Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3650
Tenkt og kjøpe meg ny TV. Ikke lyst å bruke mer enn 30 000,-
Tenkt og kjøpe den her;
https://www.komplett.no/samsung-65-u...5hu7505/812152

Finnest det noe bedre? Curved? Har ikke lest meg opp, så fint om noen har over gjennomsnittet peiling. Mest lyst på samsung siden jeg alltid har hatt det.

Bruker tven generelt kun til fotball, netflix og litt fifa på ps4. Ser lite på vanlig tv.
Ja, det finnes mange TV'er som slår Samsung sine i den prisklassen. Hvis du greier å vente litt til så kommer LG snart med en OLED TV til 20-30k (EC930).

Ellers vil jeg anbefale 65" LG LA965 og 55" Sony X8505. Rå TV'er til en utrolig pris!
Hva synes du om buede TVer, Wolfie? For alle andre enn einstøinger som bestandig sitter alene og ser på fra TVens fokuspunkt, så kan det da umulig være noe god idé?
Curved er kun et forsøk på å rettferdiggjøre en enda høyere prislapp på nye TVer. At folk slenger seg på disse trendene fordi det "ser kult ut" er helt ubegripelig. Har testet et par slike TVer, og det kunne aldri falt meg inn å betale tusenvis av kroner ekstra for en bøyd skjerm.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hva synes du om buede TVer, Wolfie? For alle andre enn einstøinger som bestandig sitter alene og ser på fra TVens fokuspunkt, så kan det da umulig være noe god idé?
Vis hele sitatet...
Akkurat det som Misoxeny sa. Det er bare en gimmick. Minuset er som du sier, hvis du er einstøing som sitter alene, da funker det, men det blir ikke noe bedre TV-opplevelse av det. Du kan dog få noe mindre gjennskinn i skjermen...
Buede TV-er kan gi mening hvis skjermen nærmer seg 100" eller mer. Det samme kan man si om UHD. I tillegg er ikke standarden for UHD satt, annet en oppløsningen. Ting som bitdybde, dynamic range, color gamut kan bli satt i nær fremtid. Må også huske på at UHD TV-er oppskalerer alt, noe som kan føre til verre bilde enn en 1080p TV.

Jeg ville nok, som Wolfie sier, ventet til LG kommer med en rimeligere OLED TV. Eller kjøpt plasma
Sist endret av raze; 20. august 2014 kl. 11:22.
Sitat av raze Vis innlegg
Buede TV-er kan gi mening hvis skjermen nærmer seg 100" eller mer. Det samme kan man si om UHD. I tillegg er ikke standarden for UHD satt, annet en oppløsningen. Ting som bitdybde, dynamic range, color gamut kan bli satt i nær fremtid. Må også huske på at UHD TV-er oppskalerer alt, noe som kan føre til verre bilde enn en 1080p TV.

Jeg ville nok, som Wolfie sier, ventet til LG kommer med en rimeligere OLED TV. Eller kjøpt plasma
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet er vell UHD standarden satt med HEVC, problemet er derimot at mange 2013 modeller ikke kommer til å støtte dette (untakket er LG og Samsung) .
LG HAR kommet med en OLED.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
LG HAR kommet med en OLED.
Vis hele sitatet...
Ja, fjorårets modell . Dog, en helt rå TV. Det jeg pratet om er 2014-modell med veil. pris 20-30k. Den du viser starta på 60 .

Sitat av bruisepristine Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Støtter denne. Penere TV får du ikke.
Sist endret av Wolfie; 21. august 2014 kl. 14:14.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Spørsmålet er, jeg ser bare fotball, og noe film. Hva er best til de formåla? Sendest fotball f.eks i alle de der nye formata?
Om du ikke bruker smart funksjoner på TV'er om du har hatt, eller sett andre ha så ikke kjøp det. Har selv en Smart TV der jeg virkelig ikke bruker den dritt av funksjonene på, bortasta penger som jeg angrer på den dag i dag

Så om du skal velge smart TV, tenk deg om 2 ganger om du virkelig trenger det
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Om du ikke bruker smart funksjoner på TV'er om du har hatt, eller sett andre ha så ikke kjøp det. Har selv en Smart TV der jeg virkelig ikke bruker den dritt av funksjonene på, bortasta penger som jeg angrer på den dag i dag

Så om du skal velge smart TV, tenk deg om 2 ganger om du virkelig trenger det
Vis hele sitatet...
Problemet her er at de fleste tvene til over 5000 kroner, har Smart TV-funksjonalitet innebygd, og dette er ikke valgbart.
Sitat av Mirriran Vis innlegg
Problemet her er at de fleste tvene til over 5000 kroner, har Smart TV-funksjonalitet innebygd, og dette er ikke valgbart.
Vis hele sitatet...
Er en stund siden jeg har kjøpt meg TV ser det ut som ja ^^. trodde der var mange TV'er der ute uten smart fuksjoner, men da så!
Generelt så vil det være lurt å vente litt på å kjøpe ny TV.

Du oppnår fint lite nytt ved kjøp av ny TV idag, annet enn smart-tv funksjoner.

UHD er per dags dato bare tull, da du generelt ikke har noen kilder som støtter det. Det vil komme i framtiden, ja, men da er også utviklingen kommet såpass mye lengre at dagens UHD TVr ikke holder stand.

Selv ville jeg, som wolfie sier, vente på LG sin nye OLED skjerm. Kommer ut i oktober.
Det artige med 77" til LG (Som er noen ganger over ditt budsjett) er at man kan velge om skjermen skal bue eller være rett ved hjelp av fjernkontrollen


Uansett, avvent til oktober, da kommer de nye modellene på markedet.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Generelt så vil det være lurt å vente litt på å kjøpe ny TV.

Du oppnår fint lite nytt ved kjøp av ny TV idag, annet enn smart-tv funksjoner.

UHD er per dags dato bare tull, da du generelt ikke har noen kilder som støtter det. Det vil komme i framtiden, ja, men da er også utviklingen kommet såpass mye lengre at dagens UHD TVr ikke holder stand.(...)

Uansett, avvent til oktober, da kommer de nye modellene på markedet.
Vis hele sitatet...
Det vil alltid komme noe nytt og bedre. Nå er dog både prisene på OLED, 4K og en god LED TV ganske snille .