Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 5100
God kveld freak!

Jeg har en jobb, der jeg sitter alt fra 9 til 12 timer på natta, med få arbeidsoppgaver, som fører til mye fritid.. Til nå så har tiden gått mye på tv-serier, filmer, tv generelt, og freak/div nettaktiviteter... Begynner å bli nok så lei alt dette, og lurer på om noen har tips til hva jeg kan gjøre på?

Har tilgang til tv, internett, og egen laptop av "underholdnings" medier.

Tips anyone?
High Magus
10100's Avatar
Minecraft er jo alltid gøy
Trådstarter
Sitat av 10100 Vis innlegg
Minecraft er jo alltid gøy
Vis hele sitatet...
Nja, personlig så har jeg ikke sansen for minecraft ;/

Men spill generelt er jo greit, men jeg føler det er så begrensa mtp at jeg sitter på en laptop..

EDIT: Takk for tips anyways!
Sist endret av KarlsenK; 17. juni 2012 kl. 00:54.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Hva jobber du som?..

Jeg vil og ha en slik jobb.
Runke? [COLOR="White"]titegn[/COLOR]
Lær deg programmering og tjen penger i tillegg til det du får for å være nattevakt
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hva jobber du som?..

Jeg vil og ha en slik jobb.
Vis hele sitatet...
Jeg å fortell! Jeg kommer til og bassere min vidregående utdanning på ditt svar ts
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Tja, hva med Anime?

Manga? En god bok? Oppramsing av rim og regler? Lesing av Norges lover? Prøve seg på Linux? Prøvd TF2?
hvilket underlag er gulvet der du jobber av?

kjøp deg en liten rc bil og lag hopp osv! evt rc driftebil å sladd rundt på gulvet!
Lær deg php/html/css osv? lag feks timeteller til lønn webapp?
Trådstarter
Haha, er nattevakt, det er alt jeg vil si ;p

Kakemann: Runking er så uaktuelt.. Det er kameraer over alt her!
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Hadde jeg hatt en slik jobb hadde jeg tatt meg bestillinger og laget nettsider. Det er fullt mulig å tjene penger på det, men krever dog. kunnskap og litt grafisk sans. Jeg har opprettet en portfolio der jeg har lagt ut mine ferdigskrevet nettsider, og like etter betaling får de muligheten til å laste det ned. Jeg tjener rundt 100-400 +- hver dag på dette, da jeg har opprettet meg et ganske stort nettverk av kunder. I tillegg kommer Google AdSense, der jeg tjener noen slant i dagen også. For de som er interessert i lettvinte penger.
Trådstarter
Sitat av losjien Vis innlegg
hvilket underlag er gulvet der du jobber av?

kjøp deg en liten rc bil og lag hopp osv! evt rc driftebil å sladd rundt på gulvet!
Vis hele sitatet...
Haha, det tror jeg ledelsen ville satt umåkelig lite pris på.. Da det er et administrasjonsbygg av den seriøse typen ;p Tatt seg ut med dekkspor over hele huset
Jeg skal være ærlig og si at jeg syns du har en råtten arbeidsmoral.
Rc driftebiler lager ikke dekkspor men det finnes bittesmå biler til "teppe racing" som er litt større enn en 0.33 brusboks. kan ha det jævlig gøyt med en sånn en!
Du kan jo trene litt, og så kan du finne ett spill du liker, og så bare chille
Les en bok???

Jobber vanligvis nattvakt selv om sommern der jeg starter fra 22:00 om kvelden til 07:00 om morgen. Å lese er nok det eneste som får tiden min til å gå fortere.
Sist endret av Gulingen; 17. juni 2012 kl. 01:09.
Trådstarter
Ru11er: Problemet er at jeg har 0 kunnskap innen programmering, design osv.. Ikke ser jeg meg mål på å begynne med det heller dessverre

Freddy_fred5: TF2 krever vel sikkert litt av pc`en? Sitter på en 13.3 ASUS laptop.. Intel i5 2410M, GeForce GT520m, 4GB RAM, så er ikke mye å skryte av..

Har lasta ned en GameBoy emulator... Noen tips til spill på en slik en da?

Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg skal være ærlig og si at jeg syns du har en råtten arbeidsmoral.
Vis hele sitatet...
Kunne du utdype dette litt? Vil gjerne kunne forsvare meg mot dette utsagnet.
Jeg bruker å høre på radioresepsjonen da jeg kjeder meg på jobb. Holder humøret oppe
Sist endret av Odd; 17. juni 2012 kl. 01:11. Grunn: skrivefeil
Trådstarter
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Les en bok???

Jobber vanligvis nattvakt selv om sommern der jeg starter fra 22:00 om kvelden til 07:00 om morgen. Å lese er nok det eneste som får tiden min til å gå fortere.
Vis hele sitatet...
Blir nok gått til innkjøp av en del krimbøker etterhvert ja!
pokemon eller medabots spillene på gameboy! spiller emerald atm på emulator.
Trådstarter
Sitat av Odd Vis innlegg
Jeg ruker å høre på radioresepsjonen da jeg kjeder meg på jobb. Holder humøret oppe
Vis hele sitatet...
Hahaha, ja, kanskje jeg skal høre på podcastene!
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg skal være ærlig og si at jeg syns du har en råtten arbeidsmoral.
Vis hele sitatet...
Råtten arbeidsmoral, har du røyka?
Aner du hvor mye dødtid det er i de fleste yrker på natt?
Har selv jobbet natt på sykehjem, og det er sykt mye dødtid, ble faktisk oppfordret av sjefen til å ta med "ting" som holder meg våken slik som filmer og lesestoff.
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Kakemann: Runking er så uaktuelt.. Det er kameraer over alt her!
Vis hele sitatet...
Du kan da snike deg inn på herretoalettet etter at du har sett en mann med feminine trekk har gått inn der så setter du deg i nabobåsen og onanerer mens du visualiserer deg at det er en dame som sitter ved siden av deg og trøkker, istedenfor en mann.
Det er forhåpentligvis ingen kameraer der og i tillegg får du betalt for runkingen.
Trådstarter
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Råtten arbeidsmoral, har du røyka?
Aner du hvor mye dødtid det er i de fleste yrker på natt?
Har selv jobbet natt på sykehjem, og det er sykt mye dødtid, ble faktisk oppfordret av sjefen til å ta med "ting" som holder meg våken slik som filmer og lesestoff.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg må si meg jævla spent på svaret fra denne Tauraen... Virker som han har lite peiling på hva han snakker om.

Jeg får også beskjed om å ta med noe å gjøre av sjefen. Hvis ikke går du på veggen, eller enkelt og greit sovner. Er jo en grunn til at det er innkjøpt TV osv til oss.

Sitat av Knask Vis innlegg
Du kan da snike deg inn på herretoalettet etter at du har sett en mann med feminine trekk har gått inn der så setter du deg i nabobåsen og onanerer mens du visualiserer deg at det er en dame som sitter ved siden av deg og trøkker, istedenfor en mann.
Det er forhåpentligvis ingen kameraer der og i tillegg får du betalt for runkingen.
Vis hele sitatet...
Er dessverre mutters alene på denne jobben, men for all del.. Både det å runke og drite, å ha betalt for det samtidig er ikke en tanke jeg forakter
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg skal være ærlig og si at jeg syns du har en råtten arbeidsmoral.
Vis hele sitatet...
Og jeg kan være ærlig å si at innlegget ditt sier mer om deg enn TS' sin problemstilling sier om vedkommendes arbeidsmoral. Det finnes mange yrker som i mer eller mindre grad er "passive", for alt vi vet er TS sovende nattevakt. Spar oss for pekefingeren når du ikke engang har grunnlag for å komme med den.
Hva med å lære deg et nytt språk? Kanskje snakker du ganske bra italiensk eller fransk neste sommer?
Er jo mange nettsider som er bra og noen gratis også for å lære seg ord og gloser.

Eller lån eller kjøpe pensum til et fag du kan tenke deg å studere. Eller lær deg å spille et instrument. Gjerne feks elgitar koblet til ørepropper. Eller skaff deg en fet bunke bøker av din favorittforfatter eller favorittsjanger og les hver eneste natt samtidig som du tjener penger. Må jo føles ganske bra å chille med en god bok på timelønn

Eller hva med å gjøre unna studier mens du får timesbetalt? Alle andre har studiegjeld og null cash når de er ferdige og du kan sette alle lånekassepengene rett i egenkapital for bolig fordi du har fått betalt mens du har lest fag hver natt, pretty sweet?
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Hva med å begynne å trene litt?
Det er garantert flust av treningsprogram som ikke innebærer bruk av apperater/vekter som du kan finne ved hjelp av noen raske googlesøk.
Bare der kan du knekke en time eller to hver natt.

Eventuelt kan du jo ta opp et studium og lese til det på natta.

Bruk dødtiden til noe fornuftig=)
Hva med League of Legends ? Dette blir kanskje ett problem siden kampene varer ca 30min. Jeg veit ikke om du brukes til og gjøre andre ting en og passe på tyveri og lignende. (Men er kanskje ikk en god idea vis du må gjøre noe vært 20min/Noe jeg tar i betrakning uansett om du har skrevi at du ikke gjør det)
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Råtten arbeidsmoral, har du røyka?
Aner du hvor mye dødtid det er i de fleste yrker på natt?
Har selv jobbet natt på sykehjem, og det er sykt mye dødtid, ble faktisk oppfordret av sjefen til å ta med "ting" som holder meg våken slik som filmer og lesestoff.
Vis hele sitatet...
Enig i det du sier her om sykehjem... rett og slett mye dødtid når man har nattskift. Jobbet i sykehjem i 30 dager i fjor sommer. Første uken var det greit, men de neste ukene ble det bare kjedelig... Trodde liksom det skulle være lett jobb der jeg bare chiller med tv-serie, film og surfe på nett i 30 dager, men det ble det faen meg feil Endte til slutt med at jeg leste ut 5 krimbøker og 20-30++ mange serier

Blir ny rundet på meg i sommern nu, bare med 29 dager denne gangen. lol
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Har lyst å bli nattevakt, er jo topp for meg - liker ikke å stå opp tidlig, eller gjøre noe spesielt så å kunne gjøre ingenting å jobbe på en perfekt tid samtidig som en får betalt er jo perfekt.
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Kunne du utdype dette litt? Vil gjerne kunne forsvare meg mot dette utsagnet.
Vis hele sitatet...
Har to poeng. Det ene er, tenk deg hvis du eide firmaet du selv jobber i, hvis du var arbeidsgiveren din. Noen betaler deg mange tusenlapper i måneden for å gjøre jobben din. Har du lite å gjøre, finn ihvertfall på noe positivt, og ihvertfall ikke misbruk tiden til å drive med useriøse ting.

Det andre er mangel på moral. Vil du ikke helst føle at du er nyttig i jobben? Sånn at når du kommer hjem, så kan du vite at du har gjort en god dags jobb (eller natts...)? Jeg for min del blir sliten og sløv av å sitte og preke\ikke ha noe å gjøre på jobben hvis det er stille en sjelden gang. Da finner jeg heller på noe som er positivt for bedriften, som å feie, rydde, kaste gamle ting, hva som helst. Å drive med fritidsaktiviteter på jobben er å mikse jobb og privat, og det er ikke heldig..


Jeg liker at du klarer å få fram synspunktene og ikke bare ser den ensporede kritikken.
Trådstarter
Sitat av r0bin Vis innlegg
Hva med å begynne å trene litt?
Det er garantert flust av treningsprogram som ikke innebærer bruk av apperater/vekter som du kan finne ved hjelp av noen raske googlesøk.
Bare der kan du knekke en time eller to hver natt.

Eventuelt kan du jo ta opp et studium og lese til det på natta.

Bruk dødtiden til noe fornuftig=)
Vis hele sitatet...
Når du sier det, så har vi faktisk treningsrom på huset.. Har ikke tenkt over det engang før du sa det nå.. Så her blir det nok noen timer i blant ja!

Vet du, eller noen andre for så vidt, om studier som kan takes over internett, som fenger meg, så er jeg litt gira på det også..
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Og jeg kan være ærlig å si at innlegget ditt sier mer om deg enn TS' sin problemstilling sier om vedkommendes arbeidsmoral. Det finnes mange yrker som i mer eller mindre grad er "passive", for alt vi vet er TS sovende nattevakt. Spar oss for pekefingeren når du ikke engang har grunnlag for å komme med den.
Vis hele sitatet...
Det går ann å gjøre positive ting istedenfor tull på jobben.

I det aller minste være profesjonell og øke kunnskapen på jobben. Men greit, skal si såpass at folk er forskjellige. Jeg ville aldri greid å sitte i timesvis på internett på jobben, jeg må føle at jeg faktisk gjør en nyttig innsats.
Trådstarter
Sitat av Taurean Vis innlegg
Har to poeng. Det ene er, tenk deg hvis du eide firmaet du selv jobber i, hvis du var arbeidsgiveren din. Noen betaler deg mange tusenlapper i måneden for å gjøre jobben din. Har du lite å gjøre, finn ihvertfall på noe positivt, og ihvertfall ikke misbruk tiden til å drive med useriøse ting.

Det andre er mangel på moral. Vil du ikke helst føle at du er nyttig i jobben? Sånn at når du kommer hjem, så kan du vite at du har gjort en god dags jobb (eller natts...)? Jeg for min del blir sliten og sløv av å sitte og preke\ikke ha noe å gjøre på jobben hvis det er stille en sjelden gang. Da finner jeg heller på noe som er positivt for bedriften, som å feie, rydde, kaste gamle ting, hva som helst. Å drive med fritidsaktiviteter på jobben er å mikse jobb og privat, og det er ikke heldig..


Jeg liker at du klarer å få fram synspunktene og ikke bare ser den ensporede kritikken.
Vis hele sitatet...
Da kan jeg så fint meddele deg dette:

Jeg sitter i resepsjonen på et relativt stort bygg, hvor oppgavene mine er å ta telefonen om den ringer, noe den sjeldent gjør. Ringer den så er det som regel snakk om en 20 sekunders telefonsamtale, men det kan også være ei krise.

Jeg går 2 vaktrunder i løpet av 9 eller 12 timer (spørs hvilken vakt jeg har), for å sjekke om alt er låst, og at ting ellers er som det skal være på bygget.

Jeg rydder også fellesarealene for gammel frukt, og gamle aviser, sette på plass stoler på møterommene, osv.. Dette står ikke beskrevet i jobbbeskrivelsen, men dette er noe vi i resepsjonen har endt opp med etter flere år på huset, å gjøre av egen fri vilje. Både for å være sysselsatt, men også for å vise en ekstra innsats.

Men enda, etter dette, så gjenstår det fort MANGE timer med dødtid. Her har vi også fått beskjed fra sjefen om at her må vi fylle på med noe personlig. Om det er å se tv, sitte på pc`en, lese ei bok, eller benytte oss av treningsrommet, det er meg bekjent revnende likegyldig for sjefen, så lenge vi ikke sover på jobb.

Så nei, jeg vil ikke påstå selv at jeg har noe form for dårlig arbeidsmoral. Heller tvert i mot.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det går ann å gjøre positive ting istedenfor tull på jobben.

I det aller minste være profesjonell og øke kunnskapen på jobben. Men greit, skal si såpass at folk er forskjellige. Jeg ville aldri greid å sitte i timesvis på internett på jobben, jeg må føle at jeg faktisk gjør en nyttig innsats.
Vis hele sitatet...
Jeg hater når det er så lite å gjøre at jeg ikke får gjort noe annet enn og sitte foran pcen, føler det er feil å ikke gjøre noe produktivt. Jobbet på lager og der varierer det voldsomt, men er vel noe annet når det er konstant lite å gjøre siden det er en nattjobb du har.

Du kan jo f.eks lære deg et annet språk. Finnes masse bra lydbøker som kan lære deg ihvertfall endel
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Freddy_fred5: TF2 krever vel sikkert litt av pc`en? Sitter på en 13.3 ASUS laptop.. Intel i5 2410M, GeForce GT520m, 4GB RAM, så er ikke mye å skryte av.
Vis hele sitatet...
TF2 er lettkjørt, du drar det fint med den hardwaren.

Ellers kan jeg kjenne meg litt igjen i situasjonen. Er ferievikar som resepsjonist/sentralbordkjerring på en plass uten særlig stor pågang. Spiller litt gitar, leser bøker, ser serier etc. Av nyttigere ting kan nevnes å lese seg opp på diverse. Få betalt for å lære noe nyttig. Ta en utdanning innen noe? Øk kunnskapen om en hobby? Lær deg å sjonglere?
Trådstarter
Sitat av Nygaard Vis innlegg
TF2 er lettkjørt, du drar det fint med den hardwaren.

Ellers kan jeg kjenne meg litt igjen i situasjonen. Er ferievikar som resepsjonist/sentralbordkjerring på en plass uten særlig stor pågang. Spiller litt gitar, leser bøker, ser serier etc. Av nyttigere ting kan nevnes å lese seg opp på diverse. Få betalt for å lære noe nyttig. Ta en utdanning innen noe? Øk kunnskapen om en hobby? Lær deg å sjonglere?
Vis hele sitatet...
Har spilt GTA IV på denne pc`en, det gikk greit, men pc`en blir en smule varm etterhvert..
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Har spilt GTA IV på denne pc`en, det gikk greit, men pc`en blir en smule varm etterhvert..
Vis hele sitatet...
Tf2 drar du glatt

Jaja, om ikke annet kan jeg foreslå at du kan lese ett par fine bøker, som Dracula, Art of war, Sherlock holmes etc.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Når du sier det, så har vi faktisk treningsrom på huset.. Har ikke tenkt over det engang før du sa det nå.. Så her blir det nok noen timer i blant ja!

Vet du, eller noen andre for så vidt, om studier som kan takes over internett, som fenger meg, så er jeg litt gira på det også..
Vis hele sitatet...
Ja studier kan taes over internett..

NKS tilbyr mange utdanningsmuligheter
Link
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Haha, er nattevakt, det er alt jeg vil si ;p
Vis hele sitatet...
Nå fikk jeg jo bare enda mer lyst og vite det..
Trådstarter
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Nå fikk jeg jo bare enda mer lyst og vite det..
Vis hele sitatet...
Står beskrevet på side 2 ;p
Lage små men morsomme filmer kanskje. Eller kjøpe deg en arduino og fikse og mikse, eller få deg et tema å lære noe rundt det.
Jeg ville prøvd å så veltrent som mulig.
Du kan også prøve å tegne litt? Det å kunne tegne virker utrolig morsomt synes jeg!
Er ganske elendig selv, men det eneste du trenger for å bli god er tid

Hvor ofte jobber du?
Du kan strikke
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Hvis du sier hvor du jobber kan jeg komme innom, så kan vi ta noen klappeleker.
Kan du anne-lijane?
Spill diablo, da går tiden relativt fort
Hvis det er en plass med høyt tak, lær deg med en diabolo
Morsomt å skyte de høyt opp for å prøve å ta de imot
Se One piece, Steins gate og Death note hvis du liker anime/manga!
Sist endret av fishfuze; 17. juni 2012 kl. 10:47.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Lær deg php/html/css osv? lag feks timeteller til lønn webapp?
Vis hele sitatet...
Finnes ikke dette?
Jeg synes å huske att det var en her inne på forumet som lagde dette?
Altså ei side hvor du taster inn timelønn, så får du opp hvor mye du har tent etterhvert som klokka går...
Noen som husker?
Link?