Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 946
Jeg skal kjøre en preg_replace, på denne linjen:
K:\jobb\pdfavis_demo\mover.php (35): function flyttinn($manuell = false, $filarray)
Vis hele sitatet...
Lager meg dette mønsteret:
K:\\\jobb\\\pdfavis_demo\\([A-Za-z.]+) \(([0-9]+)\): function ([A-Za-z]+)\([A-Za-z$,]*\)
Vis hele sitatet...
Tester det i the regex coach som alltid, ting virker. Hiver det inn i PHP. Der klager den slik:
Warning: Compilation failed: unmatched parentheses at offset 34 in /var/www/jobb/funksjoner.php on line 88
Vis hele sitatet...
Det den tenker på er backslashene ved "demo\\([A-Z". Men der vil jeg ha \\. Ikke \\\ som blir gyldig i php. Jeg vil ha ett vanliig skråstrek på slutten av stien før filnavnet og ikke escape (. Da er jo \\ korrekt. \\\ vi gi meg 2 skråstrek på slutten av stien. Hvordan får jeg det til å virke igrunn?
Sist endret av TipeX; 21. desember 2003 kl. 15:26.
Kan du ikke heller beskrive grunnlaget for algoritmen? Det ser ut til at det du skal parse kan gjøres kjappere og enklere med enkle str -funksjoner...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kanskje denne er for gammel, men det er enklere(om ikke raskere) å benytte PHPs innebygde posix-standard.

Har hatt mye feil med preg, og gidder ikke prøve mer. Tar for lang tid.
Kan du ikke bare paste det scriptet du har? Så vi kan se det? Eller er det hemmelig?
Hmm.

Jeg ville kjørt det i forskjellige ereg().

Først splittet $streng i to ved ".php", deretter å kjøre ereg_replace / = /// på den første, og / = //.
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Jotakk, men jeg har nok ordnet det for lenge siden. Jeg fikk snudd alle \ til / og brukte denne:

K:\/jobb\/pdfavis_demo\/([A-Za-z.\/-]+) \(([0-9]+)\): function ([A-Za-z0-9_]+)\(.*\)
Vis hele sitatet...
Sist endret av TipeX; 5. januar 2004 kl. 16:19.
Hmm, det så mer normalt ut...