Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 628364
Takk, DonTomaso. Jeg hadde omtrent gitt opp håpet om å finne den..
Sitat av WeezyBoy Vis innlegg
Leter etter navnet på en film jeg så for ca 4 år siden. Alt jeg husker er at hovedpersonens datter/sønn ble kidnappet. Personen måtte følge ledetråder som han/hun fikk gjennom telefonen. Husker en scene hvor personen måtte flykte fra politiet, og kom seg akkurat unna ved hjelp av skurkens telefonledetråder. Vet dette er lite å gå på, men håper noen kjenner igjen dette.
Vis hele sitatet...
Taken fra 2008?
Hvilken film er dette?

Vet ikke helt hva filmen handler om, men mener å huske det var en del reklame for denne på tv, så den er ifra hvertfall -92 til rund -10.

konseptet er at det er en laaaaang rekke med tall som virker tilfeldig, men er egentlig tidspunkt og kordinater for historiske hendelser/katastrofer eller lignende.

Noen som har en ide her? tenkte på denne en stund

Sitat av snoopg Vis innlegg
Hei! så for 10+ år siden en komedie som nå har satt seg i bakhodet, og jeg kommer for the love of god ikke på tittelen.

Det var en helt middelmådig film. handlet om en kar som fra han var liten hadde med seg videokamera overalt(filmet videoer som de som blir vist i AFV). denne karen vokser opp og starter i advertising. det hele ender med at han bruker disse klippene han har samlet opp i löpet av årene, i reklamefilmene sine. har også vage minner av at hans bror var involvert i plottet også.

MASSE plot som mangler, og vet faktisk ikke om det jeg har ramset opp er helt korrekt heller.

Vet at det er veldig lite å gå etter, men klamrer meg til halmstrået om at noen av dere her har sett og greier å identifisere filmen.

laget på 90-tallet afaik
ikke Buddy, var en amerikansk film
Vis hele sitatet...
Buddy? Norsk film, ligger på Netflix
Sist endret av winkeesalami; 21. april 2013 kl. 03:22.
Sitat av winkeesalami Vis innlegg
konseptet er at det er en laaaaang rekke med tall som virker tilfeldig, men er egentlig tidspunkt og kordinater for historiske hendelser/katastrofer
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt0448011/ ?
Sitat av Kevlar Vis innlegg
Taken fra 2008?
Vis hele sitatet...
Nei, er nok ikke den. Takk for forsøket iallefall.
Sitat av kme Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ser riktig ut! Takker!
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Er godt mulig jeg er på villspor nå men, det kan vel ikke være:
http://no.wikipedia.org/wiki/Noe_helt_annet
?
Denne filmen er fra 1985 riktignok
Vis hele sitatet...
Det var det første som slo meg da jeg leste det. Jeg tror du har rett der.
Sitat av WeezyBoy Vis innlegg
Leter etter navnet på en film jeg så for ca 4 år siden. Alt jeg husker er at hovedpersonens datter/sønn ble kidnappet. Personen måtte følge ledetråder som han/hun fikk gjennom telefonen. Husker en scene hvor personen måtte flykte fra politiet, og kom seg akkurat unna ved hjelp av skurkens telefonledetråder. Vet dette er lite å gå på, men håper noen kjenner igjen dette.
Vis hele sitatet...
Firewall?
http://www.imdb.com/title/tt0408345/
Så en film å youtube hvor en fyr kan gå å ta alle varene han greier på x antall minutter. Først tok han tv'r så hentan masse iphoner. Noen som vet hva jeg tenker på ?
Jeg vil gjerne finne ut en barnefilm jeg så engang så. Jeg har ikke så mye informasjon, men jeg gjør det beste ut av det.

Det er en litt skummel animert barnefilm (Jeg karakteriserte filmen som skummel på den tid). Handlingen er ute på havet i en båt. Jeg er ikke sikkert, men jeg tror kanskje båten er fylt med vann, og ligger på havbunnen. Det er også mange skumle fisker ombord, som er ute etter en annen fisk eller en gutt (som tilsynelatende kan puste under vann?)

Jeg tror filmen ender med at båten kanskje "emerges to the surface" (kommer ikke helt på hva det heter på norsk, haha) og får øye på en ny båt (?)

Masse skummel musikk og sånt tror jeg også. Tror kanskje han ene fisken plukker opp en kniv og skal ta gutten/fisken.

PS: Det er IKKE 'Help I'm a Fish' filmen!

Håper dere kan finne ut hvilken film dette er!!! Gira på litt nostalgi nåja
Sitat av Nekran Vis innlegg
Film jeg så når jeg var liten. Animert film, hvor dinosaurer plutselig gravde seg opp fra bakken. Det var også noen røde hunder involvert. Har lett og lett, men ikke funnet svaret. Er også en annen film jeg har lyst å få tak på, som madammen har sett. Den handler rett og slett om et angrep fra en gigantisk pupp. De beseiret den til slutt ved å pakke den inn i en BH. I kid you not! Madammen sverger på at den er ekte.
Vis hele sitatet...
Hei Nekran. Denne filmen lette jeg etter i mange mange år. Jeg hadde sett den med venner som liten. Fant den igjen for en del år siden. Den heter Attack of the super monsters! Fantastisk japansk animasjon. Det er faktisk en serie i japan, men i europa ble serien klippet sammen til en film.
Sist endret av eikehjort; 27. april 2013 kl. 00:26.
Om ikke en film, så er det i det minste en tv serie. Leste for en stund tilbake om en ny
tv serie som omhandlet en ung dame/jente med schizofreni, mulig hun fungerte
som en slags “special power” type karakter men husker virkelig ikke stort mer
en at det så veldig lovende ut...

Anyone?
Hei. Lenge siden jeg har vært aktiv på freak.no, og brukte god tid på å finne en egen tråd som omhandler leting etter spesifikke filmer på youtube.

Jeg leter etter en film på youtube som er følger:
Det er en svensk fyr, som kanskje har touretts, og går rundt i leiligheten sin, og inn i kjøleskapet og får tvang til å si: 90 grader, 90 grader, det skal være rett, og han sier ofte: "jaag er sjuuuuuk". Andre filmer han har viser han hele seg, men med et tørkle eller noe som ligger over hodet hans.

Litt spesiell request, men vi er alle spesielle.
Sitat av OnionPower Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Tror det var den ja. Takk!
Tidligere troll
auarn's Avatar
32 1
Jeg leter etter en film som har en rimelig sær handling. Husker ikke alt, men det var en mann (Kurt Russell?), og ei dame som kjørte bil på highwayen ute i ørkenen på natta. Bilen krasjer og dama blir kidnappet av bevæpnede menn. Bilen var av type gammel muskelbil.

Virker som om fyren havner i en slags drømmeverden og filmen tar helt av med taranteller svære som hus som tar eller iallfall prøver å ta han. Mener også å huske mange eksplosjoner på veien, kan hende en flammekaster var med i bildet? Mye skyting og blod... Hele handlingen finner sted på natta og på veien i ødemarka i USA.

Filmen er kanskje fra slutten av 80- begynnelsen av 90-tallet. Har hatt lyst å se den igjen lenge, så håper noen vet hva den heter.
Sitat av eXclusive1337 Vis innlegg
Hei. Lenge siden jeg har vært aktiv på freak.no, og brukte god tid på å finne en egen tråd som omhandler leting etter spesifikke filmer på youtube.

Jeg leter etter en film på youtube som er følger:
Det er en svensk fyr, som kanskje har touretts, og går rundt i leiligheten sin, og inn i kjøleskapet og får tvang til å si: 90 grader, 90 grader, det skal være rett, og han sier ofte: "jaag er sjuuuuuk". Andre filmer han har viser han hele seg, men med et tørkle eller noe som ligger over hodet hans.

Litt spesiell request, men vi er alle spesielle.
Vis hele sitatet...

haha, tror jeg vet hvem du mener: her: http://www.youtube.com/watch?v=NTEXQgOxw18
Sitat av skepsis Vis innlegg
haha, tror jeg vet hvem du mener: her: http://www.youtube.com/watch?v=NTEXQgOxw18
Vis hele sitatet...
Akkurat den jeg mener.
Litt merkelig request, og kanskje ikke riktig av meg og poste i en film tråd, men takk for funnet :P
Hjelp, leter etter en film jeg så for lenge siden.

Det er en ganske gammel film, det jeg husker av den er at det er noen folk på en båt som holder på å synke, så kommer det en båt med et mannskap å redder dem og tar dem med til øya si, etter hvert viser det seg at alle folka på øya er noen slags "fiske" skapninger som prøver å drepe dem.

Noen som vet? :/
Denne filmen handler om en hun som mistet eieren sin (han døde) men alikevell sto hunden og ventet på eieren på togstasjonen vær eneste dag, selvom eieren var borte.. Hva het den filem igjen ?

NooFood
Sitat av NoFood Vis innlegg
Denne filmen handler om en hun som mistet eieren sin (han døde) men alikevell sto hunden og ventet på eieren på togstasjonen vær eneste dag, selvom eieren var borte.. Hva het den filem igjen ?

NooFood
Vis hele sitatet...
Filmen heter Hachiko

http://www.imdb.com/title/tt1028532/
Takker for svar!
Not a real gamer
retovio's Avatar
Det er en reklame film for kondomer mener den var dansk. Den handler om en tegnet penis på et toalett som vil ha sex men alle dame tegningene "løper" i fra han men så kommer det en kvinne inn og tegner en kondom på penisen også kommer det en vagina og har sex med penisen noen som vet hvilken reklame det er?
Sitat av retovio Vis innlegg
Det er en reklame film for kondomer mener den var dansk. Den handler om en tegnet penis på et toalett som vil ha sex men alle dame tegningene "løper" i fra han men så kommer det en kvinne inn og tegner en kondom på penisen også kommer det en vagina og har sex med penisen noen som vet hvilken reklame det er?
Vis hele sitatet...
Tipper det er denne du mener.
Sitat av Noorac Vis innlegg
Nei, ikke den. Dog var det dette svaret jeg fikk sist gang også. Som sagt så jeg filmen for 10-12 år siden, den ble sannsynligvis lagd før 2000-tallet. Så den på tv, så egentlig antar jeg at den er fra starten/midten av 90tallet.
Vis hele sitatet...
Kan det være Fortress (på norsk: Jernfestningen)?
En sene hvor det er 2 guttter som sloss i en skolegang, den ene skutter han andre og får bakhodet inn i en knagg på veggen! Det spilles kirkeorgel under slossingen!?
Noen som kan hjelpe meg med dette?
Prøver å finne en film hvor Bud Spencer sier om en baby som er syk tre ganger i løpet av filmen... 1) Give him a sip (?) of whisky, he'll be okay. 2) Give him a bottle of whisky, he'll be okay" og 3) Give him a barrel of whisky, he'll be okay..

Så den på tv da jeg var liten, men husker ikke hva filmen heter.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Prøver å finne en film hvor Bud Spencer sier om en baby som er syk tre ganger i løpet av filmen... 1) Give him a sip (?) of whisky, he'll be okay. 2) Give him a bottle of whisky, he'll be okay" og 3) Give him a barrel of whisky, he'll be okay..

Så den på tv da jeg var liten, men husker ikke hva filmen heter.
Vis hele sitatet...
Jeg husker å ha sett denne selv, men kan ikke finne den i samlingen. En haug med googling, og overraskende mange tyske sider, leder meg til å tro at det er Trinity slår til igjen, også kjent som Trinity is still my name.
gjeng drar ut på en øy, hvor det er sånn reality serie som blir spilt ( horror) men så dør alle hun ene greier å unslippe men blir drept på båten av den ånden som var der.

kinesisk skrekk film de må sove i hode skaller osv
Sitat av Frktm Vis innlegg
Hjelp, leter etter en film jeg så for lenge siden.

Det er en ganske gammel film, det jeg husker av den er at det er noen folk på en båt som holder på å synke, så kommer det en båt med et mannskap å redder dem og tar dem med til øya si, etter hvert viser det seg at alle folka på øya er noen slags "fiske" skapninger som prøver å drepe dem.

Noen som vet? :/
Vis hele sitatet...
Hørtes veldig ut som filmen Dagon. Sitter på mobilen, så gidder ikke legge med link. Basert på et av H.P. Lovecraft sine verker.
Sitat av Sykes Vis innlegg
Hørtes veldig ut som filmen Dagon. Sitter på mobilen, så gidder ikke legge med link. Basert på et av H.P. Lovecraft sine verker.
Vis hele sitatet...
Jaa, stemmer!
Tusen takk!! :]
Husker ikke så alt for mye om filmen, men husker litt.
Det er en action film, handlinga er satt i en sump tror jeg. Det jeg husker er en scene hvor det er 1 eller flere personer som gjemmer seg på en slags beninstasjon/butikk/hus ute i en sump i USA. Så kommer det en gjeng med slemme folk som finner de. Lurer på om de har et gissel eller så tar de et gissel der ute.
Det er også noe slåssing med sjefen for gjengen og en av hovedpersonene. De driver å kjører rundt på sånne store sump båter.

Er ikke så mye å gå på men.. Aner ikke når den kom ut, men vil tippe at den hvertfall ikke er eldre enn 10 år.
Sitat av snoopg Vis innlegg
Hei! så for 10+ år siden en komedie som nå har satt seg i bakhodet, og jeg kommer for the love of god ikke på tittelen.

Det var en helt middelmådig film. handlet om en kar som fra han var liten hadde med seg videokamera overalt(filmet videoer som de som blir vist i AFV). denne karen vokser opp og starter i advertising. det hele ender med at han bruker disse klippene han har samlet opp i löpet av årene, i reklamefilmene sine. har også vage minner av at hans bror var involvert i plottet også.

MASSE plot som mangler, og vet faktisk ikke om det jeg har ramset opp er helt korrekt heller.

Vet at det er veldig lite å gå etter, men klamrer meg til halmstrået om at noen av dere her har sett og greier å identifisere filmen.

laget på 90-tallet afaik
ikke Buddy, var en amerikansk film
Vis hele sitatet...
trur kanskje du mener denne?

http://www.imdb.com/title/tt0385057/?ref_=sr_2
handler om en gjeng som skal rane en suite i top etasjen på ett luksushotel de vet hvor safen er men inni safen er det tomt istedet så er bilen som er der oppe av gull bare lakka over. tror han ene i gjengen jobbet på hotellet eller noe sånt.
Sitat av Elshop Vis innlegg
handler om en gjeng som skal rane en suite i top etasjen på ett luksushotel de vet hvor safen er men inni safen er det tomt istedet så er bilen som er der oppe av gull bare lakka over. tror han ene i gjengen jobbet på hotellet eller noe sånt.
Vis hele sitatet...
Tower heist er filmen du leter etter.
Sist endret av Blåskimmelost; 22. mai 2013 kl. 16:10.
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Tower heist er filmen du leter etter.
Vis hele sitatet...
takk! lette på the heist men da fant jeg det ikke.
Så en film for lenge siden. Det var om en amerikansk mann og en kvinne tror jeg som skal undersøke en by i en fjellside/landsby hvor det er noe galt med vannet eller noe giftig i bakken. Tror disse innbyggerne er fra midøsten. De kommer dit å finne ut at noen forgifter vannet eller bakken. De bestemmer seg for å hjelpe denne byen. Sjefen over landsbyen har en samling av amerikanske biler og en spesiell som han elsker, husker ikke merket. De bruker hvertfall disse bilene til å rømme eller noe sånt.
Husker noen scener hvor de har en hule under landsbyen og de spiller fotball med noen småbarn. Mange av disse barna er syke fra et eller annet.
Hva het den filmen der en mann blir frosset ned, og våkner i fremtiden?
Hele kloden er nå bebodd av idioter, fordi det var stort sett bare de som reproduserte, og alle de kloke døde ut.
Jeg ville neppe kalt dette science-fiction, for hver dag som går blir den bare mer troverdig.
Han ba de å slutte med å vanne åkrene med energidrikke blandt annet.
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Så en film for lenge siden. Det var om en amerikansk mann og en kvinne tror jeg som skal undersøke en by i en fjellside/landsby hvor det er noe galt med vannet eller noe giftig i bakken. Tror disse innbyggerne er fra midøsten. De kommer dit å finne ut at noen forgifter vannet eller bakken. De bestemmer seg for å hjelpe denne byen. Sjefen over landsbyen har en samling av amerikanske biler og en spesiell som han elsker, husker ikke merket. De bruker hvertfall disse bilene til å rømme eller noe sånt.
Husker noen scener hvor de har en hule under landsbyen og de spiller fotball med noen småbarn. Mange av disse barna er syke fra et eller annet.
Vis hele sitatet...
Noen mulighet for at det er Sahara (2005)? Youtube trailer
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Hva het den filmen der en mann blir frosset ned, og våkner i fremtiden?
Hele kloden er nå bebodd av idioter, fordi det var stort sett bare de som reproduserte, og alle de kloke døde ut.
Jeg ville neppe kalt dette science-fiction, for hver dag som går blir den bare mer troverdig.
Han ba de å slutte med å vanne åkrene med energidrikke blandt annet.
Vis hele sitatet...
Idiocracy

titegn
Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
Noen mulighet for at det er Sahara (2005)? Youtube trailer
Vis hele sitatet...
Sett den tusen ganger, men ser ut til å stemme utifra det jeg husker! Trodde egentlig bare at den delen av filmen hvor de er i den landsbyen var fra en annen film, men uansett, takk!
Kongen av web'n!
steinolav1's Avatar
Hei! Vi så en film på skolen for en stund tilbake, aner ikke hva den heter, men det lurer jeg veldig på, husker ikke hele handlingen, men her er det jeg husker:
Handlingen er satt til 60-tallet en liten plass i Sverige nær grensen til Finland, det ingen av innbyggerne føler seg verken finsk eller svensk.... Plassen de bodde på ble kalt for "fitte___(?) det siste ordet husker jeg ikke, men hvertfall, den fikk det navnet fordi alle jentene der var så fruktbar eller noe sånt! Hovedpersonene var to gutter den ene het Niillas (eller noe sånt), han andre har jeg glemt, de er i en gudstjeneste der hele byen er samlet for å se den første levende "negeren" i sitt liv, så dør mormoren til han gutten jeg ikke husker navnet på av malaria, eller det er hvertfall det de sier... de får en "Rock'n'roll music" CD av noen engelske gutter i begravelsen til hun damen, etter det gifter onkelen til han gutten jeg ikke husker navnet på seg med en dame, og i bryllupet flørter han gutten jeg ikke husker navnet på med en "stor" dame, så begynner hun å gni føttene oppover bena på gutten under bordet... Så fikk vi ikke sett mer, og forresten, midt oppi det her så kysset de to guttene, en av de første scenene var av gutten som plukket seg i nesen, så gjorde han andre det, så spise "Niillas" det...

Håper noen vet hvilken film det er!
Sitat av steinolav1 Vis innlegg
Hei! Vi så en film på skolen for en stund tilbake, aner ikke hva den heter, men det lurer jeg veldig på, husker ikke hele handlingen, men her er det jeg husker:
Handlingen er satt til 60-tallet en liten plass i Sverige nær grensen til Finland, det ingen av innbyggerne føler seg verken finsk eller svensk.... Plassen de bodde på ble kalt for "fitte___(?) det siste ordet husker jeg ikke, men hvertfall, den fikk det navnet fordi alle jentene der var så fruktbar eller noe sånt! Hovedpersonene var to gutter den ene het Niillas (eller noe sånt), han andre har jeg glemt, de er i en gudstjeneste der hele byen er samlet for å se den første levende "negeren" i sitt liv, så dør mormoren til han gutten jeg ikke husker navnet på av malaria, eller det er hvertfall det de sier... de får en "Rock'n'roll music" CD av noen engelske gutter i begravelsen til hun damen, etter det gifter onkelen til han gutten jeg ikke husker navnet på seg med en dame, og i bryllupet flørter han gutten jeg ikke husker navnet på med en "stor" dame, så begynner hun å gni føttene oppover bena på gutten under bordet... Så fikk vi ikke sett mer, og forresten, midt oppi det her så kysset de to guttene, en av de første scenene var av gutten som plukket seg i nesen, så gjorde han andre det, så spise "Niillas" det...

Håper noen vet hvilken film det er!
Vis hele sitatet...
Populærmusikk fra vittula
Kongen av web'n!
steinolav1's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Populærmusikk fra vittula
Vis hele sitatet...
Takker, det var den jeg tenkte på!
Leiter etter en film hvor ei dame blir gravid med en alien inni seg og den vokser seg stor med en gang og magen hennes sprenger. Hu biter visst også av seg tommelen og den vokser ut igjen med en gang.
Det er det eneste jeg husker.
Sitat av Ikkeno Vis innlegg
Leiter etter en film hvor ei dame blir gravid med en alien inni seg og den vokser seg stor med en gang og magen hennes sprenger. Hu biter visst også av seg tommelen og den vokser ut igjen med en gang.
Det er det eneste jeg husker.
Vis hele sitatet...
Alien (1979)
Sist endret av oksekidd; 6. juni 2013 kl. 16:14.
Jeg leter etter en film som handler om noe seilskutegreier, de drar blant annet til Galapagos og jeg mener å huske at en fyr må operere seg selv underveis.. Husker dessverre ikke stort mer!

Anyone?
Sitat av 6udxd Vis innlegg
Jeg leter etter en film som handler om noe seilskutegreier, de drar blant annet til Galapagos og jeg mener å huske at en fyr må operere seg selv underveis.. Husker dessverre ikke stort mer!

Anyone?
Vis hele sitatet...
Master and commander
Sist endret av STOREida; 10. juni 2013 kl. 20:10.
Sitat av oksekidd Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det der skjer ikke i Alien..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Not a real gamer
retovio's Avatar
jeg leide en scooby doo film for noen år siden og jeg husker den var artig så jeg lurer på hva den heter den handler om at de møtes på videregående skole også møter de på et monster mener også at shaggy var den eneste som kunne kjøre hvist det hjelper