Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2141
Er på tur til hjemstedet mitt , bor på instutisjon Flyet går 8.45 imorra tidlig , men heg vil ikke dra Er 14 , altså mindreårig Kan politiet slenge meg i bakken og sette på meg håndjern uten at jeg yter motstand? Tror politiet har bedre ting å gjøre !
Kan du ikke si til de som har ansvaret for deg på instutisjonen at du ikke ønsker å besøke hjemstedet ditt? Hva sier de?
Mente at jg ikke vil dra tilbake , skrev litt kjapt der Ganske så frustrert :/

Blir bare deprimert av å dra tilbake
Sist endret av Keiko Snoopy xD; 10. mars 2018 kl. 00:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du er ute på tur, men vil ikke tilbake til institusjonen? Dersom du bor på institusjon kommer de selvsagt til å sette himmel og helvete i bevegelse for å få deg dit de vil ha deg; de kommer ikke til å "glemme" deg igjen i hjembygda og bare la det fare. Politiet vil bli involvert hvis det er nødvendig. De vil imidlertid normalt være svært tilbakeholdne med å bruke vold så lenge du oppfører deg. Hvis de ber deg om å gjøre noe og du gjør det, så trenger de ikke tvinge det. Nekter du blir det tvang. Setter du deg til motverge bruker de mer makt. Det hender selvsagt at de går milevis over streken, men som utgangspunkt er det opp til deg å bestemme hvor mye makt de skal bruke mot deg.

I din situasjon vil jeg nok tro du normalt oppnår mer ved å argumentere saklig for dine ønsker og behov enn å sette deg til motverge.
Sist endret av Myoxocephalus; 10. mars 2018 kl. 00:18.
Har tenkt å filme dem ( hvis de gidder å komme ) Er bare 2-3 patruljer her og de har nok bedre ting å gjøre
Sitat av Keiko Snoopy xD Vis innlegg
Er på tur til hjemstedet mitt , bor på instutisjon Flyet går 8.45 imorra tidlig , men heg vil ikke dra Er 14 , altså mindreårig Kan politiet slenge meg i bakken og sette på meg håndjern uten at jeg yter motstand? Tror politiet har bedre ting å gjøre !
Vis hele sitatet...
Politiet vil bare bruke makt hvis det er nødvendig. Og å slenge deg i bakken og sette på deg håndjern er neppe det første de gjør. Sannsynligvis holder de deg bare fast med hendene.
Sitat av Keiko Snoopy xD Vis innlegg
Har tenkt å filme dem ( hvis de gidder å komme ) Er bare 2-3 patruljer her og de har nok bedre ting å gjøre
Vis hele sitatet...
Nja, de får oppdrag fra sentralen og må ta de oppdragene som de får. Det er ikke opp til patruljen å bestemme hva de skal bruke tid på eller ikke.

Dersom en ung person på 14 år ikke kommer tilbake så blir de å bruke tid på å finne deg.

Hva skal den filmen være godt for? Legge den ut på nett og du kommer kanskje til å angre på det.
Du kommer ikke til å oppnå noe ved å motsette deg tiltakene staten eller kommunen har vedtatt. Skal du komme noen vei må du argumentere saklig i riktige kanaler. Å ta på deg sta-trusa når politiet kommer fører kun til at de er nødt til å være hardhendt, som garantert kommer til å være en kjip opplevelse for både deg og politiet. Gjør som politiet sier, så kan du heller bruke energien din på riktig sted, om det er å komme deg vekk fra instituttet eller å gjøre livet ditt tolererbart på institusjonen.

Jeg har personlig erfaring med disse situasjonene, hvis politiet ønsker at du skal være med dem, så kommer du til å bli tatt med enten du ønsker det eller ikke. Gjør det beste for begge parter og prøv å være rolig og kontrollert.
Du kan spytte på politiet, du kan bite dem, du kan slå å filme de så mye du vil.
Du som er 14 år klarer nok ikke å slippe unna med de metodene.
Uansett lykke til!
Hvorfor tenker du i det hele tatt på hva politiet vil gjøre? de er kun der i akkurat den lille tiden de har deg i sin verge. tenk mer langsiktig ovenfor barnevernet/instutisjonen.

det vil jo ende med restriksjoner i friheten din om du ikke klarer å bevise at de kan stole på deg til å dra på egenhånd. et lite stunt som dette kan få langvarig effekt på din situasjon. det er ingen forskjell på dem og foreldrene dine i en sånn sak. Tenk på det som om du får husarrest av foreldrene, bare at nå er det instutisjonen som vil gi restriksjoner for deg.