Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1313
Har en nesten nybygget pc, som jeg installerte clean win7 på for et par dager siden. La inn alt av kritiske drivere etc. Pc har ikke wifi muligheter innebygd, så jeg kjøpte en usb stick av typen Netgear N600, men opplevde straks dette problemet. Byttet til en annen stick, netgear N300, men problemet skjer ennå.

Psu slår seg ikke av under "brownouten". Skjermen blir svart, MB blinker rødt og systemet restarter. Dette skjer ikke når jeg drar ut wifi-sticken.
Prøver å oppdatere bitcoin core og windows oppdateringer, men det blir stadig avbrutt av restartene. Går alt fra 5min til 5t mellom stans.

Fant en relevant, tror jeg, event log

Kode

Loggnavn:      System
Kilde:         Microsoft-Windows-Kernel-Power
Dato:          07.09.2016 23:52:07
Hendelses-ID:  41
Oppgavekategori:(63)
Nivå:          Kritisk
Nøkkelord:     (2)
Bruker:        SYSTEM
Datamaskin:    zzz-PC
Beskrivelse:
Systemet har startet på nytt uten å avslutte på riktig måte. Denne feilen kan oppstå hvis systemet uventet har sluttet å svare, krasjet eller mistet strøm.
Hendelses-XML-fil:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
    <EventID>41</EventID>
    <Version>2</Version>
    <Level>1</Level>
    <Task>63</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2016-09-07T21:52:07.835209300Z" />
    <EventRecordID>7913</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>zzz-PC</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="BugcheckCode">0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
    <Data Name="SleepInProgress">false</Data>
    <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
  </EventData>
</Event>
Noen andre logger som jeg ikke vet er relevante eller ei:
http://pastebin.com/6yQ1x1Sy
http://pastebin.com/jeCrTny0

Noen som har snøring på hva som skjer her?

Oppdatering:
Lot pc stå på hele dagen, uten mistenkte usb stick tilkoblet. Fikk to shutdowns i løpet av dagen. Kan problemet være psu'en? Resten av hardware er nytt
Sist endret av laksir; 8. september 2016 kl. 19:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har du noen software som overvåker temperatur? I så fall, hvordan ser det ut ift varme?
Forsøk med en og en minnestick, uten skjermkort, og gjerne en annen harddisk om du har det, jeg mistenker hardware-feil.
Til slutt går det an å prøve med enda en clean installasjon av Windows.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gjøgler
laksir's Avatar
Trådstarter
Jeg endte etter mange forsøk med å bytte ledningene fra psu til hardware, og problemet opphørte. Merkelige greier, men er glad for at det virker nå