Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2955
Hei,

Har aktivt kjøpt aksjer fra Nordnet i noen mnd med investeringskonto zero.
Betaler kurtasje på 0,09% som normalt, så det er ok.

Men idag når jeg skulle kjøpe en aksje, så kom det en avgift på:
"FX-kostnad (0,22%)"

Aldri sett denne avgiften tidligere, kan noen forklare meg hva dette er?
Når ble denne avgift innført? Holder på med day trading, og dette er brutale avgifter for min del.
Sist endret av Maprixx; 17. mars 2021 kl. 21:54.
Høres ut som en avgift for valutaveksling. Fx = foreign exchange. Handler du mye i utenlandsk valuta bør du skaffe en valutakonto
Trådstarter
17 0
Er ikke det poenget bak kurtasje?

Ganske sikker på at dette er en avgift de akkurat har innført. Vurderer da å bytte over til DNB, men usikker om det samme gjelder hos dem. De har 0,1% kurtasje, men hvis man slipper denne avgiften så er jo det gull. Hvis ikke går jeg over til crypto.
Sitat av Maprixx Vis innlegg
Er ikke det poenget bak kurtasje?

Ganske sikker på at dette er en avgift de akkurat har innført. Vurderer da å bytte over til DNB, men usikker om det samme gjelder hos dem. De har 0,1% kurtasje, men hvis man slipper denne avgiften så er jo det gull. Hvis ikke går jeg over til crypto.
Vis hele sitatet...
Kurtasje er en avgift for selve kjøpet/salget. Andre avgifter kan tilkomme utover dette som feks avgift ved handel i utenlandsk valuta.