Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 9650
Hei.
Skulle frakte en bil fra a-b på prøeskilt. Underveis stoppet bilen å jeg måtte kontakte veihjelp. Fikk aldri opplyst prisen på dette før eller etter bergingen men da jeg i ettertid kontaktet kundeservice sa dem at dette ville komme på sånn ca 3400,- Bilen ble kun fraktet 2mil så jeg tenkte det ville bli rundt 1000-lappen.

Leste litt opp på lovdata å fant frem dette:
§ 10.Opplysningspliktens innhold
Den næringsdrivende skal opplyse om de fullstendige prisene på de tjenestene som tilbys.

Har enda ikke fått fakturaen men vil vite hvordan jeg står om jeg eventuelt kan klage.

Ps: de opplyste aldri om prisen å der sto heller ingenting om priser på dette på deres hjemmesier.
Det er dette det koster. Normalt så har folk forsikring med egenandel på berging.

Beklager om det ikke er noe svar på innlegget ditt, men tror du har lite å klage på.
Om det ikke er spesielle lover som slår inn spesifikt for bilberging så stemmer det på generell basis at pris skal opplyses på forhånd.
men det er mange forbehold som må tas, se på taxier feks. Der får du ikke opplyst prisen på forhånd men kun hvordan man regner ut prisen.

Om du har en elektriker på besøk vil du heller ikke få en eksakt pris før jobben er gjort, men du kan be om ett overslag på forhånd.
En tannlege er ikke pliktig til å opplyse om pris for behandlingen før totalen overstiger 5000,- men de skal nok ha en prisliste tilgjengelig om du vil se prisene.
Om du leverer ting til reparasjon vil heller ikke prisen være klar før selve reparasjonen er gjennomført.

Spurte du i det hele tatt om prisen?
Jeg tenker du har ett eget ansvar å sjekke pris før tjenesten starter.
Sitat av pajpaj88 Vis innlegg
Hei.
Skulle frakte en bil fra a-b på prøeskilt. Underveis stoppet bilen å jeg måtte kontakte veihjelp. Fikk aldri opplyst prisen på dette før eller etter bergingen men da jeg i ettertid kontaktet kundeservice sa dem at dette ville komme på sånn ca 3400,- Bilen ble kun fraktet 2mil så jeg tenkte det ville bli rundt 1000-lappen.

Leste litt opp på lovdata å fant frem dette:
§ 10.Opplysningspliktens innhold
Den næringsdrivende skal opplyse om de fullstendige prisene på de tjenestene som tilbys.

Har enda ikke fått fakturaen men vil vite hvordan jeg står om jeg eventuelt kan klage.

Ps: de opplyste aldri om prisen å der sto heller ingenting om priser på dette på deres hjemmesier.
Vis hele sitatet...
Dette her er jo ikke dyrt. Betaler 1000 kr i året for naf medlemskap nettopp kun for veihjelpen sin skyld. Så det vil si at jeg har betalt 10 000 kr for en veihjelp, i og med at jeg har vært medlem i 10 år og kun benyttet meg av de 1 gang.

Sammenlign det med en Taxi som starter takstameteret i det h*n får oppdraget. Det hadde tikket hele veien, selv da bilen ble "lesset" på planet, deretter kjøre 2 mil videre. Så kan du oppjustere taksten for at det er lastebil som er bestilt. Bare en Taxi hadde kommet på bortimot ett par tusen her. Ja, det koster, men var det egentlig så kostbart? Kanskje du hadde urealistiske priser sett ut på forhånd?

Uansett hva en gjør burde en spørre om pris på forhånd. Det om en har bilen på verksted eller hva det enn måtte være. Det er veldig få som automatisk kommer til deg og oppgir pris, uten at en ber om det. Dette passer jeg på å forhøre meg om på forhånd så slipper jeg slike wow opplevelser.

Du kan klage på prisen og si at du synes det var litt i dyreste laget. Det kan hende du kan få litt avslag. Selv synes jeg ikke det var noe upris du måtte ut med.
Tittelen på tråden din tyder på at du ikke har realistiske forventninger til kost. Er det dyrt å betale 3400 for å å fraktet en bil? Kanskje, men er det "Vanvittig!!!" nei, et slikt argument tror jeg du har langt igjen for å forsvare.

Hvorfor "tenkte" du at prisen ville ligge på ca 1000,-? Hadde du gjort noen undersøkelser i forkant i forhold til pris? Tar andre bilbergere i området lavere priser?

Jeg tror ikke du har mye å hente på å klage her, sånn umiddelbart reagerer jeg ikke på prisen, men jeg vet naturligvis lite om forhold og avtale så det er ikke så fruktbart å vite hva jeg eller andre synes uten mer informasjon.