Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 581
Jeg har en variabel som ser f.eks. slik ut:

Kode

$kanaler = "1,2,5,8,10,11,14";
Så har jeg en tabell i mysql som ser slik ut:

Kode

+----+------------+
| id | name       |
+----+------------+
|  1 | #hellemyr  |
|  2 | #faenskap  |
|  3 | #hoes      |
|  4 | #kr.sand   |
+----+------------+
osv
Så har jeg en loop som printer alle kanalene ut fra mysql tabellen, men så vil jeg at i denne loopen så skal den sjekke tallene i variabelen min, og hvis de stemmer overens (id mot tallene i variabelen) så skal den f.eks. printe en stjerne ved siden av navnet.. Har prøvd litt fram å tilbake nå uten å få dette til å virke, slik som jeg får det til så printer den hvert kanalnavn altfor mange ganger

Sånn som jeg ser det så må den gå igjennom alle tallene i variabelen (ved å splitte dem opp) for hver gang den printer en kanal.. Men jeg får det liksom bare ikke til
Sist endret av zeth; 11. januar 2004 kl. 11:38.

Kode

$kanaler = array (1,2,5,8,10,11,14);
$table = '<table>';
while( $row = mysql_fetch( $result) ) {
	$table .= '<tr>';
	$table .= '<td>' . $row->id . '</td>';
	$table .= '<td>' . $row->kanalnavn;
	foreach( $kanaler as $value ) {
		if(  $value == $row->id ) {
			$table .= '*</td>';
		} else {
			$table .= '</td>';
		}
	}
	$table .= '</tr>';
}
$table .= '</table>';

echo $table;
Slik?
Sist endret av fxxked; 11. januar 2004 kl. 14:41.
zeth's Avatar
Trådstarter
Takk, men sånn som jeg fikk det til å funke så skrev det kun de kanalene som var listet opp i variabelen.. jeg vil at den skal skrive opp alle, men ved de som er skrevet opp skal det f.eks. settes opp en stjerne..
Sist endret av zeth; 11. januar 2004 kl. 12:33.
zeth's Avatar
Trådstarter
Får det fortsett ikke til å virke slik jeg vil ha det, men jeg har funnet en annen måte jeg kan gjøre det på som blir greiere, men takk til deg uansett =)
Dersom du skriver et sql-statement som henter ut alle id'ene fra tabellen, kan jeg ikke skjønne at fxxked sin versjon ikke skal fungere.
Kanskje feilen er at jeg skrev kanalnavn istede for navn?
zeth's Avatar
Trådstarter
Jeg endret på verdier og sånt som jeg skulle, såvidt jeg vet, men det ble liksom noe feil alikavell. Men skal ikke se bort ifra at det var jeg som gjorde noe feil, er ikke akkurat mest stødig på PHP. Uansett løste jeg det på en litt annen måte, som var både lettere og greiere - i mine øyne hvertfall.