Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 5198
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Mange har nok merket at vi har slitt litt med sporadisk nedetid de siste par døgnene, og jeg har i dag forsøkt å diagnosere hvorfor det skjer.

Det ser ut som om det har oppstått noe krøll i søketabellene -- det kan være at de har blitt for store. Jeg har tømt tabellene (og da også alle potensielle søkeresultater) for å se om det er disse som skaper problemet. Nye innlegg vil fremdeles fungere, det er kun ord-søk som er borte.

Søk kommer tilbake, men jeg må finne ut av disse tingene først. Det er mulig vi må over på en alternativ løsning.

Gi meg en lyd i denne tråden hvis dere skulle oppleve den sporadiske nedetiden igjen (evt veldig veldig lang responstid).
I mens er dette er lur måte å søke på freakforum:

Legg til site:freakforum.nu i søkene dine på google.
F.eks:
http://www.google.com/search?client=...utf-8&oe=utf-8
Vell, jeg får ikke oppdatert hovedsia, det kommer innlegg i alle retninger, men registreres på en måte ikke når jeg har oppdatert, akkurat samme bilde.
Har opplevd å ikke komme inn på siden omtrent annenhver gang de siste 3 dagene..
Kommer "connection timeout" Sist var vel for et par timer siden.
Merkelige problemer dere rapporterer. Jeg refresher siden noen ganger i halvtimen, og har gjort det de siste dagene uten problemer. Eneste gangen jeg ikke kom fram var i går da det kom en beskjed om at siden var nede for vedlikehold.
Det kan jo dog hendes at jeg bare er heldig
Jeg har hatt mye problemer.. Alle andre sider funker helt greit, men nff er treigt som !"#"€/"% og noen ganger funker det ikke i det hele tatt
Sitat av AudunlS
Jeg har hatt mye problemer.. Alle andre sider funker helt greit, men nff er treigt som !"#"€/"% og noen ganger funker det ikke i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Same shit her i heimen.
"Bra". Da er det hvertfall ikke nettet her som er fucka ^^
Sitat av AudunlS
"Bra". Da er det hvertfall ikke nettet her som er fucka ^^
Vis hele sitatet...
Ikke bare der. Jeg har forsåvidt ingen problemer med at nFF er treigt. Går unna i en fei her.
Fluksuerende her 3 siste døgn, noen ganger går jeg/vi timeout, andre ganger glir det som smør, eller søk henger, men det har virka ok for meg idag da !

Men får litt angstsyndromer når jeg lurer på om vi er nede igjen..

edit : men nå gikk det ca halvannet minutt fra jeg sendte kommentar til ff hadde snurret ferdig.. hmm
Sist endret av pidget; 8. mars 2008 kl. 15:28.
This thread is cursed. Rett etter jeg skulle poste her istad, var nFF nede for meg i rundt 2 timer
Sitat av AudunlS
Jeg har hatt mye problemer.. Alle andre sider funker helt greit, men nff er treigt som !"#"€/"% og noen ganger funker det ikke i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Samme greiene her. Håper problemet blir løst så fort som mulig
Så posten min som ble sletta angående feil med søkefunksjonen viste seg å være noe after all? HAH.

vel, håper det ordner seg nå
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Beklager alt problemet. Det var snakk om en stasjon som gikk full, og jeg hadde litt trøbbel med å få flyttet databasen over på en annen. Nå skal det dog være fikset og dere får rapportere om det skulle være noe mer problemer.

Søket kommer skikkelig opp iløpet av morgendagen.
Sitat av nso
Beklager alt problemet. Det var snakk om en stasjon som gikk full, og jeg hadde litt trøbbel med å få flyttet databasen over på en annen. Nå skal det dog være fikset og dere får rapportere om det skulle være noe mer problemer.

Søket kommer skikkelig opp iløpet av morgendagen.
Vis hele sitatet...
Ser fram til det. Vanskelig å leve på nff når søkefunskjonen er nede ass. Har holdt på å lage opptil flere tråder som fins fra før
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av RandomiZed
Så posten min som ble sletta angående feil med søkefunksjonen viste seg å være noe after all? HAH.

vel, håper det ordner seg nå
Vis hele sitatet...
Denne tråden eksisterte allerede når du postet.
Alt som har med nFF tar uendelig lang tid å loade.
Mulig det er noe feil hos dere? Eller er det bare meg?
Er nok sikkert bare deg... Dvs - har hatt litt lat latency idag jeg og, men skylder på at jeg måtte gå over på trådløs (reserveløsning! )
Sitat av Ynah
Alt som har med nFF tar uendelig lang tid å loade.
Mulig det er noe feil hos dere? Eller er det bare meg?
Vis hele sitatet...
Ikke bare deg som har det.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Vi er klar over problemene, og jobber for å finne ut hvorfor det skjer.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Alt skal være oppe og kjøre igjen, takk for tålmodigheten deres.
Takk for vår tålmodighet?

Unnskyld smiskingen, men takk for deres innsats.
Jeg har fremdeles ganske heftige problemer..

Hår fått ca. 4 forskjellige versjoner av "tekniske problemer" sidene deres, sia lagger ofte når jeg oppdaterer og for noen minutter sia ble jeg logget ut automatisk..

Hva skjer, og er det noen andre som opplever det samme?

Der ble det dobbelpost igjen
Sist endret av Joachimsen; 12. mars 2008 kl. 00:26.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Alle opplever nok det samme. Vi har store problemer med databaseløsningen, og jobber for å finne ut hva som forårsaker det. Jeg stumper hele tiden over ting som er "litt" feil, men ingenting ser ut til å gjøre noe særlig forskjell.

Vi får nesten ta det som det kommer.

Beklager igjen all nedetiden.
Nå idag mellom 23:45 - 00:25 har jeg kun fått feilmeldinger. Jeg har heller ikke fått opp startsiden til nFF engang. Ser ut som det virker nå igjen.
*Hnnnnnnngh* <- sånn føles det å åpne en ny side for øyeblikket. Ufattlig tregt og tungt.
Alt annet enn nFF går på normal fart.
Nå sikker nFF og hjemmer seg med 10 minutters mellomrom, og kommer ikke ut på minst 20 minutter.
Siste timene har det vært nede i 10 min omgangen, uten noe somhelst feilmelding som joachimsen sier.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Jau, som sagt så var det en del problemer og jeg har jobbet med å forsøke å fikse dem.

Nå har jeg forhåpentligvis (er det 3dje gang jeg sier det) fikset det, og alt skal være velstand!
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Jeg friskmelder herved nFF (takk og lov), men dere får skrike ut hvis dette skulle skje igjen.