Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3014
Hei.
Jeg driver for øyeblikket å lager en fantasifortelling med stor inspirasjon spesielt fra Warcraft universet og Tolkiens historier. Hvis noen er kjent med Warcraft vet dere at det finnes to "lag" i den verdenen, nemlig: Alliance og Horde som kriger med hverandre, hvorav ingen av dem er direkte ondsinnede (med unntak fra Forsaken), men Horde virker helt klart ondere, utseendemessig.

Verdenen min er ganske lik sånn sett, siden den skal ha to "lag" med fire intelligente, menneskelignende raser i hver, og jeg velger å kalle lagene "de gode" og "de onde" foreløpig, selv om som sagt ingen av dem er verken onde eller gode. Rasene jeg har kommet opp med er sånn (mange av rasenavnene er lånt fra latinske og/eller greske navn for visse dyr):

De gode:
-Mennesker
-Aveza - en fuglelignende rase
-Skogalver - grønn hud, grønt hår, veldig nært knyttet til naturen
-Kethys - en fiskelignende rase

De onde:
-Raptal - reptiler med grønn skjellhud og salamanderhode
-Mørke alver (Dark Elves) - grå hud, svart hår, bor i fjellhuler
-Skorpok - trekk fra edderkopper og skorpioner, bor under sanden
-???

Her trenger jeg hjelp. Jeg aner ikke hva den siste rasen skal være. Som dere sikkert har skjønt er menneskene den ledende rasen av "de gode," men jeg mangler den ledende rasen for "de onde". Har tenkt på orker, men det blir for rip-off for min del (som om ikke hele opplegget er rip-off nok fra før ) Flott hvis dere kunne kommet med forslag

For ordens skyld nevner jeg to nøytrale raser også:
-Tusken - menneskelignende rase med trekk fra villsvin og griser
-Vanlige alver (high elves, prøver å finne på et annet navn) - ringenes herre-alver xD
Du må ha noen undead aktige folk...Som har en trollmann som får inn signaler og kommandoer fra gudene
Hva med noe som ligner litt på huleboerne, altså et rase som ikke er helt utviklet enda. Som ikke er så smarte, men flinke jegere som lever i ett med naturen ?
Trådstarter
16 1
Sitat av ligisd Vis innlegg
Du må ha noen undead aktige folk...Som har en trollmann som får inn signaler og kommandoer fra gudene
Vis hele sitatet...
Joa, har også tenkt på undeads, men det blir igjen rip-off fra Warcraft-rasen Forsaken. Takk uansett^^
shit was so cash
Anda22's Avatar
Tja, Deathriders eller noe i den dur? Som kan bruke soulen sin som et ridedyr og bor oppi fjellene ?
Tenker på Witch i ringenes herre bare at di ikke flyr på drager.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Vurdert å tenke litt utenfor boksen? Dette er ikke bare langt innenfor boksen, det er ganske nært sentrum. Gitt underforumet regner jeg med du skal bruke dette i et spill, og å "stjele" et konsept fra spill går som regel dårlig med mindre du forbedrer det merkbart. Det ser jeg ikke mye til her.
Sitat av ligisd Vis innlegg
Du må ha noen undead aktige folk...Som har en trollmann som får inn signaler og kommandoer fra gudene
Vis hele sitatet...
Nesten som nff.
Trådstarter
16 1
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Hva med noe som ligner litt på huleboerne, altså et rase som ikke er helt utviklet enda. Som ikke er så smarte, men flinke jegere som lever i ett med naturen ?
Vis hele sitatet...
Også noe som jeg har tenkt mye på Men hvis de ikke skal være så intelligente burde kanskje en av de tre andre rasene være ledende? Er åpen for forslag. Takk^^
Sitat av Anda22 Vis innlegg
Tja, Deathriders eller noe i den dur? Som kan bruke soulen sin som et ridedyr og bor oppi fjellene ?
Tenker på Witch i ringenes herre bare at di ikke flyr på drager.
Vis hele sitatet...
Den rasen fins, eller så kommer den i fremtiden.
Redpilled alfahann
Sitat av Helmert Vis innlegg
Hei.
Jeg driver for øyeblikket å lager en fantasifortelling med stor inspirasjon spesielt fra Warcraft universet og Tolkiens historier. Hvis noen er kjent med Warcraft vet dere at det finnes to "lag" i den verdenen, nemlig: Alliance og Horde som kriger med hverandre, hvorav ingen av dem er direkte ondsinnede (med unntak fra Forsaken), men Horde virker helt klart ondere, utseendemessig.

Verdenen min er ganske lik sånn sett, siden den skal ha to "lag" med fire intelligente, menneskelignende raser i hver, og jeg velger å kalle lagene "de gode" og "de onde" foreløpig, selv om som sagt ingen av dem er verken onde eller gode. Rasene jeg har kommet opp med er sånn (mange av rasenavnene er lånt fra latinske og/eller greske navn for visse dyr):

De gode:
-Mennesker
-Aveza - en fuglelignende rase
-Skogalver - grønn hud, grønt hår, veldig nært knyttet til naturen
-Kethys - en fiskelignende rase

De onde:
-Raptal - reptiler med grønn skjellhud og salamanderhode
-Mørke alver (Dark Elves) - grå hud, svart hår, bor i fjellhuler
-Skorpok - trekk fra edderkopper og skorpioner, bor under sanden
-???

Her trenger jeg hjelp. Jeg aner ikke hva den siste rasen skal være. Som dere sikkert har skjønt er menneskene den ledende rasen av "de gode," men jeg mangler den ledende rasen for "de onde". Har tenkt på orker, men det blir for rip-off for min del (som om ikke hele opplegget er rip-off nok fra før ) Flott hvis dere kunne kommet med forslag

For ordens skyld nevner jeg to nøytrale raser også:
-Tusken - menneskelignende rase med trekk fra villsvin og griser
-Vanlige alver (high elves, prøver å finne på et annet navn) - ringenes herre-alver xD
Vis hele sitatet...
Hva med tunfiskmennesker. De ser ut som mennesker men lukter sterkt av tunfisk.De er alergiske mot oregano og andre krydderarter som blir mye brukt på pizza.
Trådstarter
16 1
Sitat av robhol Vis innlegg
Vurdert å tenke litt utenfor boksen? Dette er ikke bare langt innenfor boksen, det er ganske nært sentrum. Gitt underforumet regner jeg med du skal bruke dette i et spill, og å "stjele" et konsept fra spill går som regel dårlig med mindre du forbedrer det merkbart. Det ser jeg ikke mye til her.
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener. Men jeg har ikke tenkt til å bruke det i et spill, selv om jeg skrev denne posten i spill-underforumet. Jeg er ny her og jeg fant ikke noe underforum som hadde med skriftlig skjønnlitteratur å gjøre.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Sitat av zevz Vis innlegg
Den rasen fins, eller så kommer den i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Hm, nevn noen spill den rasen er med i .
At den kommer i fremtiden er en helt annen sak fordi det gjør den uansett vist TS bruker ideen
har ingen konstruktive forslag, men kan opplyse deg om at salamandere er amfibier, og ikke reptiler, og har dermed ikke skjellhud.
Sitat av Anda22 Vis innlegg
Hm, nevn noen spill den rasen er med i .
At den kommer i fremtiden er en helt annen sak fordi det gjør den uansett vist TS bruker ideen
Vis hele sitatet...
Har hørt om at det kanskje går på ekte bare, men var mere ment som en dårlig spøk.
Folkevalgt Engel
Hallejuwa's Avatar
Du kan få min ene "rase" fra en eventyrgreie fra VGS. skulle egentlig være en sekt.
Lucigrimms Sathanas. litt samme backstory som Orcene fra LOTR, bare att istedenfor alver er det mennesker som etter flere års undertrykking av de andre menneskene for sin blodige natur og destruktive tankegang, har utviklet demoniske krefter, helt svart hud og har lært seg moderat å kontrollere skygger.(med det så mener jeg att de mindre erfarne kan lage svak skyggecombatgreie, og de mer lærde kan lage hele hærer av skyggekrigere-ish)

Alltid likt tanken på en mørk menneskeNemesis til de gode(bunner ut i min Star Wars obsession!) men det er bare meg! haha.

Tjohi.
de fleste intellignete raser som beskrives i scifi spill osv, er som gjerne humanoider. feks de aliens i crysis 2, hvor de har et slags biometallisk skjelett/armor (litt vanskelig å se). na'vi fra avatar har jo karbonstål skjelett.

hvis de skal være intelligente, så må de ha utviklet noe teknologi, lagd datamaskiner osv, noe som er vanskelig hvis man er en liten fisk eller fugl.
kanskje mer "opplyst" enn intelligent. Ta en titt på forsiden til Shpongle albumene, så ser du hva jeg mener Noen skikkelig buddhisitiske folk med sånn tele-kinese krefter og sånn? :O
Les bøkene til Christopher Paolini, kanskje du får noen ideer der =)
Dragemennesker
Slangefolk? Hyperfleksible yogier som løper dritfort, f eks.
Cyborger - ala frankenstein rase! hadde vært Aweesoomee!
Hva med en rase som har oppstått grunnet ett eksperiment med genmodifisering av mennesker som har gått feil.
Trådstarter
16 1
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
de fleste intellignete raser som beskrives i scifi spill osv, er som gjerne humanoider. feks de aliens i crysis 2, hvor de har et slags biometallisk skjelett/armor (litt vanskelig å se). na'vi fra avatar har jo karbonstål skjelett.

hvis de skal være intelligente, så må de ha utviklet noe teknologi, lagd datamaskiner osv, noe som er vanskelig hvis man er en liten fisk eller fugl.
Vis hele sitatet...
Alle de intelligente rasene i historien min ER humanoider : ) Det jeg mener med fugle-og fiskelignende er at disse rasene har trekk fra enten fugler eller fisker, som f.eks. fjær og nebb, til finner og gjeller.

Og det at de er intelligente må ikke nødvendigvis bety at de har oppfunnet datamaskiner. Oldtidens mennesker fra Sentralafrika ble også omtalt som intelligente selv om de ikke hadde kommet lenger i teknologien enn at de kunne lage bål, og lage spyd De kommuniserte og løste oppgaver akkurat som vi gjør i dag, men kanskje bare i en litt mindre skala.

Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Hva med en rase som har oppstått grunnet ett eksperiment med genmodifisering av mennesker som har gått feil.
Vis hele sitatet...
Bra forslag, men fortellingen skal ta plass i en era hvor menneskerasen knapt har oppfunnet krutt. Det måtte isåfall være hvis et eller annet virus av noe slag muterte en viss gruppe mennesker som så ble forvist fra samfunnet.

Takk for innspillet ditt

Sitat av iGnome Vis innlegg
Cyborger - ala frankenstein rase! hadde vært Aweesoomee!
Vis hele sitatet...
Det skal jeg faktisk ha! Men de skal være sinnsyke personer fra tusenvis av år frem i tiden, som drar tilbake til tiden der fortellingen foregår. De skal faktisk være en av hovedkonfliktene i fortellingen

Takk

Sitat av Hallejuwa Vis innlegg
Du kan få min ene "rase" fra en eventyrgreie fra VGS. skulle egentlig være en sekt.
Lucigrimms Sathanas. litt samme backstory som Orcene fra LOTR, bare att istedenfor alver er det mennesker som etter flere års undertrykking av de andre menneskene for sin blodige natur og destruktive tankegang, har utviklet demoniske krefter, helt svart hud og har lært seg moderat å kontrollere skygger.(med det så mener jeg att de mindre erfarne kan lage svak skyggecombatgreie, og de mer lærde kan lage hele hærer av skyggekrigere-ish)

Alltid likt tanken på en mørk menneskeNemesis til de gode(bunner ut i min Star Wars obsession!) men det er bare meg! haha.

Tjohi.
Vis hele sitatet...
Du høres like nerdete ut som meg når det gjelder sånne ting Respekt!

Men jeg synes den rasen du snakker om kanskje beskrives som litt for ondsinnede? En undertrykt sekt med demoniske krefter har jeg planlagt å legge inn, men ikke som den ledende rasen som er på lag med Raptal, Dark Elves og Skorpok, for, som sagt, de skal ikke være onde, selv om de kriger med menneskene.

Takk
kansje MERP hadde vært til hjelp? et rollespill basert på LOTR med mange forskjellige folk, fe og monster. http://www.scribd.com/doc/10499120/M...ok-2nd-Edition
her er hovedboka. kansje der er noe inspirerende ? spilte dette selv mye når jeg var yngre
kan legge til at det finnes flere bøker tilhørende dette rollespillet, Rolemaster bøkene blir brukt mye i lag med dette også.
Sist endret av Spook; 20. april 2011 kl. 00:14. Grunn: :)
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
feks de aliens i crysis 2, hvor de har et slags biometallisk skjelett/armor (litt vanskelig å se).
Vis hele sitatet...
Morsomme er at Crysis 2 faktisk er et unntak fra regelen din. De romvesnene har lagd seg drakter for å klare å bevege seg på land. Har du spilt Crysis 1 vet du at de romvesnene ikke i det hele tatt er humanoide..
Hva med en rase som heter Fukushima/Pripyat, begge er kule navn egentlig.
Rasens utseende:
-Menneskelignende
-misformet; en arm for lite, 3 øyne, alt for lav, alt for høy, 2 peniser etc.
-Svetter konstant grønn radioaktiv veske som er etser gjennom alt, men er kun aktiv i 2-3 minutter etter det har forlatt individeds kropp.
-Beveger seg sakte og kan ikke komme i kontakt med vann.
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Hva med en rase som er lik The Zerg fra Starcraft? Eller Elementals fra Warcraft og WoW?
"Eplekatter", kattedyr som består hovedsaklig av epler.
Eplekatter er kjælne dyr, men er blitt sinte og slemme siden ingen gidder å kose på et eple.
Eplekattenes ultimate mål er å utrydde alle pelskledde dyr, for å gjøre seg selv mer koseverdige, men blir gjerne med de andre "onde" som et steg på veien. Eplekattenes hemmelige våpen er å skyte små frø på folk, som gjerne setter seg skikkelig vondt i tenna/tannkjøtt på fienden. Eplekattene går også hardt inn for å forby sånn derre sak du fjerner eplekjerner med. Potetskreller, tenker jeg muligens på.
Hvis du ikke klarer å komme på en rase, trenger historien de egentlig da? Du kan jo alltids introdusere en annen rase senere i neste bok eller lignende. Nå vet jeg ikke om du er god til å skrive engang men du burde jo ikke legge alle kortene på bordene med en gang.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Sånne fantasiverdener har alltid en trollman som er kjente over hele verden men som ingen har egentlig sett. MAsse myter/gåter rundt denne trollmannen. :P

Hva med en type "murloc"-folk? Korte mennesker med trekk fra murlocs?
Sist endret av Kognito; 20. april 2011 kl. 11:39.
Sitat av Tap_the_Apex Vis innlegg
Slangefolk? Hyperfleksible yogier som løper dritfort, f eks.
Vis hele sitatet...
Haha, tenkte med en gang på Voldo fra Soulcalibur. Ingen dum idé, men virker som den er blitt brukt før da.
Hva med å basere på Kerrigan i Starcraft, hadde jo vært epic med en hel rase som det

http://www.sc2blog.com/wp-content/uploads/2008/02/kerrigan.jpg
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Eller med Morgana fra League of legends?
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcThahw9E4Q4C2hmqAExg6DmKVTFzqk1I7tchYM27kQRlhwypE2H&t=1
Kunne jo vært i slekt med Kerrigan