Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1872
just another gamer
15 0
jeg har problemer med et tastatur som knirker på min MSI GE70-2PC laptop. det er bare w tasten som knirker, men jeg vet ikke om det er en produktfeil, og om jeg skal sende den på service. jeg har hatt laptoppen under en uke, og knirkelyden oppsto først i dag. hvis noen andre har hatt samme problem, hva kan man eventuellt gjøre selv?
Hehehe, har du smuler under tastaturet?
just another gamer
Trådstarter
15 0
ikke som jeg vet nei, men hvordan kan man eventuell få ut smulene? har tenkt på at det er mulig, men jeg synes det var rart siden jeg ikke har spist noe nært dataen.
Skru ut tastaturet, rist det, gå over det med en malerpensel el.l og smell det sammen igjen.
just another gamer
Trådstarter
15 0
sory men er litt noob på sånt. har aldri skrudd ut et tastatur før. går det ikke ann å få ut smulene uten å skru ut noe? har ikke lyst til å ødelegge noe siden den er helt ny.
Jeg pleier å støvsuge med laaav styrke pga tobakksrusk Har du en slik håndholdt-støvsuger? Evt en støvsuger som du kan justere suget på kan du bruke den slik som jeg gjør Meeen, om det er å anbefale aner jeg ikke
just another gamer
Trådstarter
15 0
Sitat av Lupi Vis innlegg
Jeg pleier å støvsuge med laaav styrke pga tobakksrusk Har du en slik håndholdt-støvsuger? Evt en støvsuger som du kan justere suget på kan du bruke den slik som jeg gjør Meeen, om det er å anbefale aner jeg ikke
Vis hele sitatet...
jeg har ikke en slik hjemme nei, men jeg en på hytta. hvis jeg skal hente den blir det litt kjøring da. har noen noen andre tips?
Sitat av Lupi Vis innlegg
Jeg pleier å støvsuge med laaav styrke pga tobakksrusk Har du en slik håndholdt-støvsuger? Evt en støvsuger som du kan justere suget på kan du bruke den slik som jeg gjør Meeen, om det er å anbefale aner jeg ikke
Vis hele sitatet...
Du er litt upresis. La meg prøve å korrigere deg litt. Du VIL ANBEFALE han å prøve det, men du vet ikke om det er noe særlig lurt? am i right?
Har ikke anbefalt noe, skrev Meeen, om det er å anbefale aner jeg ikke og at jeg gjør det slik.
Les over teksten før du kverulerer
ja ok. følte bare at du var litt upresis, men når jeg leser innlegget mitt ser jeg at jeg faktisk er enda mer upresis. At du allerede har fått ett kvalitetspoeng og jeg 0 styrker påstanden. Jeg har ikke tatt syre heller. Får beklage "angrepet mitt".

Men forresten, hvorfor vil du ikke anbefale å støvsuge i tastaturet? jeg gjør det hele tiden. Den suger vel langt ifra så hardt at noe kan bli ødelagt (eller?) ?
Leser du i det hele tatt tekstene du kommenterer? Jeg skrev enkelt og greit at det er en måte å gjøre det på, men at jeg ikke er hundre prosent sikker på at det anbefales.
just another gamer
Trådstarter
15 0
OK, SÅ JEG HENTET STØVSUGEREN OG TESTET DETTE I DAG, MEN DDET ER FORTSATT EN KNIRKELYD I W-KNAPPEN. ER DET NOEN ANDRE TIPS SOM IKKE INNEBÆRER Å SKRUVE NOE PÅ PC-EN?
Spørs om det skjedde noe med caps-lock også, lolz
Pleier å ta tastaturet ut på balkongen og smelle den i rekkverket litt "forsiktig"
Name it, I'll fix it
18 2
Trykkluft på boks! Jævlig gøy å styre med, fjerner garantert løs skitt og så kan du jo lage litt frisk bris i luggen etterpå
just another gamer
Trådstarter
15 0
Sitat av Amasone Vis innlegg
Trykkluft på boks! Jævlig gøy å styre med, fjerner garantert løs skitt og så kan du jo lage litt frisk bris i luggen etterpå
Vis hele sitatet...
kan det fungere med hårføner også?
WD-40 fjerner alt av knirkelyder
hårføner blåser varmluft så jeg hadde ikke tatt sjansen på noe slikt. Hvilken type tastatur har du?
Sist endret av Lamefeed; 4. april 2014 kl. 17:33.
En hårføner er nok litt for svak til dette bruket.

Det skal ikke være noe problem å dra ut en enkelt tast for å se under den etter rusk.
Bare smekk en pinsett mellom tasten og rammen og vipp den opp. Du vil høre 1-4 "knekk" fra hengslene om går av, men dette skal ikke ødelegge tasten.

Støvsuging skal funke veldig fint det, mange påstår at støvsuging kan lage ESD, men dette har jeg aldri hørt at har skjedd. Tastaturet er ikke et ESD utsatt område heller, så kjør på!
Når OP sier at han er "noob" ville jeg ikke anbefalt han å ta av tastene med mindre han har et mekanisk tastatur. Man kan ta av tastene på alle typer tastatur men noen er helt jævlige å sette på igjen som f.eks. space.
just another gamer
Trådstarter
15 0
Sitat av Effage Vis innlegg
WD-40 fjerner alt av knirkelyder
Vis hele sitatet...
kan ikke WD-40 kortslutte noen deler i tastaturet eller datamaskinen?
WD-40 er kun til mekaniske tastatur.

SPOILER ALERT! Vis spoiler
ikke bruke WD-40
just another gamer
Trådstarter
15 0
Sitat av Lamefeed Vis innlegg
hårføner blåser varmluft så jeg hadde ikke tatt sjansen på noe slikt. Hvilken type tastatur har du?
Vis hele sitatet...
er ikke sikker på hvilken type tastatur det er, men som sagt er dataen en MSI GE70-2PC laptop