Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  155 20834
Status har alltid vært fryktelig viktig for meg. Jeg går alltid for høyest mulig status, både ubevist og bevist. Jeg er kanskje teit, men jeg liker å se ned på andre å tenke at jeg er bedre enn dem. Ikke på en vondsinnet måte, jeg er varm og kjærlig, men digger følelsen av å være den "beste," og mest suksessfulle.

Jeg har alltid følt presset til å prestere perfekt. Nederlag og tap er mitt verste mareritt. Opp gjennom skolegangen valgte jeg alltid det vanskeligste, og følte meg bedre enn andre på lavere nivåer.

Yrkesstatus er også viktig for meg. Når jeg valgte yrke siktet jeg for det som interesserte meg mest med høyest mulig status. Nå studerer jeg til å bli lege (Kirurg) og føler med jævlig tøff i trynet. Status var dog ikke det eneste, jeg har stor omsorg for andre mennesker, men statusen kan jeg digge.

Klær og stil har også vært viktig for meg. Alltid brukt mye tid på å ta meg bra ut.

Er det flere som har det som meg?
Er yrkesstatus viktig for deg?
Ser du ned på andre med lavere sosial status?
Bryr du deg overhodet om noe om dette?
Jeg gidder ikke anstrenge meg.

Jeg går i billige klær og gjør som jeg vil.

Jeg bryr meg ikke om yrkesstatus.

Jeg ser ned på folk med høyere sosial status.

Ikke egentlig.
Jeg har venner, jeg, og gjør som jeg vil. Hvis noen vil sette meg i bås så skal de få gjøre det, selv om jeg ikke ser nytten ved et kunstig "kastesystem".
Sitat av emptychange Vis innlegg
Jeg gidder ikke anstrenge meg.

Jeg går i billige klær og gjør som jeg vil.

Jeg bryr meg ikke om yrkesstatus.

Jeg ser ned på folk med høyere sosial status.

Ikke egentlig.
Vis hele sitatet...
Hahaha... "Ser ned på folk med høyere sosial status"... For en taper.
Jeg tror alle bryr seg om sosial status, men det betyr mer for noen. Jeg bryr meg generelt sett lite, men hvis jeg skal noe spesielt, så er det av med joggebuksa.
er taper som faen

tror alle andre skjønner det, så ekke no stress

ingenting å gjøre med det lissom!
Morsomt spørsmål dette... Fordi absolutt alle jeg kjenner ville svart "Nei, jeg bryr meg ikke i det hele tatt osv" når jeg selv vet at de er mer opptatt av sosial status en noe annet. Det finnes veldig mange som liker og tro at de lever fritt og er uavhengige av andre, men sannhetene er dessverre ganske annerledes.

Og for å svare på spørsmålet ditt, ja jeg er veldig opptatt av sosial status. Jeg synes det er egoistisk og IKKE være opptat av det. Jeg ser selvfølgelig ikke ned på folk med mindre status en meg selv, og jeg har ikke spesielt høy status egentlig; men jeg er alltid ute etter å forberede inntrykket jeg har på andre folk. Akkurat det er ganske viktig igjennom hele livet ditt.
Sist endret av Juicekongen; 26. desember 2011 kl. 03:42.
Jeg synes det høres ganske anstrengende ut.

Personlig så synes jeg kunnskaper gir en person status. Personer med mye kunnskaper innenfor mange områder er de jeg ser opp til.
Har tenkt at de fleste er som TS, at de ikke mener det på en ondsinnet måte, men for å være velykket sosial tror jeg man nesten må tro at du er bedre, eller værtfall like bra som folk rundt deg. Hvis man anerkjenner at noen er bedre enn deg, funker det ikke å sosialisere med dem.. Ganske trist, fuck mennesket.

Jeg lå på middels før, syntes det var ganske greit. Stress å være høyt oppe. Nå har jeg synket til bunns i hodet mitt, for andre er jeg kanskje litt under middels. Har ikke brydd meg om status siden ungdomsskolen.

Juicekongen: Bullshit
Ser veldig opp til leger og andre som gidder å ta en lang utdannelse for å hjelpe folk.
Men kan ikke skjønne at penger er nok motivasjon til å dra folk gjennom legestudier, da er man ihvertfall glad i penger.
Men setter utrolig stor pris på at folk velger å bli leger og kirurger, de tjener for lite etter min mening.
Synes ivertfall at de som bryr seg veldig om hvordan folk ser på dem og vil ha høyest mulig status må ha et stusselig og slitsomt liv.

Deilig å gjøre som man vill
Sitat av søtmann50 Vis innlegg
Men setter utrolig stor pris på at folk velger å bli leger og kirurger, de tjener for lite etter min mening.
Vis hele sitatet...
Hvis man sammenligner dem med aksjemeglere som kan tjene opptil det femdobbelte for en idiotjobb, så ja, helt klart. Selv synes jeg 700 000-1 mill er grei lønn.
Stikker
Needle's Avatar
Trådstarter
Sitat av søtmann50 Vis innlegg
Ser veldig opp til leger og andre som gidder å ta en lang utdannelse for å hjelpe folk.
Men kan ikke skjønne at penger er nok motivasjon til å dra folk gjennom legestudier, da er man ihvertfall glad i penger.
Men setter utrolig stor pris på at folk velger å bli leger og kirurger, de tjener for lite etter min mening.
Vis hele sitatet...
Min motivasjon mot kirurgtittelen er som sagt; status og omsorg for andre mennesker. Penger var aldri i tankene mine.
Mer spennende yrke kan man lete lenge etter. Bra at du setter pris på oss

Har forresten vanskeligheter for å tro at det finnes folk som gir hundre prosent blaffen i sosial status.
Sist endret av Needle; 26. desember 2011 kl. 03:54.
Sitat av mr_james Vis innlegg
Synes ivertfall at de som bryr seg veldig om hvordan folk ser på dem og vil ha høyest mulig status må ha et stusselig og slitsomt liv.

Deilig å gjøre som man vill
Vis hele sitatet...
Hvorfor trenger det å være slitsom og ha høy status? Og hvorfor burde man ikke gjøre som man vil hvis en har en høy status? Forbinder dere ordet "høy status" med en sjef på en arbeidsplass som må jobbe seg ihjel med papir arbeid for å kunne beholde stillingen sin?

Ser du for deg en stressa arbeids slave som konstant bryr seg om hva folk sier? det er hvertfall ikke det jeg forbinder med ordet "høy status". Jeg ser mer for meg en person som er original/introdusert noe originalt, har gjort noe godt for noen og som har hatt veldig bra suksee i livet sitt.
Sist endret av Juicekongen; 26. desember 2011 kl. 03:55.
Litt enig med Juicekongen.

En kontormann med god lønn, VS en middelrik fyr som kan reise litt rundt osv.

F.eks. sjef på et salgskontor, ikke status:P
Jeg var som deg trådstarter, den tiden jeg var rusmisbruker. Var veldig opptatt av hva folk syntes om meg, hvordan jeg tok meg ut utseendemessig og hva jeg brukte tiden min på. Facebook var sjelden stille, så mye som jeg måtte vise ovenfor andre hvor kul og bedre jeg var enn alle andre "tapere". Som deg, så gikk jeg et studie hvor det var mye penger og meget høy status involvert. Jeg var også en fullekte materialist.

Jeg var en usikker person og hadde null selvfølelse. På grunn av dette tøy jeg til rus og andre menneskers bekreftelse. Etter å ha snudd livet opp ned, og blitt en mer selvsikker person- ble jeg kvitt alle disse ovenfor nevnte "symptomene" på usikkerhet. Per dags dato gir jeg blaffen i hva folk mener om meg. Er så heldig at jeg kan velge hvem jeg vil ha i livet mitt og ikke. Det er utrolig deilig å slippe å skulle imponere mennesker som man slettes ikke trenger å imponere. Jeg vet at hvis jeg er meg selv 100% og respekterer meg selv, vil folk gjøre det samme. Tro det eller ei, så får jeg mer respekt og mer positiv "bekreftelse" fra mennesker nå når jeg er i en situasjon hvor jeg sosialt sett er langt nede (uten jobb, uten studie og flyttet hjem til foreldre), selv fra mennesker som ikke vet grunnen til det sistnevnte.
For meg fremstår du ikke som noe annet enn en høyst usikker person som bruker all tid og energi på å få bekreftelse av andre. Du er ikke alene.
Hvis dyre klær er det som skal til for at jeg skal bli likt kan de som tenker det se en annen vei.

Man kommer langt med et smil, åpen holdning, selvironi og jobb som setter mat på bordet.
For et liv... Skjønner virkelig ikke hvorfor du må være bedre og ha en høyere status enn andre. Jeg ser også heller ned på folk som sliter med å være bedre enn andre, enn folk som gir faen.
Stikker
Needle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Silhouette Vis innlegg
For meg fremstår du ikke som noe annet enn en høyst usikker person som bruker all tid og energi på å få bekreftelse av andre. Du er ikke alene.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du mener her, men trenger man være usikker for å ha stor glede av å være bedre enn andre? Det kan sikkert stemme i flere tilfeller, men er "suksessfulle" personer usikre mennesker, eller tvert i mot?

Sitat av olaPola Vis innlegg
Hvis dyre klær er det som skal til for at jeg skal bli likt kan de som tenker det se en annen vei.
Vis hele sitatet...
Hvem har sagt at man trenger dyre klær for å se bra ut?

Sitat av olaPola Vis innlegg
Man kommer langt med et smil, åpen holdning, selvironi og jobb som setter mat på bordet.
Vis hele sitatet...
Ja, men det er ikke nok for alle.
Sist endret av Needle; 26. desember 2011 kl. 04:18.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Selvfølgelig har det noe å si.. Klær skaper folk, det er viktig med fine klær. Likeså er det viktig med kunnskap. Folk kan si at det ikke er skiller, men de er definitivt der. Det kommer ann på hvordan en person i en klasse oppfører seg for at man kan se forskjellen. Forskjellen kan være i klærne, i oppførselen, er man godt opplært eller ei, hoven og overlegen o.l.

Stil har også noe å si, du kan være vaskehjelp med god stil. Stil er det ytre uttrykk for sjelens indre harmoni. Men man må jo også ta med et annet sitat;
Det er bedre med god smak enn dårlig smak, men dårlig smak er bedre enn ingen smak.
Vis hele sitatet...
Er du rik og velutdannet, men kler deg som en boms får du få stjerner i min bok.

Utdannelse har jo noe å si, men sålenge du har en bachelor elr. master har du i teorien høyere status enn en med fagbrev.

Den som mener at penger gjør alt, kan med god grunn mistenkes for å gjøre alt for penger.
Vis hele sitatet...
Penger gjør ingen lykkelig, men jeg gråter heller i en Jaguar enn på bussen.
Vis hele sitatet...
Altså, jeg gir en stor faen i folk med god jobb osv.. dem fortjener det som regel.
Blir mere irritert på folk som feks, har fine biler, ny tv, masse dyre klær, men ingenting har dem betalt får selv, alt kommer fra pappa og mamma's bank, å han går på stipendet til vgs med 40dager og 30 timer fravær.
Selv jeg har en del dyre datautstyr som vi fleste, har båt til 40k, har bil lappen men ingen bil, har seng, gulv teppe, videokamera til 30k, men jeg har betalt å tjent alt selv.

Kan feks, si kompisen min har en jobb mot 25 - 30K mnd, alle er sjalu på han, han jobber 8timer dagen på søppeldyngen, jeg derimot jobber på sjøen å kan ha opptil 50k mnd, å 2 - 3 ukers arbeid.
Men alle trur jeg er en fattig snylter som ikke kan forsørge meg selv utenom cannabis og crack, fordi jeg ikke springer på kjøpesentret med 10tusen å kaster dem rundt.
Blir lettere sur på bortskjemte drittunger, som trur pappa lever evig å har 200mill i pengeboken.

Fiske yrket gir deg en "loser" rykte, å en jævla hallik som snylter på staten.
Det eneste vi fiskere å bonder har til sammen er at vi er næringsdrivende, å har mva fritt på bensin/solar osv..


Så til spørsmålet.
Nei jeg ser ikke ned på folk, jeg ser ned på idioter som kan beskrives det jeg skrev.
Nei er ikke opptatt av å ha en kjempe status, springer ikke rundt som en hysterisk kvinne på kjøpesentret å kjøper status.
Ja jeg ser opp til folk med brukende kunnskap, og nei jeg ser ikke ned på folk som ikke har den kunnskapen.
Sist endret av justastonedhuman; 26. desember 2011 kl. 04:27.
Ikke misforstå meg, det er ingenting galt med å være suksessfull eller motivert her i livet. Tvert imot.
Grunnen til at jeg får følelsen av at du er usikker er mye på grunn av det du skriver i første posten din. Du virker nesten manisk opptatt av å gjøre alt korrekt. Du sier jo også selv at tap og nederlag er ditt verste mareritt. Jeg vil også kalle det typisk for den usikre å "rakke eller se ned" på andre, fordi man trenger at andre er lengre nede for å selv kunne være høyt oppe. Det er også dumt, hverfall i mine øyne og skulle velge ting som yrke fordi det gir en høy status. Til syvende og sist så kan du jo spørre deg: Vil jeg at folk skal like meg på grunn av den høye (sosiale) statusen min, eller vil jeg at de skal like meg for den jeg er uavhengig av status.

Jeg mener at man har større glede av andres bekreftelse når man er usikker, for hvis man er sikker på seg selv så betyr ikke positiv eller negativ bekreftelse så mye. Det er på en måte nok med at man selv vet at man er bra. Tenker da f.eks på de personene som går i kjelleren psykisk av en negativ bemerkning. Disse fremstår ofte veldig perfekte.
Sist endret av Silhouette; 26. desember 2011 kl. 04:30. Grunn: skrivefeil
Sitat av Needle Vis innlegg
Jeg skjønner hva du mener her, men trenger man være usikker for å ha stor glede av å være bedre enn andre? Det kan sikkert stemme i flere tilfeller, men er "suksessfulle" personer usikre mennesker, eller tvert i mot?



Hvem har sagt at man trenger dyre klær for å se bra ut?


Ja, men det er ikke nok for alle.
Vis hele sitatet...
1.
Enkelte mener dette, det viste seg veldig godt da jeg gikk på ungdomskolen.

2.Om du ikke bryr deg sjæl er det jo ikke vits i å prøve å være sosial med folk med slike holdninger.
Sitat av olaPola Vis innlegg
1.
Enkelte mener dette, det viste seg veldig godt da jeg gikk på ungdomskolen.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du skal lete lenge etter et sted hvor det er mer usikkerhet blant folk enn akkurat på ungdomsskolen.
Bare jeg som ser for meg en høy og tan mann, som har større biceps-omkrets enn den gjennomsnittlig Ola Nordmann eller er jeg på bærtur med mine stereotypier?

"Shot me, if I'm wrong", eller stjel nyra mi i ditt tilfelle.

Men litt ontopic, ja, jeg bryr meg om sosial status. Tenker jeg noe spesielt over det? Nei, i liten grad. Jeg går ikke med rosa haremsbukser for å vise hvor independent og "hei jeg har min egen stil" - aktig jeg er, jeg tenker jo at jeg vil bli sett på som en sær fjott. Dette gjelder da ikke bare rosa haremsbukser.

Og yrket... Da er jeg så heldig at jeg ikke har fullført vgs enda, men det ser ut til å bli en utdanning av høyere grad, altså på et universitet.Og det valget omfatter KUN hva jeg interesserer meg for. Kunne ikke falle meg inn å i det i det hele tatt ha "høy status" som kriterie ved et eventuelt utdannelsesvalg.
Sist endret av approved; 26. desember 2011 kl. 04:44.
Ja, jeg bryr meg.

Det irriterer meg at jeg ikke er god i realfag. Det irriterer meg at jeg ikke er kreativ.

Jeg bruker det jeg kan og satser på å bli en brukbar IT-konsulent på et eller annet nivå og kanskje drive mitt eget firma. Jeg kjenner meg igjen, men jeg kan ikke bry meg, for jeg har verken motivasjon eller interesse for å nå opp til eliten.

Jeg ser ikke ned på de med lavere sosial status. Betaler du staten er det samme for meg. Vi trenger renovasjonsarbeider, vaskehjelper og vaktmestere også.
Sist endret av connubialis; 26. desember 2011 kl. 04:50.
Sitat av Needle Vis innlegg
Status har alltid vært fryktelig viktig for meg. Jeg går alltid for høyest mulig status, både ubevist og bevist. Jeg er kanskje teit, men jeg liker å se ned på andre å tenke at jeg er bedre enn dem. Ikke på en vondsinnet måte, jeg er varm og kjærlig, men digger følelsen av å være den "beste," og mest suksessfulle.
Vis hele sitatet...
Hvis du skal være så perfekt som mulig, burde du i det minste lære å skrive riktig! Ubevisst og bevisst* trolololo

Personlig, så gir jeg fullt faen i sosial status. Så lenge jeg er fornøyd med meg selv og har venner, er det ett fett hva andre syns.
Sist endret av Anarkorken; 26. desember 2011 kl. 05:01.
Stikker
Needle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Hvis du skal være så perfekt som mulig, burde du i det minste lære å skrive riktig! Ubevisst og bevisst* trolololo
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over det. Satt å irriterte meg over flere feil. Dessverre er det slik at man ikke kan endre posten etter 5 minutter
Jeg er da en gutt, for de som kanskje lurte.
Sitat av approved Vis innlegg
Bare jeg som ser for meg en høy og tan mann, som har større biceps-omkrets enn den gjennomsnittlig Ola Nordmann eller er jeg på bærtur med mine stereotypier?
Vis hele sitatet...
Jeg gjør det ivertfall ikke, store muskler er arbeiderklasse.
@kain
Er selv fisker og jeg merker mer et slags "helte-rykte" enn et "loser-rykte når jeg forteller folk hva jeg driver med. Kanskje det er litt anderledes her sørpå :P
On-topic: Bryr meg litt men ikke nok til at det styrer 100% hvordan jeg kler meg, oppfører meg osv.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg syns sosial status er ekstremt viktig, men greia er:
Jeg har ikke allmennutdanning engang engang, og enda er jeg en av de mest populære i min by på min alder. Greia er at jeg prøver å bevise at utdanning/utseende ikke har noe å si for popularitet. Jeg ser på meg selv som en helt allminnelig fyr, men null utdanning, og enda er jeg ekstremt populær. Hvorfor? Jeg har ikke peiling, jeg "fortjener" det ikke, men jeg har det uansett.

Greia er at de som blir populære er de med selvtillitt, enten de har penger eller er fattige griser. Jeg er ikke en fattig gris, men jeg har god selvtillitt, og tror det er derfor jeg er poppis.
Det må være et jævlig liv å føle at en må være bedre enn andre støtt. Sånne syns jeg synd på.

Jeg ligger der at så lenge jeg har et vanlig rolig liv, og skaffer meg familie, trygg inntekt og trives i livet, så kan andre gjøre som de vil. Men jeg vil aldri se hverken ned på eller opp til andre og syns synd på folk som bryr seg om sosial status.

Det finnes andre ting i livet som er verdt så mye mer enn akkurat sosial status.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg syns sosial status er ekstremt viktig, men greia er:
Jeg har ikke allmennutdanning engang engang, og enda er jeg en av de mest populære i min by på min alder. Greia er at jeg prøver å bevise at utdanning/utseende ikke har noe å si for popularitet. Jeg ser på meg selv som en helt allminnelig fyr, men null utdanning, og enda er jeg ekstremt populær. Hvorfor? Jeg har ikke peiling, jeg "fortjener" det ikke, men jeg har det uansett.

Greia er at de som blir populære er de med selvtillitt, enten de har penger eller er fattige griser. Jeg er ikke en fattig gris, men jeg har god selvtillitt, og tror det er derfor jeg er poppis.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at folk ikke stikker fingeren i halsen og imiterer at de kaster opp bak ryggen din? For arrogansen i posten din gjorde meg kvalm.

Ikke noe galt med selvtillit, men janteloven burde ligge i bakhodet på alle.
En dag er jeg sikker på at hvor mye "verdt" du er blir dømt ut ifra hvor mange venner du har på facebook eller noe lignende -_-
Kommer jo an på hva du ser på som status. Om alle fjortissene digger deg, fordi du er den kule å være med på fest. Eller om folk ser opp til deg fordi du er kunnskapsrik, eller rett og slett bare en grei fyr.

Selvfølgelig bryr jeg meg om status, det gjør alle. Men jeg strekker meg ikke så langt at jeg gjør ting jeg egentlig ikke vil, bare for å være dette status-symbolet.

Har blitt en liten trend her at 16 åringer begynner å kjøpe bil for å øvelseskjøre med. BMW er da det kule å ha, og folk ler nesten om du har noe annet.

Selv har jeg nå kjøpt meg en Citroen Saxo vts, tøff liten bil som jeg har spart til lenge nå.

Det jeg prøver å si er, først at jeg har en kul bil (nettopp fått den, skryte må være litt lov ) og at jeg ikke bryr meg om status i den form hvor man må ha det som er in og kult.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av danseku Vis innlegg
Jeg gjør det ivertfall ikke, store muskler er arbeiderklasse.
Vis hele sitatet...
Feil... alle næringstopper trener for birken o.l....
Jeg er glad jeg ikke kjenner deg IRL, OP.

Jeg driter i status, fattern er ganske opptatt av det, men jeg bryr meg ikke. Jeg har likevel noen standarer, ellers prøver jeg bare å ha det gøy så mye som mulig.
Jeg tenker veldig på den sosiale statusen min. Jeg går i noen dyre klær, og noen ikke fullt så dyre. Jeg går studiespes. og har bedre karakterer enn stort sett alle vennene mine, og sikter meg også inn mot medisinstudier. Det er ikke noe jeg strever for å oppnå, men jeg føler det heller er noe som gjør bedre enn andre på visse områder. Altså en god følelse.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Selvfølgelig har det noe å si.. Klær skaper folk, det er viktig med fine klær. Likeså er det viktig med kunnskap. Folk kan si at det ikke er skiller, men de er definitivt der. Det kommer ann på hvordan en person i en klasse oppfører seg for at man kan se forskjellen. Forskjellen kan være i klærne, i oppførselen, er man godt opplært eller ei, hoven og overlegen o.l.

Stil har også noe å si, du kan være vaskehjelp med god stil. Stil er det ytre uttrykk for sjelens indre harmoni. Men man må jo også ta med et annet sitat;


Er du rik og velutdannet, men kler deg som en boms får du få stjerner i min bok.

Utdannelse har jo noe å si, men sålenge du har en bachelor elr. master har du i teorien høyere status enn en med fagbrev.
Vis hele sitatet...
Hva om han med fagbrev eier eget firma og har en formue på 200-300mill?
jeg bryr om min sosiale status, men ikke på den måten at jeg går rundt å "smisker" med andre folk for at de skal like meg. Personlig så bryr jeg meg ingenting om hva folk synes om jeg, fordi jeg vet jeg har flere gode venner, jeg er heller ikke sur på de som baksnakker meg og snakker dritt bak ryggen min. Åpenbart så kjenner de meg ikke.
Dette hørtes litt overfladisk ut :P

Men når det kommer til sosial status blant jenter, da må man nesten være en spyttslikker på et diskree nivå for å få seg noe. hehe
Må dessverre si at jeg helt ærlig bryr meg om sosial status. Og jeg tror helt klart at majoriteten av elevene på de norske videregående skolene må bite i det sure eple, og godta at det er viktig for dem. Sier ikke at jeg har noe spesielt høyt sosialt status, men det ligger i underbevisstheten - tryggheten av å føle at man passer inn.
Ser ned på dem som går rundt å tror dem er noe, og "Briefer" med statusen sin.
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Ser ned på dem som går rundt å tror dem er noe, og "Briefer" med statusen sin.
Vis hele sitatet...
"Jantelovs-Norge"..?
Sitat av Kain Vis innlegg
Blir mere irritert på folk som feks, har fine biler, ny tv, masse dyre klær, men ingenting har dem betalt får selv, alt kommer fra pappa og mamma's bank, å han går på stipendet til vgs med 40dager og 30 timer fravær.
Vis hele sitatet...
Sånne er det mange av der du bor
Sist endret av Yoshii; 26. desember 2011 kl. 14:00.
Se ned på folk som ser ned på deg. Finn feil og le av de

Jeg liker det meste med meg selv. Synes derimot synd på de som har misoppfatninger om hvem jeg er.

Det er egentlig ganske simpelt, bare man vet hvor man står.
"Sosial status" burde defineres tydeligere tror jeg. Noen snakker om jobb, andre om kunnskap, andre om å gi av seg selv osv. Kan nevne at status ofte nevnes sammen med respekt så det er en viktig faktor. Det er mange fine refleksjoner her, men noen sys jeg er helt på jordet. Leser at man ikke kan sosialisere med noen av høyere status? Det gjør vi alle hver dag så det er en umulighet.(ydmykhet? Forholdet mellom student-professor f.eks) Kan status kjøpes eller er det noe man oppnår som følge av en tanke/handling? Hva kjøpes det med, hva kjøpes(bil, utdanning, etc) og hvordan kan det kjøpes isåfall?(ikke les penger hver gang) Klær skaper en person? jeg vet nå ikke helt..

TS; er det ikke en motsetning å hevde at du er godhjertet samtidig som du ser ned på disse menneskene pga dine subjektive referanserammer? Misforstår jeg muligens?

"what other people thinnk of me is really none of my business" - en egoistisk holdning ifølge noen her, jeg skjønner ikke hvorfor. Kan noen utdype?
"People with no money act like money isn't everything" passer perfekt inn i denne tråden!

Tenk over; Ville du likt deg om du møtte deg selv? Den kommer du langt med.

Det er nok høyst normalt å bry seg om sosial status, men det går feil vei for de som overdriver.
Sist endret av Teddybe4r; 26. desember 2011 kl. 14:36.
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
"People with no money act like money isn't everything" passer perfekt inn i denne tråden!

Tenk over; Ville du likt deg om du møtte deg selv? Den kommer du langt med.

Det er nok høyst normalt å bry seg om sosial status, men det går feil vei for de som overdriver.
Vis hele sitatet...
Med tanke på at jeg ikke liker å møte andre folk, så tror jeg at dette møtet ville gått rimelig raskt og smertefritt

Er enig i sitatet ditt. Folk finner på hundrevis av grunner slik at de fortsatt klarer å leve med at de er dårligere enn andre, for å deretter stoppe å prøve å gjøre noe med det. Dumskaller.
Kul post OP, kp for å skrive rett fra levra.
Nå studerer jeg til å bli lege (Kirurg) og føler meg jævlig tøff i trynet
Vis hele sitatet...
dette er bumper-Sticker materiale Ser opp til folk som har klare ambisjoner og går for gull
Lykke til med utdannelsen og keep winning som det sies.

Når jeg leste tittelen på tråden tenkte jeg først noe sånt som "ikke faen om jeg bryr meg om sosial status, hva slags tapere er det som går rundt og bryr seg om sånt".
Satt på spissen da og ikke rettet mot noen spesielle, men der har du meg

Lager liksom mitt eget sosiale status hierarki, der de som gir mest faen i sosial status er de som er "the shit", og gjett om jeg skal gi mye faen. Skal være den som gir mest faen av alle sammen, så lite bryr jeg meg om sosial status.
Sist endret av Bothrops; 26. desember 2011 kl. 15:09.