Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1135
Tenkte det var et interresant tema, ønsker gjerne å høre andres erfaringer innen dette.

Hvorfor stoppa du å selge/ta del i salg?
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tja ble ren sjøl
Risikoen, alle de ustabile idiotene i miljøet, ensomt yrke, kan aldri vite hvem du kan stole på som oftest.. og for dårlig fortjeneste i lengden etter at jeg fikk litt oppmerksomhet av politiet. Jeg hadde en plan om utdanning som var satt på vent, den redda meg litt.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Begynte med å selge en halv plate for en kompis, og holdt på med det frem til han reiste til en annen landsdel. Da snakket han med en av sine kontakter og etter ett par timer var det i gang ett års tid.

Da gikk det stort sett 1-2 plater i uken, men det ble alt for mye stress med at en del av kundekretsen brukte meg som deponi, istedenfor å si, ja jeg kjøper for 2 laken en gang denne mnd, så slipper vi begge risk, men så må det handles annenhver dag for 4-500. Selvkontroll fulgte ikke med det som ble solgt, det får en stå for selv!

Så gikk det en god stund, hadde blitt vant til ett "vanlig" liv igjen, før en kjenning spurte om jeg hadde gang, og ordnet ett halvt kg iløpet av samme dagen, tjente to lapper, så det ble jo grei deal for alle. Dette gjentok seg igjen og igjen, 1kg, noen uker etter 2kg, alt etter som hvordan salget til kjenningen gikk.

Ordna samme dealen for flere, ofte 1kg om gangen, og har nok vært megler for noen årslønner av varer og betaling (de møttes aldri, kun meg) som jeg hjalp til å skje så smidig som mulig Aldri feil med betaling og alltid bra+ varer.

Nå har jeg sagt stopp for en stund siden, men har tenkt å slutte av helt, da jeg heller satser på å etablere en famile etter hvert, og da er det kapittelet historie


Driver stort sett ikke med noenting av rusmidler lenger heller, men innafor å kunne fikse en plate til kompisa for en slikk og ingenting.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Begynte med å selge en halv plate for en kompis, og holdt på med det frem til han reiste til en annen landsdel. Da snakket han med en av sine kontakter og etter ett par timer var det i gang ett års tid.

Da gikk det stort sett 1-2 plater i uken, men det ble alt for mye stress med at en del av kundekretsen brukte meg som deponi, istedenfor å si, ja jeg kjøper for 2 laken en gang denne mnd, så slipper vi begge risk, men så må det handles annenhver dag for 4-500. Selvkontroll fulgte ikke med det som ble solgt, det får en stå for selv!

Så gikk det en god stund, hadde blitt vant til ett "vanlig" liv igjen, før en kjenning spurte om jeg hadde gang, og ordnet ett halvt kg iløpet av samme dagen, tjente to lapper, så det ble jo grei deal for alle. Dette gjentok seg igjen og igjen, 1kg, noen uker etter 2kg, alt etter som hvordan salget til kjenningen gikk.

Ordna samme dealen for flere, ofte 1kg om gangen, og har nok vært megler for noen årslønner av varer og betaling (de møttes aldri, kun meg) som jeg hjalp til å skje så smidig som mulig Aldri feil med betaling og alltid bra+ varer.

Nå har jeg sagt stopp for en stund siden, men har tenkt å slutte av helt, da jeg heller satser på å etablere en famile etter hvert, og da er det kapittelet historie


Driver stort sett ikke med noenting av rusmidler lenger heller, men innafor å kunne fikse en plate til kompisa for en slikk og ingenting.
Vis hele sitatet...
Tjente du bra når du solgte? Hvor mye snakker vi i måneden, gjenomsnitlig?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Begynte med å selge en halv plate for en kompis, og holdt på med det frem til han reiste til en annen landsdel. Da snakket han med en av sine kontakter og etter ett par timer var det i gang ett års tid.

Da gikk det stort sett 1-2 plater i uken, men det ble alt for mye stress med at en del av kundekretsen brukte meg som deponi, istedenfor å si, ja jeg kjøper for 2 laken en gang denne mnd, så slipper vi begge risk, men så må det handles annenhver dag for 4-500. Selvkontroll fulgte ikke med det som ble solgt, det får en stå for selv!

Så gikk det en god stund, hadde blitt vant til ett "vanlig" liv igjen, før en kjenning spurte om jeg hadde gang, og ordnet ett halvt kg iløpet av samme dagen, tjente to lapper, så det ble jo grei deal for alle. Dette gjentok seg igjen og igjen, 1kg, noen uker etter 2kg, alt etter som hvordan salget til kjenningen gikk.

Ordna samme dealen for flere, ofte 1kg om gangen, og har nok vært megler for noen årslønner av varer og betaling (de møttes aldri, kun meg) som jeg hjalp til å skje så smidig som mulig Aldri feil med betaling og alltid bra+ varer.

Nå har jeg sagt stopp for en stund siden, men har tenkt å slutte av helt, da jeg heller satser på å etablere en famile etter hvert, og da er det kapittelet historie


Driver stort sett ikke med noenting av rusmidler lenger heller, men innafor å kunne fikse en plate til kompisa for en slikk og ingenting.
Vis hele sitatet...
Håndterte du kiloene selv? Eller bare et mellomledd som ikke rørte varer? Litt lik historie som deg, men synes noen få lapper for å håndtere kiloer var lite. For å si det på en annen måte: Du høres ut som en god kompis å ha på den tida
Det som fikk meg til å slutte var at jeg dro i behandling. Salget førte til at jeg alltid har varer, og alltid har kontakt med folk i miljøet, så jeg alltid hadde tilgang til alt. Rusbruken eskalerte til et misbruk av det meste av rusmidler.

Nå er jeg for tiden nykter, og salget er lagt på hylla. Planen er å holdet det sånn fremover
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tjente du bra når du solgte? Hvor mye snakker vi i måneden, gjenomsnitlig?
Vis hele sitatet...
Tok etter hvert en høvding pr. plate, så det ble det det ble, 10k-20k pr gang ca.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Håndterte du kiloene selv? Eller bare et mellomledd som ikke rørte varer? Litt lik historie som deg, men synes noen få lapper for å håndtere kiloer var lite. For å si det på en annen måte: Du høres ut som en god kompis å ha på den tida
Vis hele sitatet...
Jeg fikk forespørsel, så ga jeg beskjed om hvilke mengde jeg trengte og fikk det levert der det måtte passe. Så kom kjøper alt imellom noen timer etter og ordnet med cash og fikk varer. Det går en del på tillit kan en vel si..

Så kom fyren som sku ha penga å henta dem som regel akkurat når det passet
Sist endret av Mr.Septik; 28. januar 2023 kl. 11:07.
Sivilpoliti på døra som ga meg en heads-up om at de var klar over hva som foregikk.
Når andre dealere begynte å møte opp i samme område og salget gikk ned og adrenalinet opp.

Når man står ansikt til ansikt med en machete og pistol, da var leken over for min del.
Alderen og VÆTTET som vi sier i Trøndelag.
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Jeg fikk forespørsel, så ga jeg beskjed om hvilke mengde jeg trengte og fikk det levert der det måtte passe. Så kom kjøper alt imellom noen timer etter og ordnet med cash og fikk varer. Det går en del på tillit kan en vel si..

Så kom fyren som sku ha penga å henta dem som regel akkurat når det passet
Vis hele sitatet...
Ja, så klart. Avhengig av tillit når man håndterer mengder som svir å bli tatt med. Men virker likevel som du tok stor risk for liten sum.

Ikke at jeg var så opptatt av fornuft og ROS-analyser av opplegget vårt på den tiden heller, men ja.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tok etter hvert en høvding pr. plate, så det ble det det ble, 10k-20k pr gang ca.
Vis hele sitatet...
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Ja, så klart. Avhengig av tillit når man håndterer mengder som svir å bli tatt med. Men virker likevel som du tok stor risk for liten sum.

Ikke at jeg var så opptatt av fornuft og ROS-analyser av opplegget vårt på den tiden heller, men ja.
Vis hele sitatet...
Huff ja, men det var bedre å vite at kompiser fikk bra greier til normale priser enn ett eller annet sykt i pipa si..

Jaja, har mange gode bekjentskaper
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjæresten jeg var sammen med på den tiden blei gravid, da var valget "lett".
Ville ungen skulle få en bedre oppvekst en meg å trodde jeg var voksen og klar. Men klar er man aldri for første ungen men man gjør sitt aller beste.

Blei ett par nedturer i starten da det kriminelle livet var det jeg kjente å alt av bekjente var i større eller mindre grad involvert i samme livstil.
Det å skaffe ett nytt nettverket er vell det jeg har slit mest med, da jeg sliter ekstremt med det å stole/slippe noen inn på meg.

men alt i alt fått det ganske bra til. Fra å livnære seg på salg og diverse til utdannelse å ungen som første prioritet.

Takk du faen for en annen livsstil den dag idag, mye stress nå å men på en helt annen måte.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Folk under meg i nettverket begynte å bli tatt, en etter en. Jeg skjønte da at de visste om oss så jeg valgte og trekke meg ut før det var for sent. Tok noen års pause før jeg var litt av og på igjen. Har nå gitt meg helt.
Anonym bruker
"Lykkelig Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble tatt. Hardt. Etter det var det 0 salg av dop igjen.