Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1475
Hei
La inn en kortleser i min Pc. Jeg får ikke opp diverse kort som forsøkes å bli lest i Explorer. Får opp div. Usb stasjoner. Ved å sette inn et kort blir dette ikke vist selv om jeg vet det leses. Så etter en del tid med bytte av Usb kontakter kommer det opp Flyttbar disk uten innhold!
Flere forsøk med diverse software får jeg flutselig sett at det er kort i leseren og kan hente bildene inn på Pc.
Neste gang samme problem.
Er det noen eller noe som stenger denne muligheten? Selve disken har vært Win7 til Win 8og 8.02. Men etter dette har Windows oppdattert seg selv til Win 10 og nyeste versioner etterhvert.

Noen som vet hva som mangles eller hva som evnt. er feil?
Mange takk
Steinar
Prøv å oppdatér drivere.
Maskinen er akkurat satt opp med alt nytt og fra original disk med alle drivere til det motherboards some er satt inn. Det er bare at alt dette ble oppdattert og lagt inn på HD som jeg hadde fra før. Kan noe ha blitt borte?
Ellers mange takk for svar.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Fleste USB-disker opptrer som enten UAS eller USB mass storage. I begge tilfeller støtter Windows 10 det heilt utmerka. Det er ingen spesielle drivere.

Utover det bør du åpenbart poste meir informasjon om kva slags dings det er, og kva slags kort du forsøker å lese.
Nå har det slik at jeg kjøpte en ny front kortleser som har Usb3 på hovedkortet! Dette slikke være det nyeste som kom inn til en meget kjent butikk. Og jeg har som sagt kunn satt inn samme oppstartsdisk som før. Alle ting er oppdattert med nye drivere for det nye kortet samt det som er satt inn av andre kort/deler.
Men, Explorer viser alle Massstorage fra frontleseren. Men, ved å sette inn nye kort i leseren (samme hvilke) viser Explorer bare en masse leredisker uten innhold pluss en : Flyttbar disk med X Jeg får aldri opp hv som er satt inn samme hvilket kort som brukes eller hva som kobles til i USB.
Jeg bruker et program for å importere bilder og dette programmet finner filene hvis jeg finner hvilken bokstav som inneholder kortet! Mappene på kortet vises da i programmet men IKKE i Explorer.
Jeg finner dette meget rart da det burde kunne være det samme i Explorer også. Meget irriterende at en må bedrive finurligheter for å få dette til.
Steinar
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har fortsatt absolutt ingen detaljer, kun generelle vendinger. Kva program? Kva kort? Kva kortleser?
Jeg må bare si meg overrasket over at du ikke bare gjør det han foreslår.
Skjønner at du er frustrert, men det finnes nær sagt uendelig antall forskjellige kortlesere. Kan du ikke skrive hvilken modell det er? Burde stå på undersiden.

Det er også en del billigere enheter som ikke taklet overgangen til nye operativsystemer, så driverne er kanskje ikke så bra lengre. Gjelder problemet også alle SD-kort, eller er det bare dette ene du har problemer med?
Kortleseren er en Akasa superspeed 3.0 USB som er koblet til hovedkortets USB 3.0 plugg.
SD kortet er Scandisk samme med de andre kortene.
Ved å sette kamera direte i USB2 finner jeg etter masse feiltesting mapper og filer. Og kamera er GoPro.
Drivere er oppdattert nylig da Pc ble installert. Alt er gjort etter boka...........
Scandisk? Er det en kinaklone av Sandisk ellernoe?