Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1473
Skal med ferge til Hirtshals, Danmark.

Har tenkt å ta med meg noe snop over, da jeg skal til et nokså øde sted, der jeg ikke har mulighet til å dra inn til noen byer å skaffe.

Noen som har observert eller har erfaring med tollkontroll når man kommer av fergen i Danmark?
Har bare erfaring fra Frederikshavn, men vil tro det er stikkprøer akkurat som i Norge.
Hadde ikke turt det. Der er det så og si alltid kontroll!
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Begge de siste gangene jeg har tatt danskebåten (også med flere års mellomrom) har det vært en toller stående klar med narkohund i hjørnet rett før man går på båten. Sist gang ble en kompis markert og tatt med til full inspeksjon selv om han ikke hadde noe på seg, antakelig fordi det fortsatt luktet av klærne hans. Dette var DFDS til Køben begge gangene, men er nok en ikke noe å sjanse på uansett.
Det er utrolig sjeldent tollkontroll der, kanskje 2 - 4 ganger i året hvor de sjekker biler osv.
Min erfaring er at det vil gå helt fint, ikke skill deg ut og vær helt normal så går det helt bra
Sist endret av Rakaa; 5. mars 2019 kl. 07:39.
Jeg har både tatt danskebåten fra Oslo-Køben, og Gøteborg-Fredrikshavn. Av de 10 gangene jeg har gjort dette oppgjennom har jeg ikke sett noe form for toll. Regner med at det er stikkprøver som er mest vanlig.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva mener dere med stikkprøver?
Trådstarter
19 1
Takker for svar så langt

Min tanke er også at det er liten risiko fra Norge til Danmark. Er akkurat ikke en smuglerrute, verken for det ene eller andre.

Kjører en nøytral bil med kvinnelig følge, så vil si jeg sklir fint inn i mengden.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Tenker grunnen ikke er pga smugling, da det er fint lite å vinne på å smugle noe som helst ut av Norge, utenom spesielle tilfeller. Tenker heller mye handler om at det er nok fyll og faen på danskebåten som det er, om ikke folk skal dra med seg enda mer fuel