Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4825
Anonym bruker
"Full Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er ei jente i midten av tyveårene som sterkt vurderer å skaffe ritalin. Jeg røyker litt hasj i ny og ne, men ikke fast. Ellers aldri vært borti andre ulovlige rusmidler.

Skal bruke dem til eksamenslesing da jeg virkelig sliter med konsentrasjonen. Jeg er typisk skippertak student og dette funker ikke lengre. Jeg klarer bare ikke å konsentrere meg, og jeg er ofte umotivert og trøtt.

Når jeg nå først er her; er ritalin det beste valget eller funker feks concerta bedre? Jeg vil ikke ruse meg, men jeg trenger noe oppkvikkende som også gir bedre fokus. Vurderte modafinil, men det tar for lang tid å bestille over nettet, pluss at jeg syntes det er risky å få det i posten. Kjenner folk som kan fikse disse "vanlige" legemidlene.
Anonym bruker
"Full Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Lurer også på hvor mye jeg vil trenge. Må ha det til en måneds forbruk ca. Veier 56 kg og er 165 høy.
Begge medisinene du nevner har samme virkestoff(metylfenidat). Det eneste som vil være relevant for deg er om tablettene har depot-effekt(langtidsvirkende), eller ikke.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lurer også på hvor mye jeg vil trenge. Må ha det til en måneds forbruk ca. Veier 56 kg og er 165 høy.
Vis hele sitatet...
Det er veldig vanskelig å svare på. Man doserer jo etter etter ønsket effekt, men jeg vil tippe du vil være fornøyd med alt fra 10-30mg.

Når det gjelder månedsforbruk så må du jo bare multiplisere dagsdosen som er komfortabel for deg, med antall dager du har tenkt til å bruke stimulanter for å studere.
Sist endret av Mirage; 28. februar 2017 kl. 20:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Full Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar! Vil gjerne bli litt klokere før jeg hiver meg ut i det :-)
Anonym bruker
"Full Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå har jeg skaffet 40 ritalinpiller ala 10mg.

Kan noen rådføre meg litt hvordan jeg bør starte? Og hvor mange dager jeg bør ha pause osv mellom hver gang. Som sagt, aldri prøvd dette før og er litt skeptisk.
Hei! Begynn med 1 pille, og sjekk effektene av den før du tar mer. Den burde holde til en 4-6 timer, hvor du etterhvert kan ta 1 til når effekten begynner å dabbe ut. Hvor mange dager du burde ha i mellom er jeg usikker på, men ikke la det bli til en vane at du bruker ritalin til studier. Fungerer bra i "Skippertaks" perioder.

Når det skal sies, så kan jeg sterkt anbefale mikrodosering av LSD til studie over Ritalin. Mindre negative bieffekter, med vell så god effekt i mine øyne.
Veldig enig med det hurdur sier over her. Start med 1, men gjør det ikke til noe vane. Er veldig lett å bli hekta på de rakkerne der..

Sitat av hurdur Vis innlegg
Når det skal sies, så kan jeg sterkt anbefale mikrodosering av LSD til studie over Ritalin. Mindre negative bieffekter, med vell så god effekt i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Mikrodoser med LSD sier du? Tenkte man fikk for mye tankekjør til å kunne fokusere på studier når man gikk på LSD? Nå har jo jeg aldri prøvd noe mikrodoser da, men ser jo for meg at det kan hjelpe med å holde seg mer våken.
Vær obs på at du kan få en skikkelig nedtur.
Det er ikke noe stress, men bare vit at hvis du føler deg ræva, så går det over om et par dager.
Anonym bruker
"Full Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk dere! Jeg skriver om hvordan det gikk om en måneds tid :-p

Forresten, hva kan man kjenne på under "nedturen"?
At du blir trøtt, sliten, irritert, enda mer irritert, kvalme, trykk i hodet, litt mer sliten og ikke minst irritert
Sitat av MikkelRæv Vis innlegg
Veldig enig med det hurdur sier over her. Start med 1, men gjør det ikke til noe vane. Er veldig lett å bli hekta på de rakkerne der..



Mikrodoser med LSD sier du? Tenkte man fikk for mye tankekjør til å kunne fokusere på studier når man gikk på LSD? Nå har jo jeg aldri prøvd noe mikrodoser da, men ser jo for meg at det kan hjelpe med å holde seg mer våken.
Vis hele sitatet...
Du tar kanskje 5-20mcg, noe som gjør at du ikke tripper. Du føler deg bare litt mer kreativ og våken, og det blir enklere å løse komplekse problemer. Jeg kan virkelig ikke anbefale mikrodosering nok - Det er det mest perfekte jeg noen gang har prøvd i mitt liv. Hverdagene blir bedre på alle mulige måter, og jeg har aldri hatt mer overskudd i livet.
For å svare direkte på spørsmålet ditt: Jeg vil tro at ditt beste valg hvis du skal gjennomføre dette vil være 18mg Concerta 1 tablett om dagen. Etter endt bruk vil du oppleve abstinenser.
http://thelastpsychiatrist.com/2007/...correctly.html

Finnes en bedre "oppskrift", men denne forklarer det mer en bra nok.

Får vel spesifisere at linken gjaldt hvordan bruke ritalin mest effektivt i studiesammenheng.
Sist endret av Citicencocaine; 3. mars 2017 kl. 21:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Full Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk! Føler det mye tryggere nå må jeg innrømme :-p
Anonym bruker
"Full Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vel, nå har jeg prøvd ritalin for første gang, og er litt usikker på hva jeg mener. Tok den kl 13 sammen med mat, og studerte til klokken 19 uten pause. Er ikke godt å si om det var placebo eller ikke, men når jeg røyka på kvelden ble jeg helt sinnsykt kåt. Har aldri kjent på en så syk følelse før:-p
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vel, nå har jeg prøvd ritalin for første gang, og er litt usikker på hva jeg mener. Tok den kl 13 sammen med mat, og studerte til klokken 19 uten pause. Er ikke godt å si om det var placebo eller ikke, men når jeg røyka på kvelden ble jeg helt sinnsykt kåt. Har aldri kjent på en så syk følelse før:-p
Vis hele sitatet...
Høres ut som Ritalin dette.
Anonym bruker
"Full Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det var litt sykt ja. Følte jeg bare ble nødt til å knulle ellers kom det til å klikke for meg. Jeg hadde ei venninne på besøk, så jeg kunne ikke "fikse det selv" heller
Sitat av MikkelRæv Vis innlegg
Mikrodoser med LSD sier du? Tenkte man fikk for mye tankekjør til å kunne fokusere på studier når man gikk på LSD? Nå har jo jeg aldri prøvd noe mikrodoser da, men ser jo for meg at det kan hjelpe med å holde seg mer våken.
Vis hele sitatet...
Jeg har skrevet et par ord om emnet, om du vil lese

Til TS: Jeg liker å ta 1x10mg før jeg står opp, og 1x10mg til lunsj Da holder jeg produktiviteten og konsen oppe ganske bra, og fungerer veldig fint hele dagen.
Er du ofte trøtt å mangler konsentrasjon? Dette kan være pga jernmangel. Hadde samme problem, lite motivasjon, ofte trøtt å manglet konsentrasjon. Gikk til legen å fikk jerntablett. Nå fynker alt stål
Hei TS!

Jeg er en mann i midten av 20-årene, student, skippertakmenneske deluxe. Du beskriver egentlig meg når du sier din egen situasjon. Har selv vært svært nysjerring på Ritalin, og håper du kan gi en update på hvordan det går de nærmeste dagene og hva du synes.

Har selv prøvd modafinil tidligere, og kan si så mye som at jeg synes det var helt middels. Du merket ingen spesiell "effekt" av det, men du ble veldig våken. Så konklusjonen var vell at det hjalp (mye) mot trøtt og slapphet, men følte ikke at konsentrasjonen og arbeidseffektiviteten ble bedret så veldig.

Good luck, gleder meg til å lese!
Anonym bruker
"Full Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå har jeg prøvd ritalin to ganger. Begge gangene tok jeg en 10 mg klokken 12 sammen med mat, og da ble jeg sittende med pensum helt til klokken 6-7 begge dagene. Uten pause. Fikk gjort masse. Er ferdig med 1/4 av pensum og har skrevet 4000 ord i notater på to lese og studiedager. Om det er placebo er vanskelig å si, men either way så funket det for meg. Sov som en stein begge nettene. Sikkert utslitt av å ha brukt hjernen min for en gangs skyld :P