Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 2623
Kunne ikke lage så lang topic, så tar det første jeg lurer på...

1. spørsmål: Hva er den beste og morsomste komedien dere vet om?

2. spørsmål: Syntes die hard 4 var en ganske bra film, så det jeg lurte på var om det finnes noen lignende filmer der det er masse datakyndige som driver å "hacke" hele verden (fikk plutselig sansen for slike folk:P)

3. spørsmål: Vet dere andre filmen (brae, kanskje komedie) der Jackie chan (eller hvordan det skrives) er med i en film.

- Ikke Rush houer eller smokie (eller hva den het)...

Håper på svar på alle spøsmål

EDIT: Vil også nevne at jeg liker filmer der de driver med store kupp (som f.eks. the italian job, slik sans for film har jeg)
Sist endret av RampLest; 23. juli 2007 kl. 15:17.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
1. Den beste komedien jeg vet om tror jeg må være Love actually faktisk. Den er meget morsom, samt at det faktisk er en veldig god film som jeg kan se gang på gang.

2. Det finnes nok mange lignende filmer, syns die hard 4.0 var ganske lik james bond filmene.
Om du vil ha hacking, så har man f.eks swordfish (dårlig sak, men du liker den nok)

3. Jackie Chan spiller i mange action/komedier. Rush Hour 1, 2 og 3 som du nevner. Shanghai Noon og shanghai knights passer nok under denne katogorien også.

Om du vil ha filmer som handler om store kupp, så er jo oceans filmene et must. Altså Oceans eleven, twelve og thirteen.
Ta også å se Heat, kanskje den beste "rans-filmen" som er laget.
Sist endret av tnt; 23. juli 2007 kl. 15:20.
Kan riktignok ikke settes i direkte tilknytning til datahacking, men syns Enemy of The State er en fantastisk film som kan plasseres i noe à la samme kategori =)
Beste komedie noensinne er ANCHORMAN, den er så bra at den ligger høyt på min liste over BESTE film uansett sjanger... MÅ SEES!
Du har jo klassikeren Hackers fra 1995, med en snasen og ung Angelina Jolie som hovedrolleinnehaver.
http://www.imdb.com/title/tt0113243/
"Harold and Kumar goes to white castle" anbefales virkelig! Har aldri ledd så mye av en film! Dritmorsom hele veien gjennom!
1: Den beste komedien jeg kan huske og ha sett er Svigers er aller verst.

2: Vet dessverre ikke om noen.

3: Her kan du se en liste med mange Jackie Chan filmer.

4: Filmer som handler om store kupp o.l:
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=88196
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=56030
Sitat av RampLest

EDIT: Vil også nevne at jeg liker filmer der de driver med store kupp (som f.eks. the italian job, slik sans for film har jeg)
Vis hele sitatet...
Inside Man er helt rå. Pierce Brosnan er også elskbar i The Thomas Crown Affair og The Matador.
1. Beste komedien jeg har sett er nok Monty Python and the Holy Grail, elsker Monty Python.

2. Jeg vet bare om Swordfish, som tnt nevnte.
Komedier: Thank you for smoking, genial film med temmelig ukjente skuespillere.

Hacking:
Hackers 1,2, 3(?), ikke veldig bra filmer men..
Swordfish

kupp: Italian Job, Inside Man, Oceans 11, 12, 13.

Jackie Chan: ShangHai Knights eller noe...

Kan skrive fler når jeg kommer på...
Jacki Chan har haugevis av actionkomedier som han lagde før han kom til Amerika.
Kommer ikke på navn..
1.Office Space
2. Office Space :P
3. Jackie Chan? Liker du kung fu? Office Space!
Sitat av letigr3
Kan riktignok ikke settes i direkte tilknytning til datahacking, men syns Enemy of The State er en fantastisk film som kan plasseres i noe à la samme kategori =)
Vis hele sitatet...
Enemy of the state er veldig bra. Med Will Smith og Gene Hackman i hovedrollene.

Jackie Chan filmer: The Medallion, New police story (eller bare police story), Shanghai Knights, Shanghai Noon (begge allerede nevnt)...
Min favorittkomedie er: "Dum & Dummere" og "Monty Python and the Holy Grail" på en sterk 2.plass
RampLest's Avatar
Trådstarter
Sitat av simonj
1.Office Space
2. Office Space :P
3. Jackie Chan? Liker du kung fu? Office Space!
Vis hele sitatet...
På filmguiden fant jeg ingen film som het Office Space:O
Har du sjekka imdb?
Office space
http://www.imdb.com/title/tt0151804/

edit:
http://dvdarkivet.no/review.php?dvdID=1067877624
http://www.brafilm.no/browse.do?show=movie&id=308215

Knallbra film btw, bør også sjekke ut den britiske serien The Office om denne fenger
http://www.imdb.com/title/tt0290978/
Sist endret av jahglory; 24. juli 2007 kl. 00:22. Grunn: litt sent ute..
Nevner det igjen, synes det er rart ikke ANCHORMAN er nevnte fler ganger. Se den!

BRICK TAMLAND
http://uk.youtube.com/watch?v=vBel1_EKfWk
Har tre anbefalinger å komme med på stående fot: ransfilm: Heat er rå som nevnt, men vil anbefale De Mistenkte (The usual suspects) på det varmeste hvis man ikke har sett den.

Filmen om hackeren Kevin mitnick(sann historie, husker ikke navn på film) syntes jeg er bra, sjøl om den er litt gammel. Kjøp, lei ellerlast og nyt !
Den beste komedien jeg har sett (som jeg kommer på nå) er:

A Night at the Roxbury!!

http://www.imdb.com/title/tt0120770/

Genial komedie som fikk hvertfall meg til å le til jeg gråt.
RampLest's Avatar
Trådstarter
Sitat av Unikp3
Filmen om hackeren Kevin mitnick(sann historie, husker ikke navn på film) syntes jeg er bra, sjøl om den er litt gammel. Kjøp, lei ellerlast og nyt !
Vis hele sitatet...
Mener du "Takedown"?
Mot i brøstet er den beste komiserien ever! =D
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Siden du sier du liker the italian job, og jeg regner med at du har sett den nye utgaven så tipser jeg deg om orginalen fra 1969
Okey, hvor skal man starte?

1. Tja... Mr. Bean har vell alltid vært blant favorittene. Men det er vanskelig å helt definere Komedie, siden de fleste filmene går under beteinelsen Romantisk/Komedie eller Action/Komedie, ol. men om jeg skal si noen jeg liker så har vi; Badboys 1-2 (Will Smith & Martin Lawrence) også har vi National security og Blue Streak. jeg Digger dem.

2. Har ikke sett Die Hard 4.0 enda men den sies å være bra. - Hacke filmer, tja... du har som tidligere nevt Hackers og Swordfish som da er brae filmer litt dårlig eksempler på hacking i RL men OK, ehh hva mer har vi Takedown skal også være bra. Om du tar deg en tur innom IMDb.com og søker på Hackers feks. så kan du finne filmer med samme sjanger/handling.

3. Ja som tidligere nevnt så kommer det helt an på hva du vil ha Action/Komedie eller Romantisk/Komedie eller Drama/Komedie det er Komedie i veldig mange sjangere. Jeg vil vartfall anbefale de filmene jeg har sette, som tidligere nevnt i "1.". Ellers så finnes sider som www.Brafilm.no eller www.Film24.no som kan hjelpe deg. Men husk at filmene behøver ikke å være totalt latiz selv om folk sier det eller fordi filmen har fått bra omtale. Du må finne dine skuespillere som du liker også oppsøke filmene dems. Det er slik du finner de filmene som du syntes er verdt å bruke 2 timer av Kveldene din på. Anbefaler www.imdb.com om du skal finne filmer fra forskjellige skuespillere.

JaJa det var det en lang Post håper du lærte noe eller fikk svar på noe du spurte om.

-iSars-
Sist endret av isars; 25. juli 2007 kl. 01:00.
Vil anbefalle Dazed & Confused. Utrolig morsom film som er utgitt i en lekker boks av Criterion http://www.dvdstrax.com/no/index.php...p=1&item=50232
Hvis du vil le deg i hjel, trenger du bare å søke på "two guys a girl and a pizza place" på youtube.
RampLest's Avatar
Trådstarter
Sitat av isars
Du må finne dine skuespillere som du liker også oppsøke filmene dems. Det er slik du finner de filmene som du syntes er verdt å bruke 2 timer av Kveldene din på. Anbefaler www.imdb.com om du skal finne filmer fra forskjellige skuespillere.
-iSars-
Vis hele sitatet...
Ja, men jeg sa jo jeg ville ha filmer av jackie chan/bruce lie (og slike gode skuespillere som er gode i "karate".) Synes det er litt morsomt å se jackie chan spille, siden han er jo veldig god irl også.
Crubs er beste serien
Sitat av RampLest
Mener du "Takedown"?
Vis hele sitatet...
Heter vell "Hackers 2: Operation Takedown" ?

Har og har sett Hackers 1, 2 og 3.

Hackers 1 er rimlig bra, med hacking.
Hackers 2 er også bra, med social Engineering (Sann historie, Kevin Mitnick(?))
Hackers 3 er søppel. Værste drittfilmen noen sinne.
White Chicks Uten tvil morsomste filmen noensinne...
Sist endret av simdal; 25. juli 2007 kl. 22:19.
RampLest's Avatar
Trådstarter
Sitat av simdal
White Chicks Uten tvil morsomste filmen noensinne...
Vis hele sitatet...
EDIT:
Nytt spørsmål: De som har sett småspioner 1.2.3D; Der har ungene masse forskjellige duppeditter hele tiden (sånne "oppfinnelser") finnes det andre filmer lik småspioner (tenker på voksne folk som skuespillere nå..)

Håper noen skjønte spørsmålet
Sist endret av RampLest; 26. juli 2007 kl. 12:26.
Grandma`s boy er den beste komedien jeg har sett tror jeg, evig morsom!
Sitat av RampLest
EDIT:
Nytt spørsmål: De som har sett småspioner 1.2.3D; Der har ungene masse forskjellige duppeditter hele tiden (sånne "oppfinnelser") finnes det andre filmer lik småspioner (tenker på voksne folk som skuespillere nå..)

Håper noen skjønte spørsmålet
Vis hele sitatet...
James Bond 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20 og 21
the benchwarmers, old school, road trip, er tre bra komedie-filmer

og takedown 1 og 2, som hanlder om Kevin Mitnick
Sist endret av wrap; 27. juli 2007 kl. 18:03.
Ang. hacking så er vel War Games å rekomendere Artig film med masse gamle datamaskiner
Sitat av Crabman
Heter vell "Hackers 2: Operation Takedown" ?

Har og har sett Hackers 1, 2 og 3.

Hackers 1 er rimlig bra, med hacking.
Hackers 2 er også bra, med social Engineering (Sann historie, Kevin Mitnick(?))
Hackers 3 er søppel. Værste drittfilmen noen sinne.
Vis hele sitatet...

hehe, Hackers filmene er vel stort sett søppel alle sammen - 1'ern er jo bare full av piss egentlig (tenker SPESIELT på den scenen når de hacker en TV-stasjon og krangler om å kontrollere Robot-armen som tydeligvis er den eneste "ansatte" på hele bygget )

Hackers 2 er jo med skeet ulrich , say no more . PLUSS at manuset er skrevet en mann med en personlig vendetta mot Mitnick så det kan jo diskuteres hvor virkelighetsnær den egentlig er på tross av at visse scener har noe sannhet i seg.

3'ern har jeg ikke sett (heldigvis ? ) men jeg kan tenke meg hvordan den er.


Jeg har selv fått anbefalt en film om noen tyske hackere som heter 23, har ikke sett den selv men den skal visst være ganske kul.

Også har man jo Matrix da det kan kanskje diskuteres hvorvidt det er en "hacker" film men de kjører i det minste en nmap kommando inni der et sted (mener å huske at de kjører en metasploit exploit også men er ikke 100% sikker på det)
Nå har jeg sett hackers (2) og jeg ble ikke forbauset over filmen, syntes den var helt ...
Men er det noen andre som har forslag på en MORSOM komedie.. Kan være noe á la Mr. and mrs. smith, Big momma`s house, White Chicks eller noe lignende som dem.

Alle forslag taes med STOR takk!