Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3569
Mann/par på 60 har fått servert kake i Spania.
Har kjøpt selv nå for å lage en kake selv og har fått beskjed om hvor mye etc.
Jeg er helt "grønn" når det gjelder hva som er hva.
Kalles det hasj eller mariuana?
Det er tørket og lyse grønt.
Lurte om det gikk å spise på annen måte enn å styre med bakung.
Røyker ikke.
Det er marijuana. Hasj er en brun klump, eller sort noen gang. Anbefaler å røyke det egentlig. Mye lettere å dosere og holde kontroll på hvor mye effekt det blir. Også varer det ikke så lenge så da kan bare røyke litt mer for å holde det gående. Det funker ikke så veldig å spise det rent. Du må smelte det inn i smør eller olje for at det skal fungere noe bra oralt. På lav varme.
Trådstarter
7 0
Takker.
Men hvor mye må jeg beregne for hver gang.
En slik "rose" er på størrelse med et kirsebær

Er i Spania og det er der jeg har fått tak i det.
Skulle fått tak i noe i Stavanger når jeg kommer hjem.
Sist endret av Bob57; 30. desember 2017 kl. 15:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvor mye du skal dosere kommer jo selvfølgelig helt an på deres toleranse (som jeg antar er svært lav). Isåfall er det sikkert greit å dosere slik at f.eks 1-2 kakestykker gir 0.2-0.3 gram i dosering.
Skaff dere digitalvekt for å måle opp. Eller ta det på øyemål med en "Less is more"-holdning
Blir bare vill gjetning for min del, men det viktigte med oralt inntak er å ikke ta for mye.
Er ingen vei tilbake dersom man tar for mye og får litt mer effekt enn man håndterer

Vent derfor minst 1 time før dere evt spiser mer... Og som nevnt må cannabis trekkes ut i fett for å maksimere potensen ved oralt opptak.
Trenger ikke være verre enn å la det trekke en stund på lav varme i smør, kokosolje, eller til og med fløte (om man skal lage hasj-kakao).
Mange muligheter
Lykke til!
Sist endret av Alzo88; 30. desember 2017 kl. 16:42.
For å gi en bra high må cannabis dekarboksyleres. Den må varmes opp til foretrukken temperatur. Jeg foretrekker 120 grader i en time, mens andre bruker 70 grader og kortere tid. For at virkestoffene skal gå ut i smør/olje må marihuana varmes minst 4 timer i smør eller kokosolje. Temperaturen kan godt være så lav som 70 grader. Hvis du kjøper hasj neste gang slipper du det. Da kan du bare dakarboksylere rett i smør/olje og bruke det med det samme.
0.2 -0.3 virker litt mye. Ville gått for 0.1 hvis det er bra greier og fylt på etter 70-80 min. hvis nødvendig. Det er lurt og ha litt tom mage. Da virker det fort og det er lettere og finne ut om en trenger mer.
Ikke bruk høy varme når du baker kaken. Da går virkestoffene ut.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
For at virkestoffene skal gå ut i smør/olje må marihuana varmes minst 4 timer i smør eller kokosolje.
Vis hele sitatet...
Helt enig i det du skriver, men jeg har fått veldig god effekt av å blande cannabis med smør/kokosolje i mindre enn 4 timer (snakker om 1 time max) etter dekarboksylering. Er det virkelig nødvendig å blande cannbis med fett i over 4 timer for å få en god effekt?
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjønner ikke hvorfor styre så mye. Jeg pleier å lage en kopp kakao, legger en teskje med smør oppi koppen. Da vil smøret smelte å legge seg som et lag over. Etter det deler jeg opp cirka 0.2 hasj i så små biter jeg klarer og legger det bare spredt i koppen. Da vil hasjen smelte inn i smøret. Greit og enkelt, 10 minutter og rør rundt. Aldri skuffet meg.
ikke hvis du bruker hasj eller lignende. Bruker du planter blir oljen sterkere om den får stå litt.
Anbefaler deg å få tak i hasj istedet, da det er ganske mye lettere å mekke oralt med. Hvis du skal lage det av grønt, så husk å filtrere det med kaffefilter (hvis du ikke har noen, så funker en sokk utmerket) etter du har latt det stå på varmen i noen timer. Og doser forsiktig, oralt skal i teorien være dobbelt så sterkt. Kan slå deg bakover så det holder, anbefaler å vente 2 timer mellom dosering av oralt. Er jævla kjipt å ikke kunne gå eller snakke, bare fordi du ikke klarte å vente en time lenger med å dytte ned kakestykke kr 2. Om du ikke får funk er ikke det noe stress, antagelig varma smøret på litt for høy varme. Husk at det IKKE skal koke, men bare stå på lav varme så lenge som mulig. Enkleste metoden å gjøre dette med er skakkao eller yoghurt. Men da snakker vi brunt. Grønt er bare styr og mas, dessverre.
Etter min mening, letteste/beste måten å spise grønt på er som følger.
1. Kvern marihuana til et fint pulver, la gjerne budsene tørke litt før de kvernes.
2. Still ovnen på 100 grader C.
3. Ta en skål , ligg marihuana oppi, inn i ovn i 30 min (vistnokk ideel tid for tørr decarbing).
4. Ta skålen ut, ha i smør. Inn i ovnen igjen til smøret har smeltet.
5. Smør er klart til bruk når det har stått i ca 30 min.
6. Trenger/bør ikke siles.
I og med at plantematerialet blir med i smørret på denne måten, noe som kan gi en litt bitter smak, så liker jeg å bruke litt sitronsaft i stedet for vann når jeg lager vaniljemuffins.
Sjokolade er bedre til å kammuflere smaken, men er allergisk mot det...
Godt nyttår Freaks
Vist du ikke er ute etter å røyke så finn deg en oppskrift på cannabutter. Google deg frem til en oppskrift du selv synest virker enkel å følge, finnes plenti med oppskrifter på norsk og engelsk. Vist du ikke ønsker å bruke smør finnest det alternativ, jeg er fan av kokos-olje, sunnere og smaker bedre.

Når du har laget smøret trenger du ikke styre på med baking, du kan bruke cannabis smøret i alt mulig egentlig. En veldig praktis metode for ikke-røkere er å kjøpe gel-kapsuler fra helsekost butikker og lignende. Kjøp også en sprøytekanyle så er det lett å fylle smøret inn i kapsulene. Som flere sier, vær litt varsom med dosering før du føler du har roen og vet hva du tåler, tar litt tid før du blir skev når du eter greiene. Mange som går i fellen at de ikke merker noe, tar mer, og ender opp med en solid bakoversveis og en ubehagelig kveld når det først kicker inn.

Litt info til en som er helt "grønn"

Du har fått marijuana, det er så og si bare det de selger i Spania. Det er rett og slett bare tørkede blomster fra cannabis planten. Blomstene kalles 'buds' og det er der en finner den største konsentrasjonen av cannaboider (virkestoffene i cannabis planten som gjør oss høy) God marijuana blir solgt som hele buds (ikke opphakkete mixer, eller med mye kronblader i) og skal helst ikke inneholde frø
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei
Har fått tag 5 som jeg har satt i ovnen for decarbing. Neste er at dt skal trekke smør. Noen som kan si hvor mye smør det bør trekkes i. Eller betyr det mindre?
Er det nok med 50g?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei
Har fått tag 5 som jeg har satt i ovnen for decarbing. Neste er at dt skal trekke smør. Noen som kan si hvor mye smør det bør trekkes i. Eller betyr det mindre?
Er det nok med 50g?
Vis hele sitatet...
Kommer litt an på hva du ønsker å lage. Når jeg lager edibles så bruker jeg x antall gram smør som står i oppskrift og blander ut.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet ikke helt hva jeg skal lage enda. Men hvis jeg i denne omgang feks bruker 50g? og kaken jeg skal bake en annen dag sier 100g smør. Er det ikke bare da å tilsette de 50g som mangler. ?
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor lenge bør det trekke i smøret? Og hvilke temp er den beste?
Det går jo greit det. Jeg ville satt det i vannbad og latt det stå noen timer. Jeg gjør det så enkelt som at jeg tar et glass med smør og grinder det før jeg puttet det oppi. Så kan det stå der noen timer, jo lengre jo bedre. Minst to timer. Husk å fyll på vann etter hvert.

Søk på YouTube, du finner mange gode guider der:-)