Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 5315
Første gangen jeg prøvde pepper fikk jeg den mest hærlige rusen som jeg noensinne har opplevd,etter dette så har jeg ikke kjent så mye til rusen annet at jeg blir våken og glad men ikke det rushet jeg fikk av første gang.Jeg føler meg litt dum her jeg sitter å ''justerer'' med dosen kun for å oppnå det jeg engang kjente. Nå har jeg fått tak i noe bra pepper som lukter nesten ingenting men jeg kjenner fortsatt ikke det jeg engang hadde. Noen som vet hva jeg mener?
Hvor ofte bruker du det? Du har muligens begynt å få toleranse. Og som mange andre rusmidler, den første gangen er den beste.
Sist endret av Lacertosus; 22. august 2013 kl. 15:10.
Pepper? Prøv kanel istedet du..
Jeg kødda!
Dette er en klassisk situasjon noen personer bestemmer seg for å prøve et stoff, og bare det. Når de prøver stoffet og får bra funk, bestemmer de seg for å bruke stoffet igjen senere, men ikke så ofte. Kanskje de bestemmer seg for å prøve om en måned.
Den neste måneden prøver de igjen, men får ikke lik effekt som første gang. Faen tenker de, og prøver igjen dagen etter. Nei faen, ikke idag heller.. og så videre. Vips, avhengig.

TL;DR: Man får sjeldent lik effekt som første gang, og det vil alltid være et jag etter å få samme effekt. Sånn blir noen rusmisbrukere avhengig.
kjøtt
Imawesome's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Hvor ofte bruker du det? Du har muligens begynt å få toleranse. Og som mange andre rusmidler, den første gangen er den beste.
Vis hele sitatet...
jeg bruker ikke det ofte ,har som regel to ukers mellomrom i å med jeg har lønn hver 14 dag.Så tror ikke jeg har toleranse akkurat.

Sitat av Legevakten Vis innlegg
Pepper? Prøv kanel istedet du..
Jeg kødda!
Dette er en klassisk situasjon noen personer bestemmer seg for å prøve et stoff, og bare det. Når de prøver stoffet og får bra funk, bestemmer de seg for å bruke stoffet igjen senere, men ikke så ofte. Kanskje de bestemmer seg for å prøve om en måned.
Den neste måneden prøver de igjen, men får ikke lik effekt som første gang. Faen tenker de, og prøver igjen dagen etter. Nei faen, ikke idag heller.. og så videre. Vips, avhengig.

TL;DR: Man får sjeldent lik effekt som første gang, og det vil alltid være et jag etter å få samme effekt. Sånn blir noen rusmisbrukere avhengig.
Vis hele sitatet...
Det er dette jeg er litt bekymret over Vil ikke akkurat bli avhengig men jeg har bare begynt å tenkt på om det er normalt å ha det sånn,vet at den første rusen er den beste men jeg vil ha en en lik rus som første gang.
Kommer ikke til å skje. Folk har jaget etter den førstegangsrusen i årevis uten å lykkes. Det er en av grunnene til at folk blir avhengig. Det kalles 'chasing the dragon'. Orginalt ble det utrykket kun brukt om opium, men gjelder nå flere rusmidler.

Chasing the Dragon
This term is a bit more complicated than merely "smoking opium". It starts when you have your first high, the world is peaceful, everything is perfect, you're numb, but in the best way possible. But, soon, it starts wearing off. Fast. Your mind races, you're pulled out of your dream world. You crave the drug more and more, wanting to feel the same way as you did on your first high. You go to the dealer and buy the same amount you had the first time, and smoke. Still feels good, but not as good as first time. You go and buy more. Closer, but not quite there. You're stuck, you don't know what to do. You want to go back to that little dream world and stay forever, but your body is already developing a tolerance. You panic. You use all your money to buy more and more and more, but still, not the same as that first time. You realize that you have no more money, so you start selling your things, pawning whatever could get you that next bag. Still, nothing compared to what you had on that first, magical time. So, you're broke and own nothing. But you don't care, all you care about is getting back to the first high. You start stealing, doing "favors", whatever gets you the money for the attempt. Your life becomes a living hell, all in search of a repeat of the first high. That's chasing the dragon.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dimergon; 22. august 2013 kl. 16:25.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Er det samme makkan du har fått nå da? kan jo være ett dårlige parti som er med 'stepped' on hvis du skjønner.. Er jo ekstremt mye ræv makkers der ute..
I mitt tilfelle får jeg rævva rus på de fleste rusmidler og jakter deretter etter rusen alle snakker om lol.
De første gangene folk bruker kokain og heroin er de på toppen av alt.
De neste gangene bruker de det bare for å føle seg normale igjen.
kjøtt
Imawesome's Avatar
Trådstarter
Sitat av lilpsych Vis innlegg
Er det samme makkan du har fått nå da? kan jo være ett dårlige parti som er med 'stepped' on hvis du skjønner.. Er jo ekstremt mye ræv makkers der ute..
Vis hele sitatet...
den forrige varen jeg fikk var MYE dårligere enn den jeg har nå, er enig i at det er desverre mye dritt ute .
Sitat av bacardi Vis innlegg
De første gangene folk bruker kokain og heroin er de på toppen av alt.
De neste gangene bruker de det bare for å føle seg normale igjen.
Vis hele sitatet...
Bullshit. Har skutt heroin 1 gang og gikk flere uker etterpå uten å ta det igjen. De få gangene jeg skal bruke det fremover blir i nesa eller røykings, og det er den samme rusen utenon den deilige kroppslige følelsen man får i noen minutter etter skuddet. Det blir dog mindre rus for penga, men det er ikke noe problem. Det er jo ikke slik at man får 100% tolleranse for et stoff av å gjøre det en gang.
Poy
Stay positive..lala
36 1
Er det ikke egentlig sånn at jo vondere det lukter, jo bedre funk er det?:/
For hvis jeg husker riktig(noe jeg kanskje ikke gjør), så lukta det som var dårlig nesten ingenting, og det som var bra lukta motorolje. Kan hende det er omvendt, idk.
Husker jeg nesten brakk meg av lukta hvertfall.. haha
kjøtt
Imawesome's Avatar
Trådstarter
Sitat av Poy Vis innlegg
Er det ikke egentlig sånn at jo vondere det lukter, jo bedre funk er det?:/
For hvis jeg husker riktig(noe jeg kanskje ikke gjør), så lukta det som var dårlig nesten ingenting, og det som var bra lukta motorolje. Kan hende det er omvendt, idk.
Husker jeg nesten brakk meg av lukta hvertfall.. haha
Vis hele sitatet...
Tror ikke det du sier stemmer etter det jeg har opplevd og hørt,det jeg har fått som har lukta har vært dårlig og det som lukter nesten ingenting er bra men man vet aldri dette sikkert uten å ha testa varen .

Sitat av Poy Vis innlegg
Er det ikke egentlig sånn at jo vondere det lukter, jo bedre funk er det?:/
For hvis jeg husker riktig(noe jeg kanskje ikke gjør), så lukta det som var dårlig nesten ingenting, og det som var bra lukta motorolje. Kan hende det er omvendt, idk.
Husker jeg nesten brakk meg av lukta hvertfall.. haha
Vis hele sitatet...
Tror ikke det du sier stemmer etter det jeg har opplevd og hørt,det jeg har fått som har lukta har vært dårlig og det som lukter nesten ingenting er bra men man vet aldri dette sikkert uten å ha testa varen .
Luktfri amfetamin kan være bra, kan være dårlig. Amfetamin som lukter sterkt kan være bra...og den kan være dårlig. Du beskriver det de fleste som har brukt mye amfetamin beskriver. Er en grunn til at de som bruker mye faktisk kan sove/blir rolige(Ikke til å forveksle med brukere som har adhd), kan spise etc etc av amfetamin. Etterhvert får stoffet så og si motsatt effekt på noen.
Kan det være meth du fikk i deg og at du nå blir skuffa av effekten til amf?
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Nei faen, ikke idag heller.. og så videre. Vips, avhengig.
Vis hele sitatet...
Denne er herlig! Og vips, rett på plata! Rusavhengighet er en smule mer komplisert enn som så.
kjøtt
Imawesome's Avatar
Trådstarter
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Kan det være meth du fikk i deg og at du nå blir skuffa av effekten til amf?
Vis hele sitatet...
nei det var ikke meth.
Sitat av Imawesome Vis innlegg
nei det var ikke meth.
Vis hele sitatet...
Bare av nysgjerrighet; Hvordan kan du avskrive 100% at det var meth du fikk?
Metamfetamin gir nesten samme rus som amfetamin bare at Metamfetamin er noe sterkere og rusen varer kortere
kjøtt
Imawesome's Avatar
Trådstarter
Sitat av hideout Vis innlegg
Bare av nysgjerrighet; Hvordan kan du avskrive 100% at det var meth du fikk?
Vis hele sitatet...
tjaaa.. haha der dreit jeg meg ut litt ja.tror bare ikke at det er det.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Har lest at nesten all "amfetaminen" i Norge egentlig enten er kun meth, eller er blandet ut med meth. Å få tak i et stoff som kun inneholder Dextroamfetamin er heller sjeldent her til lands.
Sitat av bacardi Vis innlegg
De første gangene folk bruker kokain og heroin er de på toppen av alt.
De neste gangene bruker de det bare for å føle seg normale igjen.
Vis hele sitatet...
Det er faenmeg det dummeste jeg har hørt.

Edit. Beklager for OT, men det måtte sies.

Det er metamfetamin i utrolig mye "pepper" i norge.

Grunnen til at du ikke opplever like stort rush er at du får annerledes/dårligere vare.
Sist endret av caketown; 25. august 2013 kl. 04:28.
Sitat av caketown Vis innlegg
Det er faenmeg det dummeste jeg har hørt.

Edit. Beklager for OT, men det måtte sies.

Det er metamfetamin i utrolig mye "pepper" i norge.

Grunnen til at du ikke opplever like stort rush er at du får annerledes/dårligere vare.
Vis hele sitatet...
Rolig nå.

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Bullshit. Har skutt heroin 1 gang og gikk flere uker etterpå uten å ta det igjen. De få gangene jeg skal bruke det fremover blir i nesa eller røykings, og det er den samme rusen utenon den deilige kroppslige følelsen man får i noen minutter etter skuddet. Det blir dog mindre rus for penga, men det er ikke noe problem. Det er jo ikke slik at man får 100% tolleranse for et stoff av å gjøre det en gang.
Vis hele sitatet...
1 gang ja, wow!!
Var en som hadde skutt heroin hver dag de siste 15-årene som fortalte meg dette. Men hva vet vel han?

Edit: og nei jeg har heller ikke sagt at du får toleranse etter 1 gangs bruk.
Og JO det er fullt mulig å bli avhengig etter 1-2 skudd og det er ikke noe du kan styre hvis du tror det.
Men lykke til da!
Sist endret av bacardi; 25. august 2013 kl. 12:48.
Sitat av bacardi Vis innlegg
1 gang ja, wow!!
Var en som hadde skutt heroin hver dag de siste 15-årene som fortalte meg dette. Men hva vet vel han?
Vis hele sitatet...
25% av heroin-brukere er avhengig. Da sier det seg selv at MANGE kan prøve nåla uten å bli junkie. Dette får man dessuten på sykehus om man er skikkelig skada, og i mitt tilfelle var det bedre rus enn heroin (men jeg hadde også annet i systemet). Han som skjøt heroin hver dag i 15 år vet vel like mye som alkisen som drikker en flaska vodka hver dag.
Sitat av bacardi Vis innlegg
Edit: og nei jeg har heller ikke sagt at du får toleranse etter 1 gangs bruk.
Og JO det er fullt mulig å bli avhengig etter 1-2 skudd og det er ikke noe du kan styre hvis du tror det.
Men lykke til da!
Vis hele sitatet...
Les posten din en gang til:
De første gangene folk bruker kokain og heroin er de på toppen av alt.
De neste gangene bruker de det bare for å føle seg normale igjen.

Dette er selve definisjonen på toleranse og avhnegighet.

Man kan bli psykisk avhengig av 1 skudd hvis det (midligertidig) kurerer psykisk eller fysisk smerte. Ellers er det en greie som tar lang tid å opparbeide seg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Første gangen jeg prøvde pepper fikk jeg den mest hærlige rusen som jeg noensinne har opplevd,etter dette så har jeg ikke kjent så mye til rusen annet at jeg blir våken og glad men ikke det rushet jeg fikk av første gang.Jeg føler meg litt dum her jeg sitter å ''justerer'' med dosen kun for å oppnå det jeg engang kjente. Nå har jeg fått tak i noe bra pepper som lukter nesten ingenting men jeg kjenner fortsatt ikke det jeg engang hadde. Noen som vet hva jeg mener?
Vis hele sitatet...
Første gangen er alltid best, akkurat den følelsen vil du ikke få igjen så det er en ganske lost case. Den normale effekten er at man blir mer utadvendt, blid, våken, rastløs osv. Så ikke forvent deg alt for mye, er en ganske mild rus. Du kan prøve og droppe det i steden for og snorte for eks? Vet jeg får mye bedre effekt av dette, men varierer fra person til person. Mye mulig du også ikke hadde så bra pepper som du trodde, ordentlig pepper er omtrent ikke og oppdrive i Norge, dessverre. Du må nok også ha i bakhodet at toleransen din øker for hver gang, men effekten kan også bli redusert om du tar for mye så bare prøv deg frem.