Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1927
Hei!

Tenkte at jeg kunne poste det jeg lager her, og forhåpentligvis få litt tilbakemeldinger
FYI:
Til å lage bildene bruker jeg Cinema 4D for selve modellen, rendering og texturing, og photoshop for å lage enkelte teksturer, samt til postwork. Av og til bruker jeg også After Effects til animasjoner.

Orker ikke å laste opp alle bildene, så tar de nyeste.
Sist endret av 1UP; 16. januar 2009 kl. 13:39.
Jeg syntes det var kult. Bra jobba
Hva forestiller egentlig det første bildet?
samme lurer jeg på, ser for meg en litt hightech u-båt sett nedenfra x)
Sitat av Elemental Vis innlegg
Hva forestiller egentlig det første bildet?
Vis hele sitatet...
Sitat av tuxe Vis innlegg
samme lurer jeg på, ser for meg en litt hightech u-båt sett nedenfra x)
Vis hele sitatet...
Spaceship_WIP_2_by_3Dapple.jpg
Romskip?
Har du deviantart?
Hadde vært kult om du hadde det.

Bildene var veldig bra laget.
bortsett fra at bilde nr. 2 hadde mistenkelig innhold, var det det jeg likte best.

pc-kroken din var også godt lagd, men det var liksom litt dødt, ikke noe man legger spesielt godt merke til. hadde det vært postet i "hvordan ser skrivebordet ditt ut?" tråden ville jeg vært tilbøyelig til å si at det var et dårlig mobiltelefonbilde (positivt ment egentlig)
Jeg krever egentlig bedre kvalitet på bildene før jeg kommer med noe konstruktiv kritikk. Det er for blurry og pixlert.
kjmpe kult, blir inspirert
Bilde 1 (romskip);
Veldig kult. Likte lysene som er plassert rundt på skipet, og en passe mystisk lukeaktig ting.
Men bakgrunnen blir for mørk, dvs det er ingen bakgrunn kun svartfarge der modellen ikke er. Tror den kunne blitt bedre med å legge til en stjernehimmel bak den eller noe lignende. Ikke mye stjerner, men bare litt variasjon utover svartfargen.
Hvis man ser på delen der de tre avlange, hvite lysene går over til den blå delen ser det ut som man har kuttet det siste hvite lyset rett av. Hvis den blå delen skal være på et lavere nivå, så ser det ikke ut som om det er noen dybde der, og hvis den skal være på samme nivå så kutter den det siste hvite lyset for brått (hvis det er mulig å forstå). Hva skal den blå delen være forresten?

Bilde 2 (hw logo);
Selve logoen er grei, og den speiler seg fint i flisene under. Men burde da flisene speile seg i logoen?
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
bortsett fra at bilde nr. 2 hadde mistenkelig innhold, var det det jeg likte best.
Vis hele sitatet...
mistenkelig?

Bilde 3 (skrivebord);
Veldig mye bra. Men hva er den kabelen som går fra vifta på pcen til coveret(?) som ligger foran tastaturet. Den trekker til seg mye av hvertfall min oppmerksomhet når jeg ser bildet, og det er vel neppe poenget.
Jeg sier bare bilde nr.2
1UP
1UP's Avatar
Trådstarter
Takk for respons!
Det første bildet skal være et romskip, men det fortsatt en WIP. Altså jeg vil fortsette å jobbe med den
Angående hw-logoen, flisene spiler seg i logoen, de.
Og til slutt, skrivebordet. Den ledningen som trekker til seg så mye oppmerksomhet er ledningen fra tegnebrettet mitt.

Jeg må beklage at de ble så blurrete. Jeg vet ikke hvorfor de ble det, men da jeg lastet dem opp her så ble de det.

Og ja, jeg har en deviantart bruker, hvis noen er intereserte. 3dapple.deviantart.com
Sist endret av 1UP; 16. januar 2009 kl. 20:37.
1UP
1UP's Avatar
Trådstarter
Leker med fysikksimulasjon.
1UP
1UP's Avatar
Trådstarter
Som sagt så er Det romskipet en WIP.
Her er en oppdatert versjon.
Sitat av EmanOn Vis innlegg
Bilde 1 (romskip);
Hvis man ser på delen der de tre avlange, hvite lysene går over til den blå delen ser det ut som man har kuttet det siste hvite lyset rett av. Hvis den blå delen skal være på et lavere nivå, så ser det ikke ut som om det er noen dybde der, og hvis den skal være på samme nivå så kutter den det siste hvite lyset for brått (hvis det er mulig å forstå). Hva skal den blå delen være forresten?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke tar feil, så er det blå feltet/lysene et "søkk" inn i skipet..
Ser det ikke så bra på det siste bildet, men på det første stemmer det ganz bra, og ser bra ut i mine øyne.
1UP
1UP's Avatar
Trådstarter
Hei igjen

Nå har jeg lagt ut to animasjoner på youtube! Check 'em out
http://www.youtube.com/watch?v=Vn9qT...e=channel_page
http://www.youtube.com/watch?v=bYf3K...e=channel_page
Sist endret av 1UP; 18. januar 2009 kl. 14:38.
For fysikksimulasjonene fungerte animasjoner bedre enn enkeltbildet. Mulig en kort bildeserie hadde vært noe?

Jeg synes den nye versjonen av romskipet ser MYE bedre ut. Bakgrunnen hjalp, og man ser mye klarere høydeforskjellen til de blå lysene (mulig også annen vinkel hjalp her).
Jeg ser du har lagt til to rakettmotorer, som ser helt greie ut sett alene. Men de virker ikke helt som en del av skipet (ennå). For det første virker det som den ene raketten er festet omtrent midt på (i forhold til det blå), mens den andre blir plassert for mye på siden. Hvis de skal være midtstilte burde de kanskje stikke ut litt på hver sin side, mens skillet mellom rakettene burde være midt på det blå? Man kan selvfølgelig også droppe den ene av rakettene, men jeg tror den vil se bedre ut med to.
Det ser også litt for mye ut som om de har blitt slengt på etter at resten av skipet ble bygget, men hvis du lager mer glidende overganger fra skroget til rakettene kan dette sikkert fikses .
1UP
1UP's Avatar
Trådstarter
Fortsatt en WIP.

Det er min entry til "Scientific instruments of yesteryear" -challengen på C4Dcafe.com. Jeg valgte å lage en Carl Zeiss brass stereo microscope.

EmanON: Skal se hva jeg kan gjøre
Sist endret av 1UP; 20. januar 2009 kl. 14:13.
1UP
1UP's Avatar
Trådstarter
Og der var jeg ferdig!
Ganske fornøyd
Sitat av 1UP Vis innlegg
Og der var jeg ferdig!
Ganske fornøyd
Vis hele sitatet...
Not bad at all, men synes alle dine objekter "svever" over bakken. Så det på din deviant også, de gullbarene som du tidligere har lagt ut. Skjønner ikke hva dette kommer av, kansje shadinga?
1UP
1UP's Avatar
Trådstarter
Det kommer av AO som lager skygge der to objekter møtes. I disse bildene ble det litt for mye, derfor ser det ut som den svever.
1UP
1UP's Avatar
Trådstarter
Jeg har fått meg R11 nå, og har gjort en ny render. I tilleg fjerna jeg litt av AO, slik at den ikke ser ut som den "svever".
Sitat av 1UP Vis innlegg
Jeg har fått meg R11 nå, og har gjort en ny render. I tilleg fjerna jeg litt av AO, slik at den ikke ser ut som den "svever".
Vis hele sitatet...
Synes det fortsatt ser ut som den svever, kansje bare fjerne all skygge fra den siden lyset kommer fra?