Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 5804
Her på på nFF, og spesielt blant VIFene, er det mange med forkjærlighet for dette nydelige open source tankspillet. Vi tar opp spillingen igjen, første november og inviterer alle til kamp om ære og analkokos.

Spillingen vil foregå en halvtime-time ca., litt avhengig av om vi skal ha med en runde rabbit chase før deathmatchen eller ikke. Rabbit chase tar vi med om det kommer mange nye, for det er en veldig nybegynnervennlig klasse.

Så, stikk inn på bzflag.org, og last ned BZFlag 2.0.8, enten til Windows, Mac, eller Linux. Serveren kommer til å dukke opp etter hvert på bzflag.doomtech.net, men enn så lenge kan folk stikke innom #bzflag.nff @ efnet.

Tidspunkt: Klokken 20.00, torsdag 01.11.2007

- Nicho
Sist endret av Nichotin; 29. oktober 2007 kl. 09:33.
Supert, her blir det killing! Det er versjon 2.0.8 vi skal bruke?
gjør det noe om vi ikke har prøvd det før? Har faktisk aldri hørt om det, men har lastet det ned nå, så får vel teste det. Er det noe påmelding?
max-mekka: Leste du posten? Tror det kom ganske bra at man kan bli med uansett. Ingen påmelding, har vanligvis ikke vært noe problem med for få eller for mange.
Jeg er med! Get ready to die
Haha! Denne er jeg med på.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg har heller ikke hørt om dette, men jeg skal nok få prøve det. Ikke forvent noen kills fra min side, jeg ≠ gamer.

Edit: Til Moff, xaji og eventuelle andre fra BYA; det går an å kjøre dette på laptopene våre
Sist endret av Jonta; 29. oktober 2007 kl. 19:25.
Lasta det ned for en stund siden, fant aldri noen servere og fikk aldri prøvd det... Så jeg blir med
Hvorfor ikke, drar med meg kugie fra forumet, med det samme jeg.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hvordan er det med passord og greier? Eller får alle være med? Håper folk ikke har noe imot at jeg spiller på en veldig treg PC, ble kicket p.g.a. dette, men det kan jo også ha noe med alle FF.vinduene jeg hadde opp å gjøre.

Skal prøve å være med, hva kommer serveren til å hete?
De eneste som ikke får vært med er de som ikke greier å lese det øverste innlegget, ellers er det fri inngang. Portnummeret kommer i morgen når serveren åpnes ca. en halvtime før kampen. Alt blir annonsert her på forumet, men det beste er om folk tar turen til #bzflag.nff @ efnet i god tid før kampen.
Har aldri hørt om spillet før men skal laste ned å prøve. Blir sikkert med i morra.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Haha nice! Count me in!

Bra iniativ
Ondsofa er så kjekk, hvis han er med skal jeg være med ogsåååå!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Benson
Ondsofa er så kjekk, hvis han er med skal jeg være med ogsåååå!
Vis hele sitatet...
Er du i live???
Sitat av Ond^Sofa
Er du i live???
Vis hele sitatet...
Legg meg til på MSN så kan vi WEBCAMTAFZE!
Jeg er garantert med.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
I'm in, og har dreve intens hardtrening, i hovedsak med laser og GM, så dersom det dukker opp et GM-flagg bør folk bli redde meg.

Håper vi har rekyl påskrudd, for da kan en jo med litt flaks zappe heile lag samtidig, mens en tilfeldigvis kjører forbi... Dog har det en tednens til å slå hardt tilbake på meg sjølv.
Med, helt klart.
Har ikke hørt om spillet før... men det skal bli übergøy læll' !

Æ e me!
Ministry of Love
sptz's Avatar
Eneste problemet med det spillet er at jeg alltid blir gruset
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av spetznaz
Eneste problemet med det spillet er at jeg alltid blir gruset
Vis hele sitatet...
Det gjør ikke noe. Alle som er redde for ikke å kunne drepe noen i det hele tatt, får håpe å være på motlaget mitt, jeg kommer til å bli fatalt gruset.
Kom dere på #bzflag.nff @ EFnet! Serveren nåes på bzflag.doomtech.net:5154. Den er oppe allerede nå for de som vil øve!
Sist endret av voldern; 1. november 2007 kl. 18:21. Grunn: Ble på Nichotins server allikevel.
Aldri hørt om dette en gang, men skal nå være med!
har problemer med å komme inn på server.. kommer opp error..
Sist endret av Dani87; 1. november 2007 kl. 19:12.
Sitat av Dani87
har problemer med å komme inn på server.. kommer opp error..
Vis hele sitatet...
Hvordan error?
skriver inn:

server: bzflag.doomtech.net
port: 5154


så strykker jeg på connect

så kommer :

error connecting to server.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Dani87
skriver inn:

server: bzflag.doomtech.net
port: 5154


så strykker jeg på connect

så kommer :

error connecting to server.
Vis hele sitatet...
Jeg får akkurat det samme. Har sett igjennom alle 272 servere den kunne finne, men bzflag.doomtech.net er ikke der. Hjelp, snart er klokka 20.00!

Edit: Men den finner jo serveren, ellers ville det vel stått "Server not found", som det gjorde nå da jeg oppga et servernavn som tydeligvis er ugyldig.

Edit2: Første runde er nå altså ferdig, var visst ganske vanskelig for meg å skjønne kanin-konseptet. Forvirrende flagg og knøvlete kontrollere gjør det også vanskelig, men ikke mindre gøy.
Sist endret av Jonta; 1. november 2007 kl. 20:20.
Serveren er oppe nå. Ble en liten forsinkelse fordi volderen er en forræderisk snik som ikke gjør det han lover :>

Hvis dere bare hadde giddet å komme dere på #bzflag.nff @ efnet så hadde dere ikke trengt å spørre om det her...

Det blir først en runde med rabbit chase på tjue minutter, så en deathmatch. Rabbit chase betyr at alle skal drepe den som er rabbit, og den som dreper rabbiten blir rabbit selv. Enkelt, eller hva?
Sist endret av Nichotin; 1. november 2007 kl. 20:04.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Nichotin
Serveren er oppe nå. Ble en liten forsinkelse fordi volderen er en forræderisk snik som ikke gjør det han lover :>

Hvis dere bare hadde giddet å komme dere på #bzflag.nff @ efnet så hadde dere ikke trengt å spørre om det her...

Det blir først en runde med rabbit chase på tjue minutter, så en deathmatch. Rabbit chase betyr at alle skal drepe den som er rabbit, og den som dreper rabbiten blir rabbit selv. Enkelt, eller hva?
Vis hele sitatet...
Skulle visst dette før jeg begynte med team-killing . Kan ikke sjekke på IRC...
Da var første runden med rabbit chase over, serveren er oppe igjen med deathmatch og kampen starter om få strakser.

Jonta: Du hadde ikke trengt å sjekke på irc for å få vite det, bare lese hele posten du siterer... Skrev dette med rabbit chase til alle med servermessage også.

Sånn, da var to bra runder med bzflag over.

Første runde med rabbit chase vant jeg, andre runde med deathmatch vant vidarlo.
Sist endret av Nichotin; 1. november 2007 kl. 20:23.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Nichotin
Da var første runden med rabbit chase over, serveren er oppe igjen med deathmatch og kampen starter om få strakser.

Jonta: Du hadde ikke trengt å sjekke på irc for å få vite det, bare lese hele posten du siterer... Skrev dette med rabbit chase til alle med servermessage også.
Vis hele sitatet...
Beklager, mye å holde oversikt på, jeg er absolutt ikke vant til å spille spill på denne måten. Posten jeg siterte leste jeg etter at første rabbit var over.

Edit: Må dessverre avslutte nå, men dette må vi gjøre igjen, takk for flott initiativ Nicho!
Sist endret av Jonta; 1. november 2007 kl. 20:39.
Hvem kom på andre og tredjeplass i rabbitchase og deathmatch?
Sist endret av Turbolego; 1. november 2007 kl. 20:56.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Jonta
Skulle visst dette før jeg begynte med team-killing . Kan ikke sjekke på IRC...
Vis hele sitatet...
Uhm, det er jo et aldri så lite hint når det står i rød skrift øverst på skjermen "Don't kill teammates!" eller kva?

En teamkill eller to går. Mange? Idiotisk. Derfor sugde rabbit chase, så eg gadd ikkje.
Sånn, lar serveren gå for de som vil spille videre. Kommer til å bli ny match på søndag, og da lar jeg ikke voldern få ansvaret fordi jeg egentlig sitter på jobb og helst bør skrive istedenfor å spille bzflag :P

Og ja, vidarlo har rett, rabbit chase sugde denne gangen fordi noen åpenbart ikke tok tegninga. Skal få ordna sånn at 10% teamkill betyr at man blir kasta ut fra serveren.
Sist endret av Nichotin; 1. november 2007 kl. 20:46.
Sitat av Nichotin
Sånn, lar serveren gå for de som vil spille videre. Kommer til å bli ny match på søndag, og da lar jeg ikke voldern få ansvaret fordi jeg egentlig sitter på jobb og helst bør skrive istedenfor å spille bzflag :P

Og ja, vidarlo har rett, rabbit chase sugde denne gangen fordi noen åpenbart ikke tok tegninga. Skal få ordna sånn at 10% teamkill betyr at man blir kasta ut fra serveren.
Vis hele sitatet...
Ser fram til neste gang, kanskje jeg gjør det litt bedre da. Men jeg klarte i allefall å drepe vidarlo en gang! Og han er gud!
Sitat av Diablo
Ser fram til neste gang, kanskje jeg gjør det litt bedre da. Men jeg klarte i allefall å drepe vidarlo en gang! Og han er gud!
Vis hele sitatet...
Var han virkelig sååå god?
Må ta engang til ja! Jeg ble tvunget til å jobbe idag av sjefen
Sitat av elemental
Var han virkelig sååå god?
Vis hele sitatet...
Han er ikke bare "sååå" god, han er gud!
Sitat av Diablo
Han er ikke bare "sååå" god, han er gud!
Vis hele sitatet...
Linux-nerder må være gode i bzflag, eneste spillet som fungerer godt nok i Linux!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Heile den seieren min i free for all var jo basert på at eg greide å knabbe shockwave, uten at noken greide å ta meg. Då måkte eg inn 35 kills på et par minutt, og slappa av under resten av kampen, og leika Så eg var neppe så veldig vanskelig å ta ihjel, med tanke på at eg vart drept ca. 10 ganger i løpet av kampen.
Er serveren fortsatt oppe?
Satan, glemte hele greia Da ser jeg fram til Søndag, får øvd litt i mellomtida å greier
Faen at jeg måtte gå glipp av det!

Satans sosiale antenner
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av vidarlo
Uhm, det er jo et aldri så lite hint når det står i rød skrift øverst på skjermen "Don't kill teammates!" eller kva?

En teamkill eller to går. Mange? Idiotisk. Derfor sugde rabbit chase, så eg gadd ikkje.
Vis hele sitatet...
Igjen; beklager, skjønte ikke tegninga med rabbitchase før jeg var godt igang. Jeg beklager så meget og bøyer meg i støvet ovenfor vidarlo, Nichotin og alle jeg tok teamkill på. Jeg skal prøve å trene meg opp i de forskjellige grenene, så jeg skjønner hva som foregår. (Men det kunne med fordel vært en bitteliten forklaring i første post, selv om jeg innser at jeg kunne wikiet de forskjellige playmodes, eller lest instruksjonene nøye).

Gleder meg ihvertfall til søndagen (gjerne legg det til kl. 16:00 et sted)
Jeg får prøve igjen på søndag å se om jeg ikke får mer en ett par fps slik at det blir spillbart.
Sitat av elemental
Faen at jeg måtte gå glipp av det!

Satans sosiale antenner
Vis hele sitatet...
Yes, du har virkelig gått glipp av noe stort.

Men oppfordrer alle på forumet (Det blir kanskje litt mange? ) Til å bli med på søndag, blir kjempe bra!
Sitat av Diablo
Yes, du har virkelig gått glipp av noe stort.

Men oppfordrer alle på forumet (Det blir kanskje litt mange? ) Til å bli med på søndag, blir kjempe bra!
Vis hele sitatet...
Nå skal jeg ihvertfall bli med!

Men tror jeg blir eid av vidarlo likevel, siden han va så god allerede når han ikke prøvde så blir man nok eid, men morsomt likevel
Fant ikke spesifikasjonene på nettsiden... Er det lowfi eller faktisk god kvalitet.