Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 5680
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Som resultat av at NGT senket sine priser, følger Telenor nå etter. Selskapet satser på å vinne tilbake kundene ved å tilby mer båndbredde.

av Haje Jan Kamps

Da Telenor innførte bredbåndsabbonementer med lave overføringsbegrensninger, mistet de kunder i hopetall. Mange andre leverandører hadde ingen begrensning, eller en langt lavere begrensning enn Telenor.

Nå tar Telenor opp konkurransen ved å øke båndbredden og overføringsbegrensningen på sine bredbåndspakker uten å øke prisen.

704/128 1GB blir til 704/128 5GB - 349,-
704/128 10GB blir til 1024/256 20GB - 399,-
1024/256 30GB blir til 2048/256 30GB - 549,-
1024/256 fri blir til 2048/256 fri - 749,-

På tross av at Telenor fortsatt har begrensninger på linjene, gjør dette dem til en av de billigste leverandørene på markedet.


PS! Det har kommet oss for øre at dette muligens er utsatt til 17.Mars, men siden Telenor enda ikke har sluppet noen informasjon rundt dette er det vanskelig å bedømme hvilken av datoene som er faktum.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Flytt til england, sier jeg bare. jeg betaler 25 pund i måneden for 704/128 uten begrensning....

h
Dere har ikke så mye snø.
Dette er jo faktisk en god grunn til og holde seg til telenor sier bare jeg, som selv er en telenor kunde. (704/128 10GB)
20GB i mdn. er jo ikke mye, men for ett slikt tilbud skal jeg klare meg =D
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Golder: Jeg har Telenor 704/128, men ingen begrensning. Det rare er at prisene til Telenor har steget og synket med årene, men min pris har ligget på 450 kr hele tiden. Uten binding.
Så dette tilbudet gjelder altså ikke for kunder som har 704\128 uten begrensning? Litt surt for meg og andre som har den typen abb.

Er der noen link jeg kan lese mer om dette?
Nei,du leste det her først.
Sui: "nyheten" er ikke offentliggjordt av Telenor ennå, den er bare pent og pyntelig "lekket" til nyhetsavdelingen her på nFF.
Gusto: Jeg har med 10GB som jeg sa... 399 i mnd. Jeg har bare hatt det i ett år og opplevd kun en prisendring, så jeg tør ikke si noe om de varierende prisende. Jeg har med binding, og det er litt okseavføring, for jeg har villet bytte før.
Men bindinga går ut til påske, så da gjenstår det bare å se hva jeg gjør
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg kan ikke begripe at Telenorkundene lar seg behandle på denne måten.

Ikke bare får man levert noen av markedets laveste båndbredder, men man skal attpåtil ikke få benytte det lille man får fullt ut?
Ta NGT som ett rivende godt eksempel.
Dem bryr seg ikke en millimeter om kundene makser ut linjen hele tiden, fordi dem inser at en god tjeneste er lik fornøyde kunder.
Nå har det seg kanskje slik at den ringe mann ikke benytter seg av 5 GB i mnd, men det begynner å nærme seg smertegrensen for hva de fleste medlemmene her på forumet hadde kunne taklet uten å havne i akutt sjokktilstand.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
syns det blir latterlig naivt å være fornøyd med den endringen telenor gjør nå.
det er godt å se gode meninger med solid argumentasjon, tnt.
Vil jeg med 704/128 uten begrensning få oppgradert linjen min? (Så ikke noe svar på det her, men mulig jeg roter)
De som har gamle kontoer med 704/128 fri nedlastning, vil mest sannsynlig IKKE bli berørt, siden det ikke er et produkt Telenor selger lenger.
Sammenligner vi priser og tilbud med NGT blir det jo seende slik ut:

TN: 1024/256 20GB - 399,-
NGT: 1000/384 Ubegrenset - 398,-

TN: 2048/256 30GB - 549,-
NGT: 2000/640 Ubegrenset - 598,-

TN: 2048/256 Ubegrenset - 749,-
NGT: 3000/704 Ubegrebset - 798,-

Etableringsavgifter:
TN: løpende bindingstid: 2280,-
TN:12 måneders bindingstid: 1280,-
NGT: 12 måneders bindingstid: 798,-
NGT: 24 måneders bindingstid: 798,-


I tilegg får du med router hos NGT.

Heia telenor!
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Opprinnelig postet av kratskij
det er godt å se gode meninger med solid argumentasjon, tnt.
Vis hele sitatet...
tenkte over det før jeg postet. men ser igrunn ingen vits å argumentere det. ligger jo litt i det jeg sier da, men greit.
Prisene er etter min mening fortsatt stive iforhold til det man får betalt for. 704/128 er overhodet ingen rask linje i forhold til min 1800/512 linje som jeg betaler 450kr mnd for hos ngt. (uten antall gb i mnd)
Så klart, de har satt ned prisen litt, det er jo hvertfall ikke feil retning. Men syns ikke vi skal skryte for mye av de av den grunn.
På tide å betale enda litt mer for "bredbånd" da..
Må nok opp til 2048/256 for jeg gidder ikke betale masse penger og bare få igjen 704/128..
Hva er det med telenor og opp-hastighet egentlig?
2048/256? Usje.. få NGT..
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Det er også folk - som meg - som ikke har et annet valg enn å bruke Telenor. De nekter å leie ut kobberet inn til huset til NGT og andre.. De eneste jeg kan bruke er Telenor.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
gusto: det har dem vel teknisk sett ikke lov til?
nso: teknisk sett kan telenor bare si at det ikke er plass i sentralen, så er det ikke mer å si om det
telenor kan det der med å lette på ulempene, og få det til å se fordelaktig ut.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
adsl.no:

Home Small (512/256) 305,-
Home Medium (850/384) 345,-
Home Large (1500/512) 495,-
Home Xlarge (3096/640) 795,-
Home Max (4096/640) 995,-

Etablering: kroner 0 (1k uten binding)

alle prisene er med 2 års bindingstid. blir et par hundrelapper dyrere om du velger løpende eller 1års. og de prisene har de hatt ei stund. glad i min kjære ISP
Var påtide at de satte opp farten de og! Men jeg holder meg trofast til Nextgentel likvell.
Jeg har Telenor 704/128 ubegrenset, som jeg betaler 550,- pr måneder for. Men siden jeg aldri laster ned mer enn 30 GB per måned, så bytter jeg like så godt til 2048/256 30GB limit, til samme pris når/hvis dette skjer.
very impotent freak
Delusional's Avatar
ENDELIG!!! Dette har jeg ventet på i evigheter. Har lyst på å få det litt tidligere, dette kommer til å bli en beinhard måned med venting. Jeg kan allerede se for meg, megselv som står og ler av Tias som bare har 1024k . Godnyheter fra telenor, selv om uploaden er fucka da .

Forresten haje, har du en kilde på dette?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Jeg har en relativt pålitelig kilde på dette - en person som er tilknyttet Telenor, men som ønsker å forholde seg anonym, av forståelige grunner.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Jeg leitet rumpen av meg for å finne dette op telenor sine sider og resten av nettet, jeg håper at dette er sant.

En ting til:

Telenor setter opp hastigheten 3. mars <- post tittel
Telenor setter opp hastigheten 17. mars <- overskrift i posten
Opprinnelig postet av mongob0ffel
adsl.no:

Home Small (512/256) 305,-
Home Medium (850/384) 345,-
Home Large (1500/512) 495,-
Home Xlarge (3096/640) 795,-
Home Max (4096/640) 995,-

Etablering: kroner 0 (1k uten binding)

alle prisene er med 2 års bindingstid. blir et par hundrelapper dyrere om du velger løpende eller 1års. og de prisene har de hatt ei stund. glad i min kjære ISP
Vis hele sitatet...
Dette er ikke i nærheten av de prisene jeg får opp. Produktene heter heller ikke de samme:

Tiscali ADSL Xtra (704/128) 329,-
Tiscali ADSL Plus (1024/256) 529,-
Tiscali ADSL Ultra (2048/256) 829,-

-

Jeg lurer på om man faktisk får muligheten til en høyere hastighet på Telenor sine 704/128 linjer med ubegrenset nedlasting. Jeg surfet litt på telenor sine sider og fant følgende:


Abonnementpriser for eksisterende kunder
(bestilt før 03.02.03)


Produkt Hastighet-forbruksgrense Pris per mnd
Nye Online ADSL 704/128 kbps - 1 Gigabyte 349,-
Online ADSL 384/128 384/128 kbps - Ubegrenset bruk/nedlasting 450,-
Online ADSL 704/128 704/128 kbps - Ubegrenset bruk/nedlasting 550,-
Online ADSL 1024/256 1024/256 kbps - Ubegrenset bruk/nedlasting 750,-

Online ADSL 704/128 kbps - 1 Gigabyte 349,-
Online ADSL oppgradert 704/128 kbps - 10 Gigabyte 399,-
Online ADSL Ekstra 1024/256 kbps - 30 Gigabyte 549,-
Online ADSL Ekstra - oppgradert 1024/256 kbps - Ubegrenset bruk/nedlasting 749,-


Disse produktene er gjeldende fra 3.2, men eksisterende kunder beholder de gamle produktene. Se prisene for eksisterende kunder her.

For ADSL uten hjemmetelefon kommer et tillegg i abonnementsprisen på 60 kroner i måneden. For bestilling av ADSL uten hjemmetelefon, ta kontakt med Kundeservice på tlf 05000

Kilde: http://privat.telenor.no/dinesider/d...tidligerpriser
Vis hele sitatet...
Så da er det egentlig bare å bytte abbonement


Sist endret av Thysanoptera; 20. februar 2004 kl. 00:03.
Telenor har 20% overhead på sin nedlinje, i motsettning til Tele2 med sin 15%. Det vil si at Telenor gir 20% mere linje enn det de sier, slik at farten virkelig SKAL tilsvare det reklamen sier.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av meitemark
Telenor har 20% overhead på sin nedlinje, i motsettning til Tele2 med sin 15%. Det vil si at Telenor gir 20% mere linje enn det de sier, slik at farten virkelig SKAL tilsvare det reklamen sier.
Vis hele sitatet...
Stemmer det, før hadde jeg 714kbit ned pga deres overhead som tar over for packetlossen. Men nå har de visst fjernet den igjen. Jeg får 604kbit. Har sjekket flere ganger den siste måneden, og jeg får aldri over.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Opprinnelig postet av DarkStaar
Dette er ikke i nærheten av de prisene jeg får opp. Produktene heter heller ikke de samme:

Tiscali ADSL Xtra (704/128) 329,-
Tiscali ADSL Plus (1024/256) 529,-
Tiscali ADSL Ultra (2048/256) 829,-
Vis hele sitatet...
tiscali og mimer har vel et samarbeid der.

er mimer adsl jeg har, og adsl.no er portalen lissom
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av meitemark
Telenor har 20% overhead på sin nedlinje, i motsettning til Tele2 med sin 15%. Det vil si at Telenor gir 20% mere linje enn det de sier, slik at farten virkelig SKAL tilsvare det reklamen sier.
Vis hele sitatet...
slik har vel ngt mer eller mindre alltid gjort det.
dvs om dem fremdeles gjør det skal jeg ikke uttale meg om, da det er et år siden jeg hadde ngt
Til dere som har testa tlf nummeret deres hos NGT burde prøve dette:

Jeg var innom sidene dems og skulle sjekke om jeg skulle bytte abdn. jeg testa tlf nummeret mitt, med negativt svar. Jeg syntest dette var merkerlig siden jeg bor temmerlig sentralt. Derfor testet jeg tlf nummer nr. 2 som jeg fikk av stjelehor for et par år siden når jeg innstalerte ISDN. og da funka det
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
De online telefon nummer testene til NGT er ikke til å stole på, fettern min, som driver å jobber litt i NGT sier at du bør ringe å snakke med dem...
Og jeg som just har byttet fra Telenor til Tele2 ADSL, typisk. Hadde vært snacks med 2mbit linje.. mm.
Jeg syns nå meningen med xDSL (og bedre) er at du kan laste ned alt du vil uten at det koster deg noe mer, derfor syns jeg telenor bør droppe begrensingene. med 5 Gb får man jo kun ned en DVD, Ja til fritt bruk!
jeg har hatt adsl fra TN i en evighet, og har derfor null bergrensninger, men linja mi(har ftått brev om dette) er av en eller annen grunn 704/384
men du som hadde en rimelig pålitelig kilde.. er den virkelig sikker ? for fy f*** det blir kos hvis nå dette skjer..!
jeg kommer til å få en overgang fra isdn (som jeg har hatt i 4 år) til ADSL 2048/256

btw: sjekk datoen jeg er registrert i forumet, å antall poster jeg har postet! :P
<-----
Har hatt 1024/256 - ubegrenset - Linja til TN i 3 år nå. Har ikke hatt noen problemer, og ser fram til 2048/256 nå
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av erg
men du som hadde en rimelig pålitelig kilde.. er den virkelig sikker?
Vis hele sitatet...
Om jeg sier "rimelig pålitelig", så mener jeg rimelig pålitelig! Ville ikke stilt personlig garanti for den akkurat, men jeg har ingen grunn til å tro at de jeg snakket med ville finne på noe slikt. Dermed: Ja, jeg tror nok at dette er sant.

På den annen side er det mulig at hele greia vil kunne bli utsatt på grunn av at vi hadde denne nyheten :P

h
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av SharQ
[...]
På den annen side er det mulig at hele greia vil kunne bli utsatt på grunn av at vi hadde denne nyheten :P

h
Vis hele sitatet...
Hadde det vært tilfellet hadde jeg vært nødt til å drepe deg :P. *Tro at haje er ansatt av stjelenor for å få freaker til å bytte abn. med en falsk nyhet*
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av mongeland
jeg har hatt adsl fra TN i en evighet, og har derfor null bergrensninger, men linja mi(har ftått brev om dette) er av en eller annen grunn 704/384
Vis hele sitatet...
Ha! det der skjedde med meg også, de oppgraderte linja vår sånn helt plutselig, uten å fortelle oss at de itillegg hadde slengt på 10Gb nedlastingssperre, det fikk vi først vite når vi ringte dem
Da har du vel rett på å klage? Gjør det!
Jeg hadde iallefall gjort det dersom de plutselig slente på 10GB nedlastingsperre!
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av vidder
Sammenligner vi priser og tilbud med NGT blir det jo seende slik ut:

TN: 1024/256 20GB - 399,-
NGT: 1000/384 Ubegrenset - 398,-

TN: 2048/256 30GB - 549,-
NGT: 2000/640 Ubegrenset - 598,-

TN: 2048/256 Ubegrenset - 749,-
NGT: 3000/704 Ubegrebset - 798,-

Etableringsavgifter:
TN: løpende bindingstid: 2280,-
TN:12 måneders bindingstid: 1280,-
NGT: 12 måneders bindingstid: 798,-
NGT: 24 måneders bindingstid: 798,-


I tilegg får du med router hos NGT.

Heia telenor!
Vis hele sitatet...
Det du glemmer å nevne er at hos nextgentel.no må du binde deg i 2 år for å få de prisene du nevner.

Telenor har 1 års binningstid, skal vi se på NGT med 1 års binningstid:

Bravo 1000 (1000/384) kr. 448
Delta 2000 (2000/640) kr. 648
Delta 3000 (3000/704) kr. 848

Og det må og legges til at med Telenor betaler du ikke ekstra for å ha en løpende kontrakt.
SilverKhan:
nå har de slengt på 5GB sperre hos meg og satt ned ut til 128 igjen, de jævla fittene.
SAKSØK!

Båndbredde-tyveri er jo værre enn hamsterdrap!
Opprinnelig postet av SilverKhan
Ha! det der skjedde med meg også, de oppgraderte linja vår sånn helt plutselig, uten å fortelle oss at de itillegg hadde slengt på 10Gb nedlastingssperre, det fikk vi først vite når vi ringte dem
Vis hele sitatet...
Akkurat det samme skjedde med meg, fikk "bedre" linje og 10gb sperre uten at jeg ville ha det.
Sendte en mail til Telenor og sa at jeg ville ha mitt gamle abbonement tilbake.
Men neida, Tror du ikke jeg fikk en mail tilbake som sa "Desverre men det produktet finnes ikke lenger" Måtte til slutt ringe å klage.
Fikk mitt gamle abbonement tilbake og surfer happy på 312 kbit

Men nå blir det snart NGT ja. Må bare få fingern ut av rævva og bestille
Hva mener telenor med å "vinne tilbake kunder" ?
forventer de at folk skal avbestille ngt og skifte til telewhore?
jeg griner av telenors ukompetanse
Ingen som har hørt mere om denne saken? er jo den 3 mars. i morgen.
Enda ikke noe offisielt..
Det _er_ da faktisk telenor vi snakker om.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
stemmer dette, men som det står i artikkelen så skal det være utsatt til 17.mars