Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2128
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,
For 2 år siden (når jeg var 17 år), svindlet noen bekjente forskjellige folk og jeg tok de imot på min konto for en viss sum jeg fikk av de. Fikk samfunnsstraff og ikke noe mer. Men nå ønsker jeg å ta ut de låste midlene mine (ca 100k), men DNB nekter. Har de lov til å ha pengene?
Anonym bruker
"Sub-tropisk Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
DNB følger Økokrim/påtalemyndighet sine pålegg, du får nesten gi mer info om som etc. hvis vi skal ha den minste sjanse til å synse på dine vegne.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei,
For 2 år siden (når jeg var 17 år), svindlet noen bekjente forskjellige folk og jeg tok de imot på min konto for en viss sum jeg fikk av de. Fikk samfunnsstraff og ikke noe mer. Men nå ønsker jeg å ta ut de låste midlene mine (ca 100k), men DNB nekter. Har de lov til å ha pengene?
Vis hele sitatet...
Dummeste jg noen gang har lest. Selvfølgelig kan man ikke svindle folk og få beholde pengene
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Dummeste jg noen gang har lest. Selvfølgelig kan man ikke svindle folk og få beholde pengene
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt et legitimt spørsmål da man i visse tilfeller har *tilsynelatende* åpne midler i mange måneder/år. Det er litt kjipt med 3 bokser tunfisk i kjøleskapet og utilgjengelige men fullt synlige titusener på konto
Sist endret av supranaut; 25. desember 2022 kl. 15:17.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Det er fortsatt et legitimt spørsmål da man i visse tilfeller har *tilsynelatende* åpne midler i mange måneder/år. Det er litt kjipt med 3 bokser tunfisk i kjøleskapet og utilgjengelige men fullt synlige titusener på konto
Vis hele sitatet...
På ingen måte i nærheten så kjipt, som når å bli svindlet av en hestkuk med stor forbokstav. Hvis dette er penger fra svindling, bør TS aldri få disse pengene i hendene, men heller at dem kommer til rette hos ofrene. Folk som svindler andre, er kun marginalt bedre enn en bendelorm!..
Sist endret av aluminiumfluorid; 25. desember 2022 kl. 16:26.
Hvis man er så dum at man lar folk svindle andre og la de disponere din konto, så blir det sånn da. Din konto = bevis materiale

Har selv hatt 400k på konto som blei sperra etter en sak med skattevesenet. Var ikke en dritt å gjøre, bortsett fra å bygge opp en økonomi med svarte penger.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei, d er konfirmasjonspenger og penger jeg har tjent selv. Svindelpengene tok jeg ut i kontanter for de folka
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spørsmål; Hvorfor låser banken pengene så lenge? De er jo ubrukelige så lenge de er låst, er de ikke? Hvem skal liksom bruke pengene hvis ikke trådstarter skal?
De er nok fyat i påvente av eventuelle erstatningskrav fra de som er blitt svindlet og slikt.

De gikk jo via din konto så iblovens bokstav så er du ansvarlig for de.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spørsmål; Hvorfor låser banken pengene så lenge? De er jo ubrukelige så lenge de er låst, er de ikke? Hvem skal liksom bruke pengene hvis ikke trådstarter skal?
Vis hele sitatet...
Dersom svindelofrene ikke har fått pengene side, er de ikke ubrukelige for disse. For alt vi vet kan det hende disse ikke er tilbakebetalt.

TS bør vel egentlig snakke med DNB? Det er de som kan gi det beste svaret på hvorfor midlene fortsatt er låst, og hva som skal til for å låse opp.
Anonym bruker
"Stø Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor lenge bør TS straffes da? Om han soner straffa si, så bør vel de åpne opp kontoen?
Økokrim kan fryse midler hvis det er mistanke om at de har vært involvert i noe ulovlig. Sannsynligvis er de fortsatt fryst da saken fortsatt er åpen.

Det eneste riktige svaret du kan få her inne er: Ring økokrim/påtalemyndighetene og spør hvorfor midlene fortsatt er fryst, og eventuelt når de blir åpnet igjen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, d er konfirmasjonspenger og penger jeg har tjent selv. Svindelpengene tok jeg ut i kontanter for de folka
Vis hele sitatet...
Offerene og politiet driter i om du tok ut kontanter å betalte de andre med, sålenge pengene kom inn på din konto og du har "andre penger der" Det er sånn det er og være den minst smarte i hele opplegget. Gutta som fikk kontantene, har vel ledd av deg fra dag1 og frem til nå, men de kommer til å le av deg en stund til

Offerene vil vel bare få en ekstra glede av og vite at det er konfirmasjonspengene du må bruke for å betale de tilbake

Dette lukter litt karma, må jeg si
Sist endret av Båtbåtbåt; 26. desember 2022 kl. 08:16.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, d er konfirmasjonspenger og penger jeg har tjent selv. Svindelpengene tok jeg ut i kontanter for de folka
Vis hele sitatet...
Egentlig et filosofisk spørsmål, men hvordan kan du bevise at pengene du tok ut kontant ikke var dine penger? Og at pengene som dermed står igjen på konto er svindelofrene sine penger?

Hver eneste krone som går innom samme bankkonto er jo likestillt og ikkje mulig å skille hvor de kom fra. Var du som valgte å tilby din bankkonto som hvitvaskings konto, og da er alle verdier i den kontoen skitne blitt.