Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 815
Hei.
Jeg skal lage noen intstruksjonsvideoer for et intranett jeg jobber med, og trenger å gå til innkjøp av et headset med en mikrofon som er god. Det trenger ikke å være en voldsom kvalitet på det, men jeg ønsker å kunne ta opp taleopptak som er behagelige uten for mye rumling og spraking.

Noen forslag?
De nyere Turtle Beach-headsettene har veldig god lyd her. Trenger det forresten å være et headset? For hvis du går for noe som feks Snowball eller blue yeti ekstremt mye bedre lyd enn hva du får i noe som helst headset.
Trådstarter
3 0
Det er foretrukket med headset da det skal brukes senere til web-seminarer og presentasjoner over nett. Takk for forslagene, de skal sjekkes ut!
Sitat av Myte Vis innlegg
Det er foretrukket med headset da det skal brukes senere til web-seminarer og presentasjoner over nett. Takk for forslagene, de skal sjekkes ut!
Vis hele sitatet...
Og en god mikrofon vil jo være bedre også til dette. Ser ikke hvordan å ha en mikrofon stående på pulten ikke skal funke til webseminarer.
Trådstarter
3 0
Sitat av etse Vis innlegg
Og en god mikrofon vil jo være bedre også til dette. Ser ikke hvordan å ha en mikrofon stående på pulten ikke skal funke til webseminarer.
Vis hele sitatet...
Det er mest av praktiske hensyn og at flere skal bruke headsettet, så for å unngå for mye styr så er headset det beste alternativet.
Er ikke et headset på Clas Ohlson til rundt 100 kr bra nok da?
Er godt fornøyd med G35.
Jeg vil nå si at det gode gamle Logitech G35 headset'et har en fantastisk god lydkvalitet på mikrofonen. Dessverre er den ikke den billigste i klassen (800-900kr), men er verdt det.
Sist endret av Fenriru; 28. oktober 2013 kl. 10:39.