Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1208
Noen som vet om Bromazolam vises på vanlig urintest?
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slår ut som benzo.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Slår ut som benzo.
Vis hele sitatet...
Har du kilde på dette?
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er du tett I huet?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er du tett I huet?
Vis hele sitatet...
Meg du sikter til?

For så vidt jeg vet tester de for spesifikke medikamenter og rusmidler. Og mitt spørsmål er om de også spesifikt tester for bromazolam, som ikke er et benzo i seg selv, men et triazolobenzodiazepine.

Eller har de begynt å søke etter bla. benzo og opioder generelt også?

Isåfall så vil man raskt få positiv på benzo fordi man går på et benzolignende C-preparat utskrevet av fastlegen.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Meg du sikter til?

For så vidt jeg vet tester de for spesifikke medikamenter og rusmidler. Og mitt spørsmål er om de også spesifikt tester for bromazolam, som ikke er et benzo i seg selv, men et triazolobenzodiazepine.

Eller har de begynt å søke etter bla. benzo og opioder generelt også?

Isåfall så vil man raskt få positiv på benzo fordi man går på et benzolignende C-preparat utskrevet av fastlegen.
Vis hele sitatet...
Triazolobenzodiazepines (TBZD) are a class of benzodiazepine (BZD) derivative pharmaceutical drugs. Chemically, they differ from other benzodiazepines by having an additional fused triazole ring.

Om du tror en ekstra triazolring fjerner/maskerer benzoer, så tror du nok litt feil. Metabolisering er nøkkelordet.
En utvidet prøve vil nok kunne vise bromazolam, men en vanlig prøve slår ut som gruppen benzodiazepiner.
RC benzos er ikke usynlige.
Snakka med en som jobber på rehaben jeg er på om det samme(flunitrazolam). Det vil nok slå ut som benzodiazepin på screening-test, men ikke på analyse i lab. Så svaret er kort og godt nei.

Har de en utvidet prøve med «nye psykoaktive stoffer» vil de se det.
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Snakka med en som jobber på rehaben jeg er på om det samme(flunitrazolam). Det vil nok slå ut som benzodiazepin på screening-test, men ikke på analyse i lab. Så svaret er kort og godt nei.

Har de en utvidet prøve med «nye psykoaktive stoffer» vil de se det.
Vis hele sitatet...
Mener du også at det vil slå ut som benzo på analyse i lab?
Sist endret av einsteindragon; 31. desember 2022 kl. 01:18.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lab analyse vil vel indikere mer nøyaktig hva slags benzo eller benzoderivat som er brukt.
Nei, ikke med mindre de ser spesifikt etter NSP(nye psykoaktive stoffer) https://stolav.no/fag-og-forskning/l...substanser-nps

Hvordan en analyse som tas gjøres, er å at de tar en vanlig screening-test, hvor det sansynligvis vil vises som benzo. Deretter tester de spesifikt etter de stoffene som er i pakka de bestiller. I de aller fleste tilfeller av urinprøver bestilles standard prøve. Her finner du lise i standard prøve: https://www.furst.no/analyse-og-klin...iddelanalyser/
Takker for alle svar. Da får jeg holde meg til de jeg fåt utskrevet av legen.
Vil paralgin forte vises som morfin og vil de kunne skille mellom paealgin forte og ren, vanlig morfin som dolcontin?
Sist endret av einsteindragon; 31. desember 2022 kl. 02:01.
Ja, de ser forskjell på morfin og kodein. Og kort oppsummert vil bromazolam IKKE vises på labtest.
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Ja, de ser forskjell på morfin og kodein. Og kort oppsummert vil bromazolam IKKE vises på labtest.
Vis hele sitatet...
Også på labtest?

Noen som vet hvor lenge det er sporbart i urinen? 2 uker?
Sist endret av einsteindragon; 31. desember 2022 kl. 10:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dolcontin slår ut på morfin
Pf slår ut på kodein

Så ja de vil se forskjellen

Morfin og kodein er kun sporbart i urin 3-4 døgn
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Også på labtest?

Noen som vet hvor lenge det er sporbart i urinen? 2 uker?
Vis hele sitatet...
Ja på labtest det ikke vil vises. På vanlig screening-test(slik man stapper i urinen og ser resultat med en gang) kan det være de ser bromazolam som benzodiazepin, men når de ser etter benzodiazepiner i lab, vil de ikke finne noe, da bromazolam ikke testes etter på standard rus-panel. Til slutt vil testen komme tilbake som negativ
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Ja på labtest det ikke vil vises. På vanlig screening-test(slik man stapper i urinen og ser resultat med en gang) kan det være de ser bromazolam som benzodiazepin, men når de ser etter benzodiazepiner i lab, vil de ikke finne noe, da bromazolam ikke testes etter på standard rus-panel. Til slutt vil testen komme tilbake som negativ
Vis hele sitatet...
Prøve slår først ut på benzo, men siden videre screening ikke viser bromazolam så slipper de bare alt de har i henda og later som ingenting og at du aldri har tatt noe benzo? Høres merkelig ut.
Ville vel heller tro at de da velger å ta en utvidet test som dekker mer så de finner mer nøyaktig ut av hvilket stoff.
Bromazolam er ikke usynlig i kroppen og det kan testes for, så skjønner ikke hvorfor det skal være så utrolig umulig at det skal skje.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Prøve slår først ut på benzo, men siden videre screening ikke viser bromazolam så slipper de bare alt de har i henda og later som ingenting og at du aldri har tatt noe benzo? Høres merkelig ut.
Ville vel heller tro at de da velger å ta en utvidet test som dekker mer så de finner mer nøyaktig ut av hvilket stoff.
Bromazolam er ikke usynlig i kroppen og det kan testes for, så skjønner ikke hvorfor det skal være så utrolig umulig at det skal skje.
Vis hele sitatet...
Det kommer jo helt ann på hvor eager de er på å ta vedkommende i rusing. Det er faktisk veldig vanlig med falske positive urinprøver på sånne screening tester, at de deretter blir avkreftet positivt ved videre analyse er også derfor ganske vanlig og de aller fleste vil da slå seg til ro med at den initiale prøven bare vare en falsk positiv

Urinprøveanalyser er kostbart og jo mer spesifikke de er jo dyrere er de. Så utifra et kostnads perspektiv er det også ganske usannsynlig at de vil prioritere videre analyser dersom der foreligger en veldig god grunn for det. Feks ved omsorg for barn eller ved førerkortsaker ville de nok prioritert dette
Det du leter etter er etizolam. Slår ikke ut
Eltizolam og bromazolam inngår begge i NPS pakke ved urinprøve. Dette er noe som må bestilles i tillegg til vanlig standardprøve.
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Ja, de ser forskjell på morfin og kodein. Og kort oppsummert vil bromazolam IKKE vises på labtest.
Vis hele sitatet...
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Det du leter etter er etizolam. Slår ikke ut
Vis hele sitatet...
Brukte det før, men selger er nå tom for denne og anbefalte bromazolam som det som ligner mest på Etizolam når det kommer til virkningen.

Lurer fortsatt på hvor lenge det er sporbart. Noen som vet? Eller i det minste kan tippe basert på halveringstiden?
Sist endret av einsteindragon; 1. januar 2023 kl. 02:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.