Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  162 17331
Heia. Jeg trenger flere serier å se på og trenger anbefalinger.
Men, det er to catches.
1. jeg har sett omtrent alt som noensinne har gått på skjerm.
2. jeg misliker stort sett det meste som er kjent.
Ok, så om jeg har sett det meste og misliker størsteparten; what to do? Vel, om du graver dypt i harddisken din og i bakhodet: finn den serien som du virkelig har lyst til å anbefale.
Jeg misliker som sagt det meste som er kjent. Dette inkluderer HIMYM, the walking dead, the wire, kongen av queens, the simpsons, it's always sunny+++ Så, ja.. forvent å bli slaktet.

I bunn og grunn ser jeg etter dine gjemte perler innen serie-verden. De som du ikke skjønner hvorfor ikke er kjempepopulære. Serier som har noe ved seg, noe annerledes, noe spennende. Den serien som du mener fortjener å bli sett.

Om den ligger i en liste om du googler "the 100 best tv shows" eller lignende så har jeg sett ihvertfall en episode av den så da kan du la være å anbefale den. Igjen, jeg ser etter de bortglemte seriene(better off ted havner i denne kategorien og er min anbefaling til deg for å levere noe tilbake).

på forhånd:
1."Åh lø ass. Søk mann! finnes masse tråder om serier".
-Ja, det gjør det. Enten har jeg da sett alle episoder eller gjort meg opp en negativ mening om alle postede serier.

2. "Jeg har ikke lest tråden så jeg anbefaler HIMYM..."
-plis die

3. Jeg er klar over at dette kan være vannskelig å få noe svar på, men får jeg èn serie ut av dette så er jeg happy.
Døh, søk a! Slappfisk!

Wilfred (US), Strike Back, og Supernatural

Newsroom (2012) er også bra, og The Unit kan du kanskje ta en titt på?

og HIMYM da seff!
Sist endret av Penesmurfen; 11. november 2012 kl. 17:00.
Twin Peaks eller Planet Earth!
Greie krav du stiller, men må det være reelle mennesker som spiller karakterer - eller kan det være tegneserier eller anime?

Jeg har blitt anbefalt Sherlock et par ganger, men har ikke tatt meg tiden til å se. Føler likevel at denne hører hjemme her.
Jeg anbefaler deg Spartacus. Dette er tidenes serie!

Ellers anbefaler jeg deg at du får deg et liv.
Du har sikkert sett de fleste, men jeg mener iallefall at disse seriene er verd en titt.
http://bildr.no/thumb/1315394.jpeg
Sist endret av toolate; 11. november 2012 kl. 17:00.
Sitat av toolate Vis innlegg
Du har sikkert sett de fleste, men jeg mener iallefall at disse seriene er verd en titt.
http://bildr.no/thumb/1315394.jpeg
Vis hele sitatet...
Lilyhammer var overraskende bra
my little pony friendship is magic.
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Døh, søk a! Slappfisk!

Wilfred (US), Strike Back, og Supernatural

Newsroom (2012) er også bra, og The Unit kan du kanskje ta en titt på?

og HIMYM da seff!
Vis hele sitatet...
wilfred - helt ok serie. Ikke bra, ikke kjempedårlig
strike back - Skal sjekke den ut. faktisk noe jeg ikke har sett. flott.
Supernatural - suger max
himym - jeg blir faktisk fysisk dårlig av å se på denne serien.

Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Twin Peaks eller Planet Earth!
Vis hele sitatet...
Twin peaks - overratet shit
planet earth -fantastisk.

Sitat av spaghetti Vis innlegg
Jeg anbefaler deg Spartacus. Dette er tidenes serie!

Ellers anbefaler jeg deg at du får deg et liv.
Vis hele sitatet...
spartacus - meh, sånn passe dårlig. Ikke fæl, bare dårlig nok

Jeg anbefaler deg å få en lobotomi: hadde gjort verden bedre for alle.

Sitat av toolate Vis innlegg
Du har sikkert sett de fleste, men jeg mener iallefall at disse seriene er verd en titt.
http://bildr.no/thumb/1315394.jpeg
Vis hele sitatet...
sett, sett, sett, sett...

Sitat av applejack Vis innlegg
my little pony friendship is magic.
Vis hele sitatet...
Gikk lei etter to episoder.
Synst Nip/Tuck fikk for lite oppmerksomhet, vertfall hos de folka jeg henger med. Ellers anbefaler jeg Workaholics og Californication, alt for mangen som ikke har gitt de seriene en sjangse. Og har ikke sett Trailer Park Boys men mangen som anbefaler den til meg som også har sett det meste.
Edit: ser nå at mangen ikke var av interesse.
Sist endret av Godzillaa; 11. november 2012 kl. 17:13.
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av waf Vis innlegg
Greie krav du stiller, men må det være reelle mennesker som spiller karakterer - eller kan det være tegneserier eller anime?

Jeg har blitt anbefalt Sherlock et par ganger, men har ikke tatt meg tiden til å se. Føler likevel at denne hører hjemme her.
Vis hele sitatet...
Det kan godt være anime. Likte for eksempel Gankutsu-ô veldig godt. Men, jeg er voksen mann så ting som Naruto og Bleach var jeg ferdig med for mange år siden.
Sherlock har jeg lastet ned, bare ikke orket å sett den enda.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
om du liker anime er dette anime'ene jeg har sett:
http://www.anime-planet.com/users/Cr.../anime/watched
jeg har også sagt min mening om seriene i form av stjerner på en skala fra 1-5.
her er forøvrig animene jeg holder på å se på
http://www.anime-planet.com/users/Cr...anime/watching
og som jeg har lyst til å se
http://www.anime-planet.com/users/Cr...me/wanttowatch

ser at du ikke likte animer som bleach og naruto, så da får jeg komme med noen litt mer voksne anbefalinger:
black lagoon
Mnemosyne
claymore
Sist endret av Frufsa; 11. november 2012 kl. 17:16.
Tjaa de aller fleste tv-seriene som jeg kommer på er allerede nevnt her, men mangler kanskje litt dum/humoristisk serie som:

Hellfjord der Zahid Ali spiller som purk xD haha
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
om du liker anime er dette anime'ene jeg har sett:
http://www.anime-planet.com/users/Cr.../anime/watched
jeg har også sagt min mening om seriene i form av stjerner på en skala fra 1-5.
her er forøvrig animene jeg holder på å se på
http://www.anime-planet.com/users/Cr...anime/watching
og som jeg har lyst til å se
http://www.anime-planet.com/users/Cr...me/wanttowatch
Vis hele sitatet...
Jeg har generelt sett lite på anime, så her har jeg noe å fylle et par søndager med. lovely

Sitat av Gulingen Vis innlegg
Tjaa de aller fleste tv-seriene som jeg kommer på er allerede nevnt her, men mangler kanskje litt dum/humoristisk serie som:

Hellfjord der Zahid Ali spiller som purk xD haha
Vis hele sitatet...
Skal sjekke den ut. Har aldri vært noe fan av Ali, men jeg skal ihvertfall teste en episode.
Jeg har noen lunde samme problem som deg. Alle skyter av serier som jeg synes er dritt.
Har funnet noen jeg liker tho:
Dexter
Into the universe
Firefly
Sons of Anarchy
The League
Trailerpark Boys
Game of Thrones
Hva med Riget, Spaced og Black Books. Har du sett dem?
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Jeg har noen lunde samme problem som deg. Alle skyter av serier som jeg synes er dritt.
Har funnet noen jeg liker tho:
Dexter
Into the universe
Firefly
Sons of Anarchy
The League
Trailerpark Boys
Game of Thrones
Vis hele sitatet...
dexter - kjedelig
into the universe - bra serie
firefly - kjedelig
SOA - bra førstesesong, så ble jeg lei.
the league - ikke sett, skal sjekke den ut. takk
trailerpark boys - dårlig.
game of thrones - love/hate. Jeg liker serien, men den er ikke så bra som jeg skulle ønske.

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hva med Riget, Spaced og Black Books. Har du sett dem?
Vis hele sitatet...
Nei, det har jeg ikke. flott
Cookie Monstah ^_^
shit my dad says?
-en belgfrukt
2 4
Damages Min favorittserie for øyeblikket. Kongen av plot twists.
Den norske serien Dag med atle antonsen. Er vel ikke helt hva du leter etter, men en av de bedre humorseriene i mine øyne.
Battlestar Galactica, Freaks and Geeks, Carnivale, Dead Like Me, Six Feet Under? Det var de jeg kom på i farta=)
Hva med Misfits?
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av Godzillaa Vis innlegg
Synst Nip/Tuck fikk for lite oppmerksomhet, vertfall hos de folka jeg henger med. Ellers anbefaler jeg Workaholics og Californication, alt for mangen som ikke har gitt de seriene en sjangse. Og har ikke sett Trailer Park Boys men mangen som anbefaler den til meg som også har sett det meste.
Edit: ser nå at mangen ikke var av interesse.
Vis hele sitatet...
Nip/tuck - neeeii.. jeg har lyst til å like denne, men jeg klarer ikke.
workaholics - sett
californication - sett(en av mine favoritter. pupper, dårlige livsvalg og en passe fucked up hovedkarakter)

Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Battlestar Galactica, Freaks and Geeks, Carnivale, Dead Like Me, Six Feet Under? Det var de jeg kom på i farta=)
Vis hele sitatet...
battelstar - kjedelig
freaks - helt ok.
carnivale - knallserie.
dead like - lenge siden jeg har sett denne. Husker at jeg syntes den var kul. Skal teste den igjen nå. tanks for reminder.
six feet - Hva skal jeg si, det er en bra-kjedelig serie. haha

Sitat av frontman Vis innlegg
Hva med Misfits?
Vis hele sitatet...
Jeg har vurdert å se denne, kanskje jeg skal gjøre det nå
Hva med Breaking bad, Once upon a time, Alcatraz eller misfits?
Dr. Who, Family Guy, The Walking Dead, Breaking Bad, Arrested Development og The Wire anbefales!
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ateek Vis innlegg
Hva med Breaking bad, Once upon a time, Alcatraz eller misfits?
Vis hele sitatet...
breaking bad - veldig, veldig bra i 2 sesonger. og så mistet serien all magi
once upon - dålrig
alactraz - dårlig
misfits - skal sjekke den ut.

Sitat av Inzide Vis innlegg
Dr. Who, Family Guy, The Walking Dead, Breaking Bad, Arrested Development og The Wire anbefales!
Vis hele sitatet...
dr.who - hvilken av de? om du mener den som begynte i 2005(?) så er den underholdene, men ikke gull.
the walking - kjedelig.
breaking - har blitt nevnt
arrested - meh...
the wire -kjedelig.
virker kanskje som det er hele sjangeren som blir feil for deg. sett heller på noe dokumentarer/ fakta filmer!
Eureka
Fringe
House
Heroes
Shameless
Entourage
Californication
Sopranos
OZ - Livet bak murene
Rome
Deadwood
Suits (jeg ble hektet etter første episode. Blir litt repetivt etter hvert)
The Office US
Futurama
Battlestar Galactica
Community
Mad Men
Boardwalk Empire
The Newsroom
Carnivàle
Extras

Kom på litt flere serier når jeg så gjennom div mapper på PCen
Sist endret av Bmariuz; 11. november 2012 kl. 17:43.
Red Dwarf har startet på nytt igjenn med sesong 10 nå, kommet til episode 6 - beste britiske serie noen gang, scifikommedie.

Anbefaler også:
Sliders - Kanadisk parallell univers scifi
Curb Your Enthusiasm - Komedie basert på livet til skaperen av seinfeld
The IT Crowd - Britisk sitcom om it nerder med britisk humor (med Richard Ayoade som spiller i The Watch)
30 Rock - Komedie om NBC produksjon og alt bak
Kyle xy - Scifi drama
Parks and Recreation - Politisk dramakomedie
Weeds - Drama om en litt uvanlig familie
X-Files - Alle vet hva er
King Of The Hill - Tegneseriekomedie fra skaperne fra beavis and butthead, texas stereotyper
Monkey Dust - Britisk tegneserie ultrasatirisk
The Wire - Politi/gangsterdrama med lange historie"archer"
New girl - Sitcom
Girls - Dramakomedie
Sist endret av rufs; 11. november 2012 kl. 17:50.
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av seven_up Vis innlegg
virker kanskje som det er hele sjangeren som blir feil for deg. sett heller på noe dokumentarer/ fakta filmer!
Vis hele sitatet...
Ja. Jeg er enig med deg. Jeg setter egntlig ikke pris på klassisk tv men kan se serier allikevel om de treffer. Det er derfor jeg sier "sær madafakka" i tittelen da det skal en god del før jeg liker en serie. Jeg kan se serien uansett, akkurat nå holder jeg på med person of Interest og New Girl; som ikke er veldig bra serier men som er underholdende nok. Men poenget med denne tråden var å finne en serie som jeg virkelig kan bli fan av igjen, jeg savner litt av den følelsen av å glede seg til neste episode. om du skjønner?

Dokumentarer og faktafilmer er ganske godt represnetert i DVD-hylla og hdd'en og dette er noe jeg virkelig ser en god del av.
Afterworld er en ganske kul konspirasjon/apokalyptisk minisomething serie. Blir fort vandt til den spesielle filmstilen, og digger serien!
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Kan legge til at jeg ikke gidder å skrive hva jeg synes om hver enkelt serie lenger, ble plutselig alt for mange :P
Så, jeg kommer til å se en episode eller to av de seriene jeg ikke har vært borti tidligere og så satser jeg på at ihvertfall en av de treffer godt. Det er et par tre som virker veldig lovende.
takk igjen folkens.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Fullmetal Alchemist
Japansk mangaserie om to gutter som kan alkemi. Dette er en serie som er rik på historie, og den er drysset med filosofiske og moralske problemstillinger.

Carnivale
En mystisk og særdeles dyster serie om folk som jobber på et omreisende karnival i 1934. Dette er en verden der det overnaturlige har slått rot, og mennesker går rundt med uante krefter.

Code Monkeys
Hver eneste episode er designet som et spill. Humoren er ikke helt min stil, den baseres mye på spill. Man bør teste minst en episode på grunn av det orginale konseptet.

Survivorman
Her har vi en mann som gjør det Bear Grylls egentlig burde ha gjort. Canadieren Les Stroud reiser uten kamerateam for å overleve ute i naturen, og det på ekstreme steder. Det at han ikke har med seg et team gjør serien litt mer statisk, men enda mer realistisk.

BBC – Time
En dokumentarserie på fire episoder der Michio Kaku prøver å forklare seerne hva tid egentlig er. Den tar for seg Dagstid, livstid, jordtid og kosmisk tid.
Sist endret av Cappy; 11. november 2012 kl. 17:58.
Eureka, ser at det har blitt nevnt en gang før, men denne må du prøve!
Kom over en serie i går jeg ikke hadde hørt om. Har dog bare sett en episode sålangt men har potensiale, dersom den ikke ender opp som enda mer hollywood dritt.

American Horror Story - http://www.imdb.com/title/tt1844624/

Ellers vil jeg anbefale deg å tone ned frekkheten litt, du spør tross alt om hjelp.
Fleksnes!
Hellfjord, morsom serie på NRK 3
Weeds er vel en av de få seriene jeg liker og har blitt hekta på, Anbefales!!
Enda flere:
Arrow
Luther
The inbetweeners
White Collar
Once upon a time
Workaholics
Penn and Teller: Bullshit
Skins
Life
Awkward
Såpekoker av rang
OZ er jo kjempebra, men det har du vel kanskje sett?
American Horror Story er også overraskende bra.

John Doe. :p
Sist endret av monoid; 11. november 2012 kl. 18:23.
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Ellers vil jeg anbefale deg å tone ned frekkheten litt, du spør tross alt om hjelp.
Vis hele sitatet...
Hvilken frekkhet?
Ja jeg har èn bemerkning, men den var fortjent. Om det er andre innlegg du mener er frekke så ber jeg deg vise meg hvilke, for ingen av mine andre innlegg har vært ment frekt i det hele tatt. Jeg tror de aller fleste som kjenner igjen brukeren min kan fortelle at jeg er en ganske hyggelig fyr.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Stargate SG-1 - Atlantis - Universe
Begynn gjerne med SG-1 filmen selvom den egentlig ikke er relevant til serien. Gi den noen epiosder og jeg lover du får en fantastisk sci-fi serie i vente.
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Tjaa de aller fleste tv-seriene som jeg kommer på er allerede nevnt her, men mangler kanskje litt dum/humoristisk serie som:

Hellfjord der Zahid Ali spiller som purk xD haha
Vis hele sitatet...
Bare sett 5 min av første episode, må være den sykeste serien til nå! Gleder meg til å få sett ferdig sesongen. Kp til deg
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Freaks and Geeks har allerede blitt nevt, men du svarte ikke på den. Så anbefaler deg å ta en titt. Soleklart beste 10 timene jeg har brukt på en tv-serie.

QI, noe alà NRK's Brille, bare på et høyere nivå og mye bedre! (Altså, ikke en typisk serie, men et informativt tv-show)
Alkoholisert gamer
Weeds
Workaholics
Klovn - En meget morsom dansk serie
Copper (2012)
Vegas (2012)
Falling Skies
Jericho
Sist endret av Theoneandonly; 11. november 2012 kl. 18:47.