Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 692
Jeg prøver å finne rettspapirene til denne drapssaken: https://fontene.no/nyheter/andreas-h...934.6b44d20391

Noen som kan hjelpe?
Hvis det er fra tingretten så må du kontakte tingretten for å få utlevert dommen.

Lagmannsretten og høyesterett skal ligge søkbart på Lovdata tror jeg.

" Du har rett til utskrift av en dom i en straffesak når disse tre kravene er oppfylt:

Du kan vise til en konkret sak
Dommen er ikke eldre enn fem år
Dommen har ingen begrensninger i adgangen til offentlig gjengivelse.
Det er ikke nok å bare ha et navn (strpl. § 28). Hvis du ikke har saksnummeret, skal du kjenne til at det har vært en sak, litt om hva den handlet om eller omtrent når den gikk. Hvis dommen har vært omtalt i media, kan det også i noen tilfeller være nok å vise til det. Det skal være praktisk mulig for domstolen å finne dommen. " hentet fra domstol.no

" På Lovdatas åpne nettsted har du tilgang til nye avgjørelser avsagt av Høyesterett og lagmannsrettene. Du finner også norske sammendrag av et utvalg avgjørelser fra Menneskerettsdomstolen i Strasbourg" og fra Lovdata.

Sjekk rettspraksis.no, de har 70k+ dommer men må lage bruker og det gadd jeg ikke
Sist endret av tearz83; 14. november 2022 kl. 09:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.