Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 4979
Sitat av strikkball Vis innlegg
Det er du som har et forenklet syn på skadepotensiale på stoffer. Rus trenger ikke å ødelegge livet til ungdommer med psykiske problemer. Det er selvfølgelig ikke anbefalt til den store befolkningen, men det er ikke automatisk ødeleggende. Så og si alle ungdommer drikker, har du tenkt på det? Det er mange ungdommer med problemer som blir alkoholikere, men ikke alle. Han vil ruse seg, han spør om råd ang. rusvalg, en ting som er fornuftig, du svarer at han ikke har kontroll og alt mulig dritt som du drar ut fra løse lufta.

Om han bruker det en gang i uka og blir glad, og du gjør AKKURAT det samme, hvorfor selvmedisinerer han og ikke du?
Vis hele sitatet...
Alkoholargumentet er gammelt,og har ingenting med saken å gjøre.
du sier det selfølgelig ikke er anbefalt til til den store befolkningen,men en suicidal person burde prøve?
Jeg greier ikke se at en tur på mdma eller annet i uken skal kunne hjelpe på noenting som helst,bortsett fra å tømme et serotonin lager som allerede går på reservetanken.
Imo burde ts gå til legen å få en utredning.
Sist endret av Cosmos; 15. august 2012 kl. 17:50.
Sitat av Cosmos Vis innlegg
Alkoholargumentet er gammelt,og har ingenting med saken å gjøre.
du sier det selfølgelig ikke er anbefalt til til den store befolkningen,men en suicidal person burde prøve?
Jeg greier ikke se at en tur på mdma eller annet i uken skal kunne hjelpe på noenting som helst,bortsett fra å tømme et serotonin lager som allerede går på reservetanken.
Imo burde ts gå til legen å få en utredning.
Vis hele sitatet...
Alkohol er en rus... Selvfølgelig er det relevant.

Jeg sier at det ikke er anbefalt til den store befolkningen av deprimerte mennesker. Likevel så finnes det grenser for hvor bastant og moraliserende man skal være. Han spør om råd. Om rådet ditt er at han ikke burde bruke stoff, så burde du informere om på en god måte. Ikke si at han ikke har kontroll, ikke vet hva han snakker om, og at ingen med psykiske problemer burde bruke stoff fordi det er farlig. Det er ingen informasjon i et sånt innlegg, det er bare moraliserende. Hva med å komme med info slik at TS kan ta sin egen avgjørelse? Ikke ta fra han avgjørelsen basert på din egen moral og bedrevitende holdning.
Og ja, jeg er enig at TS burde dra til legen.
Sitat av strikkball Vis innlegg
Alkohol er en rus... Selvfølgelig er det relevant.

Jeg sier at det ikke er anbefalt til den store befolkningen av deprimerte mennesker. Likevel så finnes det grenser for hvor bastant og moraliserende man skal være. Han spør om råd. Om rådet ditt er at han ikke burde bruke stoff, så burde du informere om på en god måte. Ikke si at han ikke har kontroll, ikke vet hva han snakker om, og at ingen med psykiske problemer burde bruke stoff fordi det er farlig. Det er ingen informasjon i et sånt innlegg, det er bare moraliserende. Hva med å komme med info slik at TS kan ta sin egen avgjørelse? Ikke ta fra han avgjørelsen basert på din egen moral og bedrevitende holdning.
Og ja, jeg er enig at TS burde dra til legen.
Vis hele sitatet...
Har ikke rådet han til noenting som helst,har heller ikke sakt at han ikke kommer til å ha kontroll,men at han virker svært naiv i forhold til rus og det skal man være forsiktig med.
Ts nekter jo å høre på noen annen info annet en positivt,og det er ikke så mye positivt å si når en person med så mye problemer har lyst til å selvmedisinere seg,da bør man først oppsøke lege,hvordan skal man holde en selvmedisinering under kontroll da? en gang i uken med rus hjelper ikke noe,og skal man bruke det hver dag så tror jeg det er svært få som klarer å føre en normal livstil i det lange løp.
du putter store ord i munnen på folk,tror det er du som trenger å jekke deg litt ned.
Jeg snakker om det fetter svarte.

Kanskje jeg har hoppet over ett innlegg, men jeg ser ikke hvor TS har nevnt selvmedisinering.
Sitat av strikkball Vis innlegg
Det er du som har et forenklet syn på skadepotensiale på stoffer. Rus trenger ikke å ødelegge livet til ungdommer med psykiske problemer. Det er selvfølgelig ikke anbefalt til den store befolkningen, men det er ikke automatisk ødeleggende. Så og si alle ungdommer drikker, har du tenkt på det? Det er mange ungdommer med problemer som blir alkoholikere, men ikke alle.
Vis hele sitatet...
Hva vil du frem til? Forsvarer du bruk av rusmidler (alkohol inkludert) hos ungdom?

Sitat av strikkball Vis innlegg
Han vil ruse seg, han spør om råd ang. rusvalg, en ting som er fornuftig, du svarer at han ikke har kontroll og alt mulig dritt som du drar ut fra løse lufta.
Vis hele sitatet...
Trådstarter skriver selv at han sliter med depresjon og suicidale tanker. Om du mener det er å ha kontroll over livet sitt kan du ta deg en bolle.

Sitat av strikkball Vis innlegg
Om han bruker det en gang i uka og blir glad, og du gjør AKKURAT det samme, hvorfor selvmedisinerer han og ikke du?
Vis hele sitatet...
Nok en gang henger du deg opp i utrykket "selvmedisinering", når det egentlig er irrelevant. Jeg har aldri slitt med psykiske problemer av noe slag, så jo, det er annerledes at jeg tar meg friheten til å bruke enkelte rusmidler.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Det virker som at diskusjonen om cannabis og depresjon har tatt seg litt opp. Det finnes en jungel av papirer på dette om man googler litt gjennom scholar, og det er lett å bli forvirret. Jeg kan legge ved noen sitater som jeg har bokmerket:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
"Low doses had a potent anti-depressant effect, but when we increased the dose, the serotonin in the rats' brains actually dropped below the level of those in the control group. So we actually demonstrated a double effect: At low doses it increases serotonin, but at higher doses the effect is devastating, completely reversed."
http://www.sciencedaily.com/releases...1023183937.htm
SPOILER ALERT! Vis spoiler
A seven year study following Victorian teenagers has found that cannabis is strongly associated with future depression and anxiety in young women.
http://www.abc.net.au/radionational/...ession/3528488 (du må trykke "show transcript for å se intervjuet)
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Conclusions: Cannabis use did not appear to be directly related to depression or anxiety when account was taken of other drug use. However, the association between heavier involvement with cannabis use and affective and anxiety disorders has implications for the treatment of persons with problematic cannabis use. http://www.springerlink.com/content/1uhfwyn6pxwrd1hr/
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Results  There was a modest association between heavy or problematic cannabis use and depression in cohort studies and well-designed cross-sectional studies in the general population. Little evidence was found for an association between depression and infrequent cannabis use. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...nticated=false


Også videre, forskjellige metoder gir forskjellige resultater. Det som er den røde tråden uansett, er at Cannabis-bruk hos personer som allerede lider av depresjon, kan gå begge veier. For noen har cannabisen blitt en vei ut, for mange har det blitt et anker rundt bena. Det er mye bedre å rydde opp i depresjonen først, og deretter nyte cannabisen uten frykt for at den skal forverre en sykdom.
Sitat av strikkball Vis innlegg
Jeg snakker om det fetter svarte.

Kanskje jeg har hoppet over ett innlegg, men jeg ser ikke hvor TS har nevnt selvmedisinering.
Vis hele sitatet...
Tenker vel at på Freakforumet så tror man det verste om alle som tar skrittet med å lage en tråd om bruk av rusmidler.

Når dette blir dratt til selvmedisinering så har alle ansvar for eget liv i større grad en det moralprekene skulle tilsi. Om man er deprimert og vil røyke en eller tre spliffer så har man vel rett til det. Forverrer situasjonen når man røyker så er det kun personen som har makt til å skjønne at det er nok og at dette rusmidlet ikke er noe for han/hun. Personlig har jeg merket lite forskjell på min depresjon etter jeg startet å røyke. Fordelen har vel vært at jeg kan fyre opp for meg selv hvis jeg har tankekjør, sette meg ute og virkelig tenke gjennom hvorfor jeg har det som jeg har det. Noe jeg finner befriene og avslappende.

Sånn generellt syntes mye av de såkalte "moralprekene" består mer av hakking i stedet for litt konstruktiv informasjon evt. TS skal ta med i vurderingen sin. Virker nesten folk søker høyere status via KP(møkk)-systemet med å skrike "Fyfy, narkohue" Det gjelder ikke alle, men tenkte jeg skulle ta dette opp. siden dompapen er ferdig her.

Og sist men ikke minst de helvetes en setning trolle-innleggene som samler mer kvalitetspoeng en de brukerne som faktisk tar seg tid til å skrive innlegg av KVALITET. Som om KP liksom er alt som betyr noe. Adminene er for late og burde skamme seg.

mjau
Sist endret av Prompdompap; 18. august 2012 kl. 03:12.
Prøvd å røyke fluesopp ? Etter som jeg har sett på nett er det lite om bivirkninger ang det og rusen skal være lignende weed, bare du er "klårere" i hodet og blir litt mer energized! Kokainfeeling ish.

Alt med måte ;D
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Hey freaks!
Etter mye om og men bestemte jeg meg for og lage en egen tråd om Ikke-avhengighetsskapende rus midler.
Har prøvd og søkt litt, men kommer ganske mangt med forslag på google og liknende søkemotorer.

Så det jeg lurer på er hvilke narkotiske stoffer som ikke er avhengighetsskapende?

Og ja, alt fra og bite negler til og skyte heroin er jo avhengighets skapende, men håper dere ser en viss forskjell og forstår hva jeg leter etter.

Min bakgrunn; Går vidergående, sliter med deprisjoner og er suicidal til tider, har bare prøvd Hasj og alkohol tidligere.

Er egentlig ute etter alt fra party dop til noe hasj liknende jeg kan chille med, så alle forslag blir tatt godt i mot.

Har bare egentlig bare kikket på MDMA og bestemt meg for og prøve det til nå.
Vis hele sitatet...

sex? skaff deg dame og ha sex sier jeg blir ganske fjærn og chillan av kjærlighet vettu?