Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 5594
I dag er det 13 år siden, jeg ble introdusert til Freakforum, og vil i den sammenheng takke for de uttalige gode stundene jeg har opplevd med dere.

Jeg vil takke, alle moderatorer og crew, som har dedikert så mye tid til å holde dette fantastiske samfunnet oppe i alle år.

Håper på flere gode år med dere.
Om denne tråden ender opp med å stå så vil jeg også si takk.

I godt over 10 år har freakforum vært en kilde til all mulig informasjon og underholdning, samt ekstremt informative debatter og synspunkter på flere områder. Jeg vil våge og si at jeg ville vært en helt annen person i dag om nFF hadde eksistert, det har vært en "supplement" til normalt skolepensus som jeg virkelig ikke ville vært foruten.
Har lest her inne noen år, men lagde konto for ikke så alt for lenge siden!
Freak.no står festet i fanen! så er alltid e tastetrykk unna, mye spennende som blir tatt opp her inne! Setter veldig stor pris på et forum som dette
Syns tråden skal stå, så folk som vil si sin takk få lov til det
Har vært her siden 2011 under en annen bruker. Jeg kan takke freakforum for mye av min kunnskap, og ville absolutt ikke sett på ting på samme måte om ikke jeg hadde vært medlem her. Takk alle sammen.
Sitat av Trigger_Dog Vis innlegg
I dag er det 13 år siden, jeg ble introdusert til Freakforum
Vis hele sitatet...
Gratulerer med den store 13 års dagen
Har denne måneden selv vært medlem 8 år.
Sist endret av OinkOink; 17. november 2016 kl. 11:07.
ArbeidsledigProletar
Hadde min "candleday" i går. Kan like greit slenge meg på.
Dette er et flott forum, godt moderert og med fine diskusjoner du ikke finner like åpent og på norsk noe annet sted på webben.
Sitat av OinkOink Vis innlegg
Gratulerer med den store 13 års dagen
Har denne måneden selv vært medlem 8 år.
Vis hele sitatet...
Takk, for det.

Gratulere med, 8 år.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Ja. Må vell også slenge meg på. Feiret 8 år 30 august. Tiden flyr!
Sist endret av Quakecry; 17. november 2016 kl. 18:00.
Uten ønske om å bidra til en ny trend med bursdagstråder på forumet, så slenger jeg meg på og sier grattis med dagen Trigger_Dog! Ja, det er faktisk et ganske kult forum, først og fremst takket være alle de snodige og kunnskapsrike brukerne som har bidratt med sine prosjekter og synspunkter opp gjennom tidene. Så takk til oss alle, burde man vel egentlig si.
Sist endret av mentalmelt; 17. november 2016 kl. 18:10.
Takk for et veldig lærerikt forum!
Hei,

Jeg har heller ikke vært den mest aktive brukeren på dette forumet, men jeg har følgt med på det meste siden jeg først oppdaget denne siden for noen år tilbake. Jeg var i utgangspunktet tenkt å lage en egen takkepost for forumet (som følge av all den negative feedbacken i det siste), men denne kom meg i forkjøpet og jeg vil slenge meg på. Først og fremst vil jeg takke alle slags utskudd som gjør denne siden til det den er - med massevis av ulike interesser og syn på livet, som gjør at man kan diskutere alle slags emner innenfor rimelighetens grenser. Jeg opplever at takhøyden er stor, selv om jeg nylig har sett mange poster fra folk som er uenige. Enkelte behandler nettsiden som e uformell samtale med en kompis eller kollega på lønningspils etter jobb, evt. Trump's garderobesnakk.

Noen tror at denne siden er er forum hvor man kan diskutere hva som helst på hvilken som helst måte, og jeg synes moderatorene gjør en utmerket jobb med å balansere ytringsfrihet og diskusjon mot direkte avsporinger, usakligheter, trolling og hat. Jeg støtter dem hundre prosent når det kommer til å kreve en viss standard for folks innlegg. Dette er imho et sted hvor man kan diskutere hva man vil, så lenge rasjonalitet og objektivitet (gjerne i kombinasjon med linker til statistikk) trumfer udukomenterte følelser - hovedsaklig uten personangrep. Mange forum (inkludert aviskommentarfelt, youtube, etc.) vil akseptere bortimot hva som helst. Dét er også en måte å gjøre ting på, men i motsetning til alle disse kommentarfeltene og halvseriøse forumene, så klarer NFF etter beste evne å balansere hat-ytringer, useriøse ytringer og meningsløst babbel fra å bli mainstream. Dette er grunnen til at NFF klarer å holde holde en saklig, generelt objektiv og konstruktiv debatt rundt kontroversielle tema. Så lenge innlegget ditt er saklig, ærlig og skrevet i god tro etter beste evne - og åpent for råd og diskusjon - så har jeg aldri opplevd noen sensur. Noen drar det til og med så langt som å påstå at å slette dine innlegg er sensur. Det man må huske på at dette er et privat foretak; og på samme som om du ville kastet naboen ut av huset fordi han kalte kona di ei hore, så er det også slik at en privat organisasjon kan kvitte seg med uønskede individ og innlegg. Dette handler ikke om sensur. Sensur forekommer i det offentlige rom, med regjering/Storting som bestemmer hva du kan si and hvor og hvordan du kan se det.

Dersom du i stedet for blir defensiv for den minste kritikk og søker etter syndebukker både i og utenfor NFF, uten å lytte til de råd som folk her gir deg, så er nok ikke veien lang fra å møte disiplinære reaksjoner.

Personlig ser jeg på NFF som en stor ressurs, bare man presenter sine problem på en saklig og gjennomtenkt måte, der du er villig til å lytte og ta i mot råd.

Alt dette synes jeg vi har crew/moderatorer og andre respektere brukere å takke for. Noen av dem kan være litt frekke og oppgitte til tider over spørsmål som kan finnes like lett via et Youtube og Google søk, så jeg forstår at den eldre garden kan la seg irritere over spørsmål som det finnes utallige svar på før som lett kan finnes fram til.

Uansett: Takk til moderatorene for å holde forumet til en viss standard. En av grunnene til at jeg stadig komme tilbake til dette forumet er at debattene er saklige, kunnskapsrike, engasjerte og genuint interessert i emnet de diskuterer og hva andre har og si om emnet. Dette forumet ville ikke eksistert uten en viss from for disiplin og forventninger til innleggene.

Som nevnt tidligere, så må naturligvis folk med dysleksi eller årevis med rusmisbruk og andre "handikap" fortsette å delta i debatten og blir inkludert - men det viktigste er at uansett fordeler og ulemper en person har, så kan man fortsatt prøve sitt beste. En dyslektiker bør fortsatt klare store bokstav i begynnelsen av en setning - og det håper dere fortsette med, for selv om det skrevne ord ikke er deres sterkeste side, så er deres meninger og input like verdifull som alt annet.

Men i bunn og grunn kan vi takke moderatorene for at denne siden ikke har degenerert til et hvilket som helst annet forum der udokumenterte påstander, utallige avsporinger, konspirasjonsteorier og en generelt motvilje mot objektive statistikker råder. Dere er grunnen til at dette nettstedet fremdeles lever i beste velgående. Takk! Keep up the good work!
Reinert med beine !
griped's Avatar
hehe, ja det kan dere si. Nå har jeg vært her i over 10år, fytti hvordan tiden flyr! :O

Husker hvordan det hele begynte med interessen for å lage krutt og bomber, noe som utviklet seg til høy ekplosiver og det måtte gå så langt at PST måtte komme å jekke meg ned litt

Nå som det hverken er så mye aktivitet på den fronten på min, eller freakforum sin side. Så syntes jeg det er veldig interessant og setter veldig pris på det syntet jeg har fått på rusmidler bare ved å lese her inne og uten å måtte utforske på egen hånd

Takk for et herlig forum, crewet gjør en kjempejobb!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Selv takk alle sammen. Jeg har ikke vært medlem lenge men en ivrig leser i flere år. NFF trådene og innspill har gitt meg råd, veiledning, trygghet mm. Det mangfoldet som folk deler har også gitt men mang en god latter og det er av veldig interesse å lese deres historier.

Har endel år på baken og betrakter meg som godt voksen men fremdeles med litt spillerom for hva en kan tillate seg i livet. Utforskningen er ikke over for min del, den er så vidt begynt men så skal jeg ikke veldig langt utpå.
Med alderen følger det alltid ansvar og det har vi ikke tenkt å løpe fra. En liten kombo :-)
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Godt initiativ! Dankeschon til alles.. stort sett vært en lurker, men er her fortsatt
Jeg har ikke skrevet en eneste tråd i forumet her siden oppstart, men jeg har vært en trofast observatør og lært enomrt mye. Konseptet bak freak er utvilsomt et viktig opplysningsarbeid i tiden tann. Det burde vært støttet av staten. Takk til freakforum!!!
Har vært her siden 08. Leser som regel og skriver lite. Men hver kveld før eg sovner leser eg freak
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Sitat av Ammoniac Vis innlegg
Hei,
Det man må huske på at dette er et privat foretak; og på samme som om du ville kastet naboen ut av huset fordi han kalte kona di ei hore, så er det også slik at en privat organisasjon kan kvitte seg med uønskede individ og innlegg. Dette handler ikke om sensur. Sensur forekommer i det offentlige rom, med regjering/Storting som bestemmer hva du kan si and hvor og hvordan du kan se det.
Vis hele sitatet...
Jeg har mer den holdning at brukere bør kunne styre mer hva som er bra innhold eller ikke. Eller skape en slags balanse (noe jeg ser mer og mer tegn til!)

Forøvrig har jeg aldri blitt sensurert her på freak.no der jeg har fremmet en mening eller et ståsted - poster som blir fjernet er vært grunner ned på detaljnivå og noen ganger sitter man med følelsen av at noen poster bør heller bare få ligge enn at èn moderator skal ta helt overhånd.

Jeg er tydeligvis en bærer av meget upopulære meninger og slik jeg ser det vil du nok bare ha meg bort da jeg er et "uønsket individ" i dine øyne vil helst diskutere bare med dine.

Jeg har tillit til moderatorene men om det er noe jeg føler er feil så er jeg ikke redd for å si det og moderatorene er heller ikke redd for å svare på kritikk. In fact, de tar det på strak arm og det fortjener skryt. Om vi er enige til slutt eller ikke er irrelevant
jeg har ikke vært bruker på freak så lenge men har brukt det som informations kilde på mange ommeråder, så jeg slenger meg på, takk allah for freak forum <3
14 år og noko attåt. Har vært fantastisk, lært masse urelevant og enda litt mer relevant.
Takk til alle dere som gjør forumet så vanvittig rikt på mange måter! Alle som deler sine erfaringer, tips og historier rundt så mange temaer. Noen av de mest ekte og interessante tingene jeg har lest har jeg kommet over her.
Laget meg bruker 3. november 2011 etter å ha snoket en del på freak i noen år.
Som alle andre må jeg nesten bare takke for alt folk har delt og skrevet rundt omkring.
Lært masse jeg ikke visste ifra før av samt fått svar på masse jeg har lurt på
Hyggelige folk er det overalt her også, takk til dere alle sammen som er med på å gjøre freak til det fantastiske forumet det er.