Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2603
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Heisann, jeg jobber som nattevakt på bensinstasjon og er drit lei alle de sure innpåslitne kundene som kommer om morgenen, lurer på om dere her som er så kreative kanskje klarer å komme på noen uskyldige måter å tulle med dem på. Forventer ikke mye, men kanskje en av dere kommer på noe bra
Du skal tulle med innpåslitne sure kunder på morgenen? Prøver du å få sparken?
Service-yrket er ikke noe for deg. Uansett oppførsel til kundene skal du være profesjonell...
Kundene vil bare komme seg videre å rekke jobb i tide.
Tror ikke dette er noe du bør gå videre med om du fortsatt ønsker å jobbe der.
Gjør jobben din og drit i å skulle gjøre noen mer irritert, enkelt og greit.
Tåler du ikke å se at folk er slitne så lås deg heller inn hjemme og sitt alene resten av livet.
du kan ønske dem en god dag og si kos deg så mye du bare klarer / orker / har kapasitet til eller ha det gøy! vert så vennlig i tonefallet du bare klarer. den beste spøken du kan gjøre er og være klovn selv men en god klovn som får andre til og trekke på smilebåndet ,

every smile is a direct achievement ,

An achievement, in the sense that it was not easy to obtain, and you are happy that you succeeded.
Sist endret av dekommeri2033; 26. januar 2023 kl. 09:15.
Hadde mye morro med å be folk i 40+ alderen om legitimasjon ved kjøp av tobakk. Spesielt morro når gjertrud på snart 90 kommer inn med rulator og skal ha petterøes lys 3 rulletobakk.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Fleipe med en gjeng morgengretne, sure, stressede nordmenn? Håper du ikke liker lønna eller noe annet ved den jobben heller.
Du bør nok tenke deg om før du ypper på Ola Nordmann som ikke har har hatt kaffe, er overtrøtt og er for sein til jobb. Hvertfall vis du liker lønna di.
Ta dere en bolle, hen jobber på en jævla bensinstasjon. Jeg har selv jobbet i butikk og hadde jeg fått en hundrings for hver dårlige spøk folk kommer med hadde jeg ikke trengt å jobbe mer.

Men for å være litt mild, hva med å bare late som du ikke forstår spøken? Svar på en vanlig og høflig måte. Gull verdt når folk skammer seg over sin egen dårlige humor.

Møkk lei av folk som tror at de i service yrker er roboter uten følelser og som man kan spøke og tulle med helt til de snakker tilbake og de gjerne skal snakke med sjefen din.

Sitat av knaskræv Vis innlegg
Du bør nok tenke deg om før du ypper på Ola Nordmann som ikke har har hatt kaffe, er overtrøtt og er for sein til jobb. Hvertfall vis du liker lønna di.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ty til humor på andres bekostning hvis det er sånn man føler seg?
Sist endret av Majao Gibensis; 26. januar 2023 kl. 11:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Ta dere en bolle, hen jobber på en jævla bensinstasjon. Jeg har selv jobbet i butikk og hadde jeg fått en hundrings for hver dårlige spøk folk kommer med hadde jeg ikke trengt å jobbe mer.

Men for å være litt mild, hva med å bare late som du ikke forstår spøken? Svar på en vanlig og høflig måte. Gull verdt når folk skammer seg over sin egen dårlige humor.

Møkk lei av folk som tror at de i service yrker er roboter uten følelser og som man kan spøke og tulle med helt til de snakker tilbake og de gjerne skal snakke med sjefen din.



Hvorfor ty til humor på andres bekostning hvis det er sånn man føler seg?
Vis hele sitatet...
Øøø, jeg tror du må lese innlegget en gang til...
Sitat av Rosander Vis innlegg
Øøø, jeg tror du må lese innlegget en gang til...
Vis hele sitatet...

Greeiit. Ikke kom til meg med innlegg om sure folk og humor på morran.
Seriøst forslag: Ha en hyggelig tone når kundene kommer inn, smil og vær glad. Har selv opplevd glade bensinstasjonansatte når jeg selv har vært i dårlig humør på morgenen, og det er mye vanskeligere å være sur og frekk dersom motparten er glad og fornøyd.

Dersom jeg hadde blitt utsatt for en prank klokken 06:30 på en kjip morgen, så hadde jeg bare snudd i døra og aldri kommet tilbake uansett hvor uskyldig den måtte være.
Gi dem en gratis rose med på kjøpet
Bruker blant annet været som humor, og overdriv så mye du tørr for så å stirre de inn øyene med ett ironisk smil!
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Spør om folk vil ha pose når de kjøper pølse eller kaffe.
Prank de ved å smile og være hyggelig! Da kommer de ikke til å skjønne noen ting!
Tull litt med sjefen istedet, ved å gi en gratis kaffekopp til de trøtteste.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Ser mange responser her som ikke svarer særlig, jeg sa på en uskyldig måte, altså noe som bidrar til å bedre både mitt og kundens humør for å gjøre det kjekkere å stå der på morgenen. Burde kanskje ha formulert innlegget mitt litt bedre, prøver ikke få sparken eller få kundene i dårlig humør! Jeg liker jobben min!!

Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Ta dere en bolle, hen jobber på en jævla bensinstasjon. Jeg har selv jobbet i butikk og hadde jeg fått en hundrings for hver dårlige spøk folk kommer med hadde jeg ikke trengt å jobbe mer.

Men for å være litt mild, hva med å bare late som du ikke forstår spøken? Svar på en vanlig og høflig måte. Gull verdt når folk skammer seg over sin egen dårlige humor.

Møkk lei av folk som tror at de i service yrker er roboter uten følelser og som man kan spøke og tulle med helt til de snakker tilbake og de gjerne skal snakke med sjefen din.



Hvorfor ty til humor på andres bekostning hvis det er sånn man føler seg?
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner meg igjen i den her, jeg pleier som vanlig å svare med en enda dårligere spøk, blir alltid god stemning!

Sitat av SnusBoks Vis innlegg
Hadde mye morro med å be folk i 40+ alderen om legitimasjon ved kjøp av tobakk. Spesielt morro når gjertrud på snart 90 kommer inn med rulator og skal ha petterøes lys 3 rulletobakk.
Vis hele sitatet...
Dette er gøy å gjøre på ettermidagen når det er lite å gjøre, men syns det er enda mer gøy å spørre folk som ser unge ut. Noen ganger ser dem 12 ut og er født i 1983, andre ganger ser dem ut som de er 35 men viser seg å ikke være gammel nok likevel

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Spør om folk vil ha pose når de kjøper pølse eller kaffe.
Vis hele sitatet...
Må prøve den neste gang, nærmeste jeg har kommet er å spørre folk om kvittering på småkjøp; begynte forsåvidt med det etter jeg opplevde gamle menn be om kvittering på finansavisen søndag morgen, noe jeg må si er jævla sært.

Sitat av CannaLars Vis innlegg
Service-yrket er ikke noe for deg. Uansett oppførsel til kundene skal du være profesjonell...
Vis hele sitatet...
Jeg er forsåvidt enig, men jeg spør ikke om måter å tulle med kunder på en ufin måte.

Det er forøvrig nærmest umulig å være profesjonell når man står der 03:30 søndag morgen og en av de svært fulle kundene som venter på burger går fra å være nedlatende til å true deg med fysisk vold.
Funker ikke akkurat å be dem roe seg ned må nesten bare be dem komme seg ut

Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Tull litt med sjefen istedet, ved å gi en gratis kaffekopp til de trøtteste.
Vis hele sitatet...
Er noen ganger jeg stempler kaffekortet to ganger i stedet for en
Sist endret av kamelia; 26. januar 2023 kl. 18:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Gjør jobben din og drit i å skulle gjøre noen mer irritert, enkelt og greit.
Tåler du ikke å se at folk er slitne så lås deg heller inn hjemme og sitt alene resten av livet.
Vis hele sitatet...
lås deg heller inn hjemme og sitt alene resten av livet.

Hahaha
BRAND ∞ STRONG
Sitat av kamelia Vis innlegg
drit lei alle de sure innpåslitne kundene som kommer om morgenen..
Vis hele sitatet...
Variert publikum.
Jeg virker kanskje sur når jeg er trøtt, men mykner hvis folk er hyggelige.
Hvis det er de samme folka hver morgen blir du vel kanskje kjent med dem etter stund eller?

Innpåslitne folk vet jeg ikke helt hva du mener med. At de blir stående lenge? Du får finne på et navn til dem,
f.eks " jasså er det frokostklubben ?"
Sist endret av vindaloo; 26. januar 2023 kl. 19:01.
Ha et hyggelig tonefall når du prater med kunden, da er de ofte hyggelige tilbake.
Ikke prøv å ha en lang samtale med de ved å stille mange spørsmål.