Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2051
Hvordan lage og bruke Wheat Paste.

Plakater eller Posters. Vanligvis er Plakatene mine såkalte Stencils/Sjablonger. Jeg har min egen måte og lage disse på men du kan lage dem slik. Vis du ikke kan printe større en A4 anbefaler jeg denne siden.

From Wikipedia:
Street poster art is a kind of graffiti, more specifically categorized as "street art". Posters are usually hand-made or printed graphics on thin paper. It can be understood as an art piece that is installed on the streets as opposed to in a gallery or museum, but by some it is not comprehended as a form of contemporary art. (link)

(Alt oppfår er bare får og få fart i sakene )

Jeg er nok så flink på og lage og bruke mange lags sjablonger og har gjort det en stund. Nå vil jeg begynne med dette fordi det er raskere, billigere og nytt. Har lagt mange "Posters" men har bare hengt opp noen få....

Lurer på hvor lenge Wheat Pasten varer eller fynker etter den er lagt, eller om det er noen andre måter og lage det på som er bedre. Lurer også på hvor lenge det kan henge ute i vær og vind, og hvor lang tid det tar før det torker skikkelig.......

Har du noe som helst innformasjon eller noe du vil si så kom ut med det i kommentarfeltet nedfor !
Lim det på med glassfiber og epoxy løsning! Da henger det i lang tid
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Lim det på med glassfiber og epoxy løsning! Da henger det i lang tid
Vis hele sitatet...
Skal jeg blande det i mixen?
Denne videoèn var bra!!! Og denne!
Sist endret av hva som helst; 7. oktober 2011 kl. 23:06.
hva som helst hvis du ikke har sett denne enda så nevner han hva han blander i limet slik at det blir sterkere.
Sist endret av meitemark; 17. juni 2023 kl. 23:43.
Neeei, du kjøper glassfiber og epoxy lim. legger et strøk med epoxy oppå "klistremerket", putter på glassfiber lakenet og tar på epoxy igjen. Da holder det i maaaaaaange år.

Blir ikke wheatpaste akkurat det samme som tapetlim a?
Sist endret av iMAGINE123; 7. oktober 2011 kl. 23:36.
Sitat av detune Vis innlegg
hva som helst hvis du ikke har sett denne enda så nevner han hva han blander i limet slik at det blir sterkere.
Vis hele sitatet...
Har ikke sett videoèn før nei.... Uansett hvor kan jeg få tak i slike ting han bruker????

Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Neeei, du kjøper glassfiber og epoxy lim. legger et strøk med epoxy oppå "klistremerket", putter på glassfiber lakenet og tar på epoxy igjen. Da holder det i maaaaaaange år.

Blir ikke wheatpaste akkurat det samme som tapetlim a?
Vis hele sitatet...
Det er vel nok så likt men jeg forbinne WheatPaste som hjemmelaget og at det skal tåle vær.... Tapetlim er nok lagt får og ver inne !
Sist endret av meitemark; 17. juni 2023 kl. 23:42.
er en fin guide her. Her brukes det bare hvetemel og vann.

Fant også denne siden som virker genial, tror du kan finne svar på mye her.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
later..... Takke for alle komentarer, men det er et problem. Når plakatene jeg har lagt har hunget noen måner begynner de og mygle/råtne. Noen som hvet hva jeg gjør feil?