Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2488
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Med gps eller avlytting?

Hvor er det de satte gps utstyret? Og hvordan ser de ut?

Gjerne legg til om du faktisk har personlig erfaring også eller om du kun spekulerer.
Hvorfor skal de direkte bruke ressurser og tid på å sette opp avlyttingsutstyr når de enkelt kan få stevning til å overvåke deg gjennom din mobiloperatør?
Hvor mange døgn har du vært våken nå egentlig?
På tide pusse nesen, poppe en serequel og få seg noe søvn. Husk å drikk noe vann
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av dåven Vis innlegg
Hvorfor skal de direkte bruke ressurser og tid på å sette opp avlyttingsutstyr når de enkelt kan få stevning til å overvåke deg gjennom din mobiloperatør?
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan ikke folk her svare på spørsmålet isteden? Jeg sover veldig bra.

Jeg mente overvåket i bilen. Altså at de har satt gps på bilen min. Men hvor skal jeg lete etter gpsen? Har ingen her erfaring med hvor de pleier å sette den? Og har de sånn avlyttingsutstyr inni bilen hvor legger de det ofte da?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor kan ikke folk her svare på spørsmålet isteden? Jeg sover veldig bra.

Jeg mente overvåket i bilen. Altså at de har satt gps på bilen min. Men hvor skal jeg lete etter gpsen? Har ingen her erfaring med hvor de pleier å sette den? Og har de sånn avlyttingsutstyr inni bilen hvor legger de det ofte da?
Vis hele sitatet...
Fordi du høres paranoid ut, og det kom flere tråder om så å si det samme. Hvis du faktisk har gjort noe såpass at politiet har gått så langt til verks er det kanskje like greit å ikke bistå deg.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Fordi du høres paranoid ut, og det kom flere tråder om så å si det samme. Hvis du faktisk har gjort noe såpass at politiet har gått så langt til verks er det kanskje like greit å ikke bistå deg.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke gjort noe, de TROR jeg har gjort noe.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har ikke gjort noe, de TROR jeg har gjort noe.
Vis hele sitatet...
Jeg beklager å flåse det bort om det er reelt, men uten kontekst virker det mer som paranoia.
Skal la det ligge nå og håper det ordner seg
Sist endret av skrpappa; 29. januar 2023 kl. 15:30.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fant ut i ettertid i saksdokumenter mm at de loggførte bla a telefonmaster, bompengerpasseringer og lignende for å spore bilen.

De hadde også godkjennelse til GPS sporer, men aldri noe jeg så dok, bevis eller fysisk på bilen, så aner ikke om det ble brukt.

Ble ellers spanet på da en bekjent av meg var mistenkt for frihetsberøvelse og vi ble fulgt i bil, på for, tatt bilder av, og lignende, men aldri noe noen la merke til. De satt i hus, biler, og lignende og dokumenterte alt vi gjorde, hvor vi stoppet, hvem vi pratet med osv, uten at noen merker de. Eneste måten vi fant ut var i ettertid med all dokumentasjon og vitneutsagn fra sivilkledd spanere.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dåven: Fordi man kan legge fra seg telefonen, men fortsatt kjøre bilen. Hva tror du?

Mrroundtree: Selvsagt er det ikke slik at alle som blir utsatt for dette sniffet narkotika opp i nesen sin. Tror du er høyst naiv når det kommer til KK m.mer.

SKRpappa: er du så naiv at du tror at det TS spør om ikke kan være en reell problemstilling? Forbli lovlydig, du kommer til å bli plukket opp tidlig hvis du prøver å gå utenfor loven.

Jeg var tidligere involvert i en rettssak knyttet til et omfattende hasj-nettverk. Bakmannen som stod for organisering her ble sporet gjennom bil, han luktet lunten og fikk det fjernet. Politiet ønsket svært gjerne å vite hvor den bilen befant seg da de ikke visste at han hadde oppdaget det. Dette dreide seg om en person som ukentlig sendte kilovis rundt om i landet.

Det finnes alt mulig type sporingsenheter, både enheter du kan oppdage og enheter som kun sender ut signal enkelte ganger og gjør det svært vanskelig å spore opp.

Det trenger ikke bare være politiet som sporer biler, bare se på drapet i Tønsberg. Offeret hadde blitt sporet lenge i forveien. Svært vanlig i slike miljøer.

Mitt råd er å holde seg unna alvorlig kriminalitet så slipper man å forholde seg til dette.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dåven: Fordi man kan legge fra seg telefonen, men fortsatt kjøre bilen. Hva tror du?

Mrroundtree: Selvsagt er det ikke slik at alle som blir utsatt for dette sniffet narkotika opp i nesen sin. Tror du er høyst naiv når det kommer til KK m.mer.

SKRpappa: er du så naiv at du tror at det TS spør om ikke kan være en reell problemstilling? Forbli lovlydig, du kommer til å bli plukket opp tidlig hvis du prøver å gå utenfor loven.

Jeg var tidligere involvert i en rettssak knyttet til et omfattende hasj-nettverk. Bakmannen som stod for organisering her ble sporet gjennom bil, han luktet lunten og fikk det fjernet. Politiet ønsket svært gjerne å vite hvor den bilen befant seg da de ikke visste at han hadde oppdaget det. Dette dreide seg om en person som ukentlig sendte kilovis rundt om i landet.

Det finnes alt mulig type sporingsenheter, både enheter du kan oppdage og enheter som kun sender ut signal enkelte ganger og gjør det svært vanskelig å spore opp.

Det trenger ikke bare være politiet som sporer biler, bare se på drapet i Tønsberg. Offeret hadde blitt sporet lenge i forveien. Svært vanlig i slike miljøer.

Mitt råd er å holde seg unna alvorlig kriminalitet så slipper man å forholde seg til dette.
Vis hele sitatet...
Jeg er smertelig klar over at det er en reell problemstilling, haha. Pust med magen, kamerat.

Takk for bekymringen, har ikke blitt plukka opp på mange år så du trenger ikke bekymre deg altså. Det kom 3-4 lignende innlegg på kort tid, fant det mer sannsynlig at det var en som hadde hatt godt av litt søvn enn noe annet.
Sist endret av skrpappa; 29. januar 2023 kl. 16:22.
Du kan ha et helt team med sivilkledde etterforskere etter deg uten noe annet en å bare føle det. Å nesten ingen vil tro deg om du prøver å formidle det. Driver du med krim er å operere med tegnespråk det eneste som funker. Tanken hjelper ikke at de bruker IR kamera å kan se deg hele tiden visst dem vil, selv gjennom tak og vegger.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kamera som kan se gjennom tak og vegger?? Hvor får man kjøpt sånt? Vil ha
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kamera som kan se gjennom tak og vegger?? Hvor får man kjøpt sånt? Vil ha
Vis hele sitatet...
https://www.skittjakt.no/optikk/termisk-kikkert
Du har med andre ord aldri prøvd slikt? Termisk kamera kan ikke engang se gjennom glass.
Pass deg for de som fremdeles har tatt vare på ICA-posene og bretter de sammen med REMA-poser. Det er de som står bak alt......
Sist endret av Teacherpreacher; 29. januar 2023 kl. 23:45.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Du har med andre ord aldri prøvd slikt? Termisk kamera kan ikke engang se gjennom glass.
Vis hele sitatet...
Å joda, har prøvd masse termiske sikter og kikkerter... I spill. Der kan jeg se gjennom vegger og fjell.

Fra spøk til alvor, millimeter wave kamera og slik teknologi er vel ikke en typisk forbrukervare du finner lett på nett?
Sitat av dåven Vis innlegg
Hvorfor skal de direkte bruke ressurser og tid på å sette opp avlyttingsutstyr når de enkelt kan få stevning til å overvåke deg gjennom din mobiloperatør?
Vis hele sitatet...
Hvis noen faktisk planlegger ett eller annet kriminelt, så må de være ganske "tette i nøtta" hvis man velger å ta med seg mobiltelefonen sin til sånne ting.

Er man littegrann smart, så legger man selvfølgelig igjen telefonen sin hjemme / på jobb / en eller annen plass. Nettopp fordi man veit at telefoner kan gjøre det lettere for politiet å avsløre denne personen.
Tror dere dere vet hvilken teknologi de diverse etatene har? Nei!

Om jeg kan plassere en bil, spyshop(bare for å vise hvor enkelt), to fritidbatterier, kamera og parabolmic.

Hva tror dere politiet gjør?


Jeg sier på ingen måte at politiet gjør dette.

Men er så piss lei av å høre BS fra folk der de tror politiet bare har lov til det og det uten jurist. Det er så mye de kan ta på skjøn. Selv mistanke om bruk av narkotika ikke er nok for å unngå ransaking av deg og bolig.

Politibetjenter er mennesker de og. Ikke bedre, ikke dårligere.. bare mennesker uten superkrefter med tek vi selvsagt ikke vet de bruker.

Det er mye urett de gjør for å se om det er verdt å gå videre i en sak. Mistenker de en for storsalg også bommer de og brukt en mill eller to på all spaningen... Det vil ingen grupper/enheter ha på seg
Sist endret av Naturgrønn; 30. januar 2023 kl. 14:00.
Vi snakker om politiet, ikke James Bond & Co.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ved to tilfeller 100% blitt overvåket i bil. (utifra sakspapirer i ettertid)
1:Kun lyd og gsm sporing. Dette var før 2010. Da løsnet utstyret de hadde gjemt i taktrekket etter en stund og begynte skrangle,tok ned taktrekk så lå det en boks på størrelse med en flat fyrstikk eske med knappecelle batteri,simkort og minnekort. Antar lydopptak var kun på minnekort da ikke noe som ble sagt i bilen ble brukt i saken,minnekortet ble formatert og batteri koblet ut før utstyr ble lagt tilbake. Det var plutselig borte etter ca 14 dager)
2:GPS/GSM full pakke. før 2020. Dette ble gjort med en modul koblet opp "imellom" bluetooth i bilen. Merket at tlf plutselig ikke koblet til i bilen en morgen bilen sto ulåst. Bilen ble tatt med til noen som er spesialister på slikt i Sverige og de fant noe de kalte en bypasser som tok opp lyd i bilen,lyd via tlf,gps logger osv osv. Dette ble brukt i saken da det var aktivt noen dager før noe gikk galt slik at utstyret "koblet" ut så bluetooth ble deauth`et. Muligens pga strømbrudd e.l i modulen.

Så ja politiet overvåker biler,nei de gjør det ikke for lokale småkjeltringer. Det skal ganske grove strafferammer til (5+år) før de får lov til gjøre dette.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Tror dere dere vet hvilken teknologi de diverse etatene har? Nei!

Om jeg kan plassere en bil, spyshop(bare for å vise hvor enkelt), to fritidbatterier, kamera og parabolmic.

Hva tror dere politiet gjør?


Jeg sier på ingen måte at politiet gjør dette.

Men er så piss lei av å høre BS fra folk der de tror politiet bare har lov til det og det uten jurist. Det er så mye de kan ta på skjøn. Selv mistanke om bruk av narkotika ikke er nok for å unngå ransaking av deg og bolig.

Politibetjenter er mennesker de og. Ikke bedre, ikke dårligere.. bare mennesker uten superkrefter med tek vi selvsagt ikke vet de bruker.

Det er mye urett de gjør for å se om det er verdt å gå videre i en sak. Mistenker de en for storsalg også bommer de og brukt en mill eller to på all spaningen... Det vil ingen grupper/enheter ha på seg
Vis hele sitatet...
Men da er det kanskje greit å IKKE gjøre det samme selv?

Etter straffeprosessloven § 192 har politiet adgang til å foreta ransaking i en persons bolig, rom eller oppbevaringssted dersom personen "med skjellig grunn mistenkes" for en handling som etter loven kan medføre frihetsstraff. Dette betyr at hvis politiet mener det er mer enn 50 prosent sannsynlig at du har begått en straffbar handling som du kan få frihetsstraff for, så kan de ransake boligen din.

Men det stopper ikke gestapo, åhneida, de truer seg inn og med en praksis som egentlig fratar deg alle rettigheter og muligheter for å ta de i løgn, og jeg snakker selvfølgelig om ransaking med muntlig avgjørelse over telefon med jurist. Har aldri trodd på at de faktisk ringer noen i det hele tatt
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Tror dere dere vet hvilken teknologi de diverse etatene har? Nei!
Vis hele sitatet...
Så du mener at det er ingen på freak som jobber med teknologi eller utvikler systemer som 11x sentralene anskaffer? Siden du er så skråsikker har du vel rett igjen.
Sist endret av skrpappa; 31. januar 2023 kl. 21:30.