Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 7177
Har lyst til å bestille denne:
https://www.bladehq.com/item--Boker-...tomatic--75528

Vet at springkniver ikke er lov, men hva er sjangsen for at den bli tatt i tollen? Evt straff? (Skal ikke bruke den som våpen, synes bare At springkniver er kule å samle på)
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tollvesenet har røntgen-maskiner på Gardermoen så sjansen er nok meget stor.

Hbordan går det med hjemmested til Esigaretten din? Får du igjennom kniven må du vel gjemme enne også.
Må nesten moralisere.
Hva skal du med en sånn kniv? Det er ulovlig av en god grunn. Du er vel ingen morder?
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Må nesten moralisere.
Hva skal du med en sånn kniv? Det er ulovlig av en god grunn. Du er vel ingen morder?
Vis hele sitatet...
Fisker mye på fritiden, så jeg synes det er praktisk å kunne åpne kniven med en hånd. Jeg synes også at det er «gøy» å fikle med den. (Vet at den setningen høres jævla rar ut uansett hvordan jeg fomulerer den)

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tollvesenet har røntgen-maskiner på Gardermoen så sjansen er nok meget stor.

Hbordan går det med hjemmested til Esigaretten din? Får du igjennom kniven må du vel gjemme enne også.
Vis hele sitatet...
Lagde et hull i en gammel bok ingen leser i lenger
Sist endret av Babyface_kis; 13. februar 2018 kl. 20:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Da skjønner jeg. Husk at straffen for å forsøke å importere kniven kan bli streng. Du kan selvsagt benekte å ha forsøkt å importere.
Lykke til!
Takk takk, jeg er 14år (under kriminell lavalder) hvilken type straff kan jeg risikere da?
Da er det foreldra dine som får ett lite helvette, og du får enda mer helvette med de i ettertid
Haha, da er det nok best å droppe det ass
Er nok mange lugubre sjapper rundt om du kann finne en slik en spesielt på 17. Mai
Bestilte en combat Knife , den kom gjennom fint , fra USA ����
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan klarte du det?
Jeg prøvde nå og da fikk jeg beskjed fra leverandøren om at de ikke kunne sende pga tollvesenet i Norge
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Må nesten moralisere.
Hva skal du med en sånn kniv? Det er ulovlig av en god grunn. Du er vel ingen morder?
Vis hele sitatet...
Og hva er denne gode grunnen, om jeg tør spørre?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Og hva er denne gode grunnen, om jeg tør spørre?
Vis hele sitatet...
Sikkert at de er veldig praktiske til overfallsran?
Og hva er det som gjør dem så veldig praktiske til overfallsran? Er det så mye vanskeligere å rane noen med en foldekniv?

Jeg tviler på at suksessraten til mange ranere står og faller på hvorvidt de får ut bladet på et halvt eller to sekunder.

Det er fornuftig å forby visse typer knivblad. Double edge dolker som er laget for å stikke med kan ikke sies å ha mange aktverdige formål for eksempel. Jeg mener også det er fornuftig å forby bæring av kniv i offentlig rom, ihvertfall i urbane omgivelser. Men å forby en enkel funksjon for å åpne kniven har jeg vanskelig for å se noen praktisk hensikt med. Det er bare en krampaktig reaksjon fra 80-tallet, da enkelte gjenger begynte å bære en rekke våpen som var nye og skremmende for norsk politi. I dag får man springkniver i mange varianter, med alle slags knivblader til alle slags formål. Det er ingen god grunn til at alle disse skal være forbudt å eie.
Sist endret av mentalmelt; 14. februar 2018 kl. 10:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I denne sammenheng viser jeg til en studie gjort i et av de områdene i verden med høyest antall knivangrep:


Kitchen knives were used in 32 of 55 homicides: 94% of 34 sharp object homicides (p < 0.05). No independent association was found between kitchen knife use and planning, location, relationship, intoxication or mental disorder. Kitchen knife use in homicide appears to be a significant public health issue, and not only in the mentally disordered population.
Vis hele sitatet...
Kitchen knives and homicide: a systematic study of people charged with murder in the Lothian and Borders region of Scotland.
Jeg anbefaler å ikke bestille. Da du tjener lite på å ha en spennende kniv, men kan få problemer. Mao liten gevinst og stor risiko.
Har selv fått igjennom 3 stk i forskjellige sendinger ila de siste 5 årene. Heldigvis sluttet med slik dumskap nå.

Tenkte ikke over at denne kniven var ulovlig før jeg overrakte den til tollen på danskebåten. Tolleren fiklet og så litt på den, fikk den ikke opp. (siden han trodde det var en lommekniv) Og la den på bordet, sa jeg fikk hente den når jeg kom til Danmark.
Var i tvil om jeg skulle tørre hente den igjen, men gjorde det og fikk den tilbake uten spørsmål.
Sist endret av KjemikalieX; 14. februar 2018 kl. 13:48.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Jeg anbefaler å ikke bestille. Da du tjener lite på å ha en spennende kniv, men kan få problemer. Mao liten gevinst og stor risiko.
Har selv fått igjennom 3 stk i forskjellige sendinger ila de siste 5 årene. Heldigvis sluttet med slik dumskap nå.

Tenkte ikke over at denne kniven var ulovlig før jeg overrakte den til tollen på danskebåten. Tolleren fiklet og så litt på den, fikk den ikke opp. (siden han trodde det var en lommekniv) Og la den på bordet, sa jeg fikk hente den når jeg kom til Danmark.
Var i tvil om jeg skulle tørre hente den igjen, men gjorde det og fikk den tilbake uten spørsmål.
Vis hele sitatet...
Er de lovlige i danmark?
Sitat av Babyface_kis Vis innlegg
Er de lovlige i danmark?
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke. I Danmark er også vanlige foldekniver ulovlig om jeg forsto loven rett.
Hvornår skal man have tilladelse til en kniv eller blankvåben?
I en række tilfælde kræver det tilladelse fra politiet for overhovedet at erhverve, besidde, bære eller anvende visse knive og blankvåben.

Det gælder:
Springknive og springstiletter
Faldknive og faldstiletter
Foldeknive med todelt skæfte, hvis klinge kan foldes ud ved brug af hånd (butterfly-knive)
Vis hele sitatet...
Kilde
Om du scroller litt ned her https://en.wikipedia.org/wiki/Switchblade får du en gjennomgang av lovlighet i forskjellige land.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Legg bort tankene om og anskaffe deg en springkniv, sjansene for og komme seg gjennom tollen er ikke veldig stor ....+ det er straffbart og ulovlig ..
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Absolutt ikke. I Danmark er også vanlige foldekniver ulovlig om jeg forsto loven rett.

Kilde
Vis hele sitatet...
Det hadde vært rimelig spesielt. Hvis du ser på teksten du siterte så ser du at faldknive og foldeknive er to forskjellige ting. Førstnevnte er en kniv med blad som åpnes ved hjelp av en knapp og ren gravitasjon.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det hadde vært rimelig spesielt. Hvis du ser på teksten du siterte så ser du at faldknive og foldeknive er to forskjellige ting. Førstnevnte er en kniv med blad som åpnes ved hjelp av en knapp og ren gravitasjon.
Vis hele sitatet...
Ah, synes det var veldig spesielt ja. Greit å vite