Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3422
Jeg fant ikke noe godt svar på nettet så jeg spør her. Jeg har skiftet DNS på Ipaden for og få tilgang til den amerikanske netflixen. Jeg hadde tideligere tilgang til USA versjonen på pcen min og da var utvalget veldig bra. Men nå som jeg har US versjonen på Ipaden syns jeg ikke utvalget er veldig bra , jeg syns faktisk det var like bra med den norske.

Så det jeg lurer på er om man ikke får hele utvalget viss du skifter DNS eller har bare US versjonen blitt dårligere?
Den Amerikanske versjonen har betydeligere mer utvalg enn den norske. Er du sikker på at du har den Amerikanske? ref(USA versjonen på pcen min og da var utvalget veldig bra)
Uansett. Skifter du dns til USA får du mere utvalg, uansett om du er på pc eller ipad.
Men prøv også den Britiske versjonen. Den har mye bra innhold.
Sist endret av Antidote; 14. september 2014 kl. 17:24.
Vel utvalget er jo ikke dårlig , er masse rart å velge mellom. Men syntes likevel utvalget var bedre før , men det er vel bare det at de har fjernet noe siden sist.
Hvis du googler "what is removed from netflix" etc.

http://whatsonnetflixnow.blogspot.no...ring-soon.html
Anbefaler Hola unblocker.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Sevensteps Vis innlegg
Anbefaler Hola unblocker.
Vis hele sitatet...
Hola unblocker funker ikke hos meg. Får logget inn, men med en gang jeg åpner en film får jeg feilmeldingen N8106-106. Har prøvd flere servere. Internet Explorer og Firefox, nada. Har siste utgaven av Silverlight og jeg har restartet datamaskinen og ruteren.

Hadde Media Hint før, men det ser ut som de tar betaling nå. Jeg betaler ikke enda mer for å få tilgang til det usle utvalget Netflix har å tilby.

Noen som har tips til noe som funker nå?
Du kan f.eks. skifte DNS-server. Det jeg har gjort for å få amerikansk Netflix.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Hola unblocker funker ikke hos meg. Får logget inn, men med en gang jeg åpner en film får jeg feilmeldingen N8106-106. Har prøvd flere servere. Internet Explorer og Firefox, nada. Har siste utgaven av Silverlight og jeg har restartet datamaskinen og ruteren.

Hadde Media Hint før, men det ser ut som de tar betaling nå. Jeg betaler ikke enda mer for å få tilgang til det usle utvalget Netflix har å tilby.

Noen som har tips til noe som funker nå?
Vis hele sitatet...
Media Hint fungerer fortsatt, men er litt mer kronglete.

Sånn det fungerer nå så får du en 7 dagers trial, før du må betale. Men du kan bare lage en ny bruker hver 7. dag, så slipper du det. Du trenger ikke engang bekrefte e-posten, men bare finne på en.

http://bildr.no/thumb/ZHhPZFlD.jpeg

Her har jeg laget en ny bruker, med en e-post som ikke eksisterer, og jeg fikk 7 nye dager i trial.

_

Jeg har i det siste begynt å streame til Chromecast, og da har jeg et problem jeg håper noen kan svare på. Siden Chromecast 'kopierer' avspillingen fra PCen og ikke streamer i konvensjonell forstand, får jeg ikke spilt av amerikanske netflix på den. PCen har Media Hint, men Chromecast har ikke det, så Chromecast duger bare til norsk netflix.

Noen som vet om det går an å enten få Chromecast til å tro den er i USA, eller å spille av Netflix-filmene lokalt på PCen, så Chromecast ikke trenger å vite kilden?
Sist endret av Alfeamnn; 20. oktober 2014 kl. 22:12.
Følgende DNS-server har fungert bra for meg:
- Primary: 185.51.194.194
- Secondary: 185.51.195.195
Om du er helt og hundreprosent bestemt på å ikke betale så må du nesten finne en internettkompis i nevnte land som lar deg kjøre proxy gjennom han. Eller belage deg på myye k**ing og tregt drit for å få det til å gå ihop på et vis med gratisproxier som virker litt ene dagen... Sist jeg brukte PIA tok de under 300.- i året for en rekke servere globalt.

Ikke premium hastighet og ping, men man fikk absolutt det man betalte for. Og kunne bruke hulu, bbc og andre tjenester uten noe mer stress. 300 spenn er mindre enn en internettentusiast burde donere til wikipedia o.l formål. Ift norsk lønn; et piss i havet.-)
Sitat av Alfeamnn Vis innlegg
Media Hint fungerer fortsatt, men er litt mer kronglete.

Sånn det fungerer nå så får du en 7 dagers trial, før du må betale. Men du kan bare lage en ny bruker hver 7. dag, så slipper du det. Du trenger ikke engang bekrefte e-posten, men bare finne på en.

http://bildr.no/thumb/ZHhPZFlD.jpeg

Her har jeg laget en ny bruker, med en e-post som ikke eksisterer, og jeg fikk 7 nye dager i trial.

_

Jeg har i det siste begynt å streame til Chromecast, og da har jeg et problem jeg håper noen kan svare på. Siden Chromecast 'kopierer' avspillingen fra PCen og ikke streamer i konvensjonell forstand, får jeg ikke spilt av amerikanske netflix på den. PCen har Media Hint, men Chromecast har ikke det, så Chromecast duger bare til norsk netflix.

Noen som vet om det går an å enten få Chromecast til å tro den er i USA, eller å spille av Netflix-filmene lokalt på PCen, så Chromecast ikke trenger å vite kilden?
Vis hele sitatet...
Sweet, takk skal du ha! Skal prøve ut dette.

Takk til dere andre også. Det får bli plan-B dersom ikke Media Hint ikke fungerer eller ikke stiller til kravene (dvs. at det er skikkelig tregt).
Sist endret av Lacertosus; 20. oktober 2014 kl. 22:15.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Sweet, takk skal du ha! Skal prøve ut dette.

Takk til dere andre også. Det får bli plan-B dersom ikke Media Hint ikke fungerer eller ikke stiller til kravene (dvs. at det er skikkelig tregt).
Vis hele sitatet...
Hadde samme problem til deg, til jeg ramlet over det at man bare kan re-registrere seg i det uendelige.

Jeg har standard 50-linje, og aldri opplevd lagg med MediaHint, men kan ta 5-10 sekunder å starte en epsiode/film.
Oisann, problemet er der fortsatt! Den samme feilkoden N8106-106. Fikk du denne feilmeldingen Alfeamnn?
Tror det kanskje kan være noe med nettverkstilgangen min. De siste ukene har jeg oppdaget at det står at nettverkstilkoblingene er udidentifiserte og at jeg ikke har internett til gang?
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Oisann, problemet er der fortsatt! Den samme feilkoden N8106-106. Fikk du denne feilmeldingen Alfeamnn?
Tror det kanskje kan være noe med nettverkstilgangen min. De siste ukene har jeg oppdaget at det står at nettverkstilkoblingene er udidentifiserte og at jeg ikke har internett til gang?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke fått noen feilmeldinger. Men fant noen andre med samme problem på Yahoo. Du kan sjekke om noen av svarene der fungerer.

Jeg bare laget ny bruker, fikk trialperioden min, reloadet netflix, og voíla.
jeg bruker http://www.unblock-us.com/ veldig stabil vpn koster en 25-30 kr mnd`n kommer an på kursen på dollar seff.
Sitat av Alfeamnn Vis innlegg
Nei, ikke fått noen feilmeldinger. Men fant noen andre med samme problem på Yahoo. Du kan sjekke om noen av svarene der fungerer.

Jeg bare laget ny bruker, fikk trialperioden min, reloadet netflix, og voíla.
Vis hele sitatet...
Har så og si fått fikset problemet. Det var noe med nettverksinnstillingene. Fjernet DNS cachen i cmd og kjørte en netsh kommando jeg fant på nettet. Så fjernet jeg de unødvendige nettverkstilkoblingene til noen programmer, gikk under egenskapene til den trådløse nettverkstilkoblingen og huket av ipv6 TCP. Til slutt var nettverket identifisert og Media Hint funket supert på Netflix.

Står fortsatt "ingen internett tilgang" da....
Sist endret av Lacertosus; 23. oktober 2014 kl. 10:52.
Windows sjekker Internettilgangen ved å kontakte sine egne servere. Skifter du DNS så gjør du det på alt, inkludert på domenene Windows bruker til å sjekke Internettilgang. Selv om det er et kosmetisk problem (hvis du ikke merker det på andre måter) så kan du f.eks. sette Google sine DNS'er som secondary. Alternativt kan du endre HOSTS-filen på PCen, den vil da trumfe hva faen DNS prøver å påstå er korrekt adresse for domenet du legger inn.
jeg får Hola til å fungere med Amerikans Netflix, men alt jeg ser jeg bare i 360p eller mindre. Hvordan kan jeg få HD? Har ikke noen instillinger jeg kan endre kvaliteten med heller.
Noen sier at Mediahint koster?

Mediahint funker helt ypperlig hos meg i Chrome i hvert fall. Koster ingenting, og jeg må ikke resette noe.