Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5000
Jeg går nå inn i mitt tiende år som ansatt i en bedrift hvorav to av årene er læretid.

Jeg bestod fagprøven for åtte år siden og har trodd frem til nå at jeg hadde fagbrev. Det har jeg ikke!

Jeg fant et gammelt brev fra opplæringskontoret der det står at jeg må ta opp et fag fra vgs. som jeg ikke hadde bestått.

Hva foreslår dere at jeg gjør? Jeg ble litt slått ut når jeg så dette. Ønsker jo å ha fagbrevet, samtidig som det er uaktuelt å ta opp ett fag på vgs, tror jeg, er det mye jobb?
Sist endret av Gressløken; 12. september 2016 kl. 16:19. Grunn: Ja
Jeg ville ringt opplæringskontoret og hørt der hvordan du lettest mulig kan "få tilbake" fagbrevet ditt.
Jeg har jo aldri fått det. Jeg skal ringe dem i morgen. Tenkte å undersøke litt på forhånd.
Som han over nevner, ring de og spør. Svarene du får her vil uansett bli synsing, bedre å få det rett fra kilden.
Du har etter 8 år aldri hatt fagbrev i hånden, men likevel trodd at du hadde det? Javel?

Ett vgs-fag burde ikke være noe problem å ta opp.
Foreslår at du tar opp faget. Hvorfor er det uaktuelt? Hvilket fag er det?
Å ta opp et fag betyr jo bare å ta en EN enkelt privatist eksamen, burde jo gå helt fint det
Med tanke på at du har jobbet der så lenge, så skal du ikke se bort fra at du kanskje har krav på å få fagbrev.
Eller så er ikke en privatisteksamen så mye pes.
Jeg skulle trodd du skal ha rett på et fagbrev etter så mange år i et yrke, det er litt sånn med håndværkerfagene ihvertfall, tror det er 5 års yrkeserfaring subsidierer vanlig studieforløp
▼ ... over en uke senere ... ▼
Proff skeptiker.
Sitat av HellToPay Vis innlegg
Jeg skulle trodd du skal ha rett på et fagbrev etter så mange år i et yrke, det er litt sånn med håndværkerfagene ihvertfall, tror det er 5 års yrkeserfaring subsidierer vanlig studieforløp
Vis hele sitatet...
Du må fortsatt opp til fagprøven
- en link for info om voksenopplæring :

https://utdanning.no/tema/nyttig_inf...ksenopplaering

Du kan vel ta det faget i løpet av et år, eller to ?

Lykke til.
Sist endret av radion; 21. september 2016 kl. 11:10.
Søk deg opp på "23/5-års regelen" til samordnet opptak, kan hende du slipper å gjøre noe som helst Husker ikke om dette gjaldt bare allmenn eller alle VGS-'utdanninger'.