Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1617
Hei Freaks!
holder for tiden på med en melodisk house låt. Også kjent som "Aviciisanger" for folk flest.

Det er som de fleste andre en kjærlighetslåt, kan man si, Derav navnet "Worlds Greatest" :-)


Håper folk kunne tatt seg 2 minutter av livene sine til å høre samt og legge igjen en melding her


Link til låta på Soundcloud

Ha en ellers hyggelig dag!
Bra
Men litt kort, og du kunne dratt på med mer bass
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Hvorfor finnes det ikke en evig "replay" knapp på Soundcloud?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av egen9 Vis innlegg
Bra
Men litt kort, og du kunne dratt på med mer bass
Vis hele sitatet...
MATIX - Worlds Greatest (Preview)

Er nok ikke hele låta, men heller WIP.

Kan si den var bra, har ikke mye konstruktivt å si da jeg ikke kan noe med slik musikk.
Trådstarter
Sitat av egen9 Vis innlegg
Bra
Men litt kort, og du kunne dratt på med mer bass
Vis hele sitatet...

Trivelig at du synes den er bra! Bassen skal justeres på og det skal nok bli skikkelig lengde på låta!
Takk for feedback


Sitat av Dillinger Vis innlegg
Hvorfor finnes det ikke en evig "replay" knapp på Soundcloud?
Vis hele sitatet...
Jeg velger å tolke dette som positivt! Kjempegøy at du liker den

Setter pris på feedbacken din, Dillinger



Sitat av Melcor Vis innlegg
MATIX - Worlds Greatest (Preview)

Er nok ikke hele låta, men heller WIP.

Kan si den var bra, har ikke mye konstruktivt å si da jeg ikke kan noe med slik musikk.
Vis hele sitatet...

Dette har du nok rett i, er bare et førsteutkast på låta

Hyggelig at du tok deg tid til å kommentere, Melcor
Klarer ikke vente på sommern nå
Jeg har ikke nok kunnskaper til å gi konstruktiv kritikk på sanger, men jeg digga den!
Klarer ikke vente til fullversjonen kommer for å si det sånn!:P
denne var chill, gleder meg til å høre resten
Personlig innspill til denne låten sålangt.

1) Bassen som kommer inn ved 4s og spilles utover har et alt for høyt volum, den hever seg veldig over selve låten.

2) Oppbyggingen ved 20s gir veldig høye forventninger til det som kommer etterpå.

3) Melodien som bryter inn ved 34s har en veldig skarp og skjærende tone.

4) Når låten begynner ved 48s er det helt klart for mye presset inn i lydbildet, du hører at låten dempes i bakgrunnen, noe som er veldig kjedelig med et så godt utgangspunkt.

5) Jeg forventet faktisk mer når sangen var ferdigløftet. Håper dette blir gjort noe med.

Dersom du får forbedret dette vil jeg si at jeg gleder meg til resultatet. Den har potensiale!
Sitat av waf Vis innlegg
Personlig innspill til denne låten sålangt.

1) Bassen som kommer inn ved 4s og spilles utover har et alt for høyt volum, den hever seg veldig over selve låten.

2) Oppbyggingen ved 20s gir veldig høye forventninger til det som kommer etterpå.

3) Melodien som bryter inn ved 34s har en veldig skarp og skjærende tone.

4) Når låten begynner ved 48s er det helt klart for mye presset inn i lydbildet, du hører at låten dempes i bakgrunnen, noe som er veldig kjedelig med et så godt utgangspunkt.

5) Jeg forventet faktisk mer når sangen var ferdigløftet. Håper dette blir gjort noe med.

Dersom du får forbedret dette vil jeg si at jeg gleder meg til resultatet. Den har potensiale!
Vis hele sitatet...
Uhm, tror du burde jobbe med lydinnstillingene dine.. Kan verken finne overdøvende bass eller skarpe eller skjærende toner her hos meg ihvertfall :P
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Syntes den var ok. Skulle gjerne sett en lengre versjon av "Matix - Risky Biscuit Part One".
Likte den, det her kan bli veldig bra Si ifra når du er ferdig!
Venter på hele låta! denne har et godt utgangspunkt!

Ang bass db og kvasse lyder stiller eg meg spørrende til da det ikke er noe problematisk for mine ører..

Keep it up!
Trådstarter
Sitat av waf Vis innlegg
Personlig innspill til denne låten sålangt.

1) Bassen som kommer inn ved 4s og spilles utover har et alt for høyt volum, den hever seg veldig over selve låten.

2) Oppbyggingen ved 20s gir veldig høye forventninger til det som kommer etterpå.

3) Melodien som bryter inn ved 34s har en veldig skarp og skjærende tone.

4) Når låten begynner ved 48s er det helt klart for mye presset inn i lydbildet, du hører at låten dempes i bakgrunnen, noe som er veldig kjedelig med et så godt utgangspunkt.

5) Jeg forventet faktisk mer når sangen var ferdigløftet. Håper dette blir gjort noe med.

Dersom du får forbedret dette vil jeg si at jeg gleder meg til resultatet. Den har potensiale!
Vis hele sitatet...
Takk for utvidet feedback, settes utrolig stor pris på

Det jeg kan si akkurat nå er at masteringa og generell lydkvalitet ikke har funnet sted på låta enda, men det kommer!

Sitat av Lovegame Vis innlegg
Syntes den var ok. Skulle gjerne sett en lengre versjon av "Matix - Risky Biscuit Part One".
Vis hele sitatet...
Kjekt at du tok deg tid til å høre på andre låter også!

Når det gjelder Risky Biscuit finner du en lengre her.


Sitat av Snøbark Vis innlegg
Likte den, det her kan bli veldig bra Si ifra når du er ferdig!
Vis hele sitatet...

Utrolig koslig å høre! skal bumpe denne tråden, eller lage ny når låten er 100%
Sist endret av Helso; 16. april 2013 kl. 14:49.
burde vært möderatör
Nice låt, minte meg litt om denne, noe som er svært positivt. Er enig med egen9 i at du kunne dratt på mer bass da. House med tung bass kan låte jævlig fett, sjekk ut Carnage & Borgore - Incredible for eksempel! Sitter her med et HD650 og en Dragonfly DAC så er ikke jalla lydutstyr som er problemet. Likte forresten også Risky Biscuit/Summer Nights og For You godt. Du bør få gitt ut mer på spotify da, soundcloud brukes ikke mye på vors og nach
Sist endret av pappabetaler; 16. april 2013 kl. 15:43.
Liker ikke lead synthen så godt, men det er mulig det bare er smak. Jeg syntes kort decay og lav sustain med masse reverb er en veldig utbrukt måte å programmere lead på. Minner meg om russetrance.


Edit: er jo ikke lead jeg snakker om, men første lyse synthen som kommer inn.
Sist endret av fetter; 16. april 2013 kl. 15:48.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Sitat av Helso Vis innlegg
Kjekt at du tok deg tid til å høre på andre låter også!

Når det gjelder Risky Biscuit finner du en lengre her.

Vis hele sitatet...
Takker for lengre versjon, kast den gjerne ut på Spotify!
Trådstarter
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Nice låt, minte meg litt om denne, noe som er svært positivt. Er enig med egen9 i at du kunne dratt på mer bass da. House med tung bass kan låte jævlig fett, sjekk ut Carnage & Borgore - Incredible for eksempel! Sitter her med et HD650 og en Dragonfly DAC så er ikke jalla lydutstyr som er problemet. Likte forresten også Risky Biscuit/Summer Nights og For You godt. Du bør få gitt ut mer på spotify da, soundcloud brukes ikke mye på vors og nach
Vis hele sitatet...
Sykt kult at du likte den, Pappabetaler! Når det gjelder Spotify kommer det muligens flere låter der til sommeren

Sitat av fetter Vis innlegg
Liker ikke lead synthen så godt, men det er mulig det bare er smak. Jeg syntes kort decay og lav sustain med masse reverb er en veldig utbrukt måte å programmere lead på. Minner meg om russetrance.


Edit: er jo ikke lead jeg snakker om, men første lyse synthen som kommer inn.
Vis hele sitatet...
Nå er ikke jeg heelt sikkert på hva du prater om, Fetter. Kan du utdype deg litt?


Sitat av Lovegame Vis innlegg
Takker for lengre versjon, kast den gjerne ut på Spotify!
Vis hele sitatet...
Planlegger å slipppe en EP med noen av sangene jeg holder på med inkludert denne