Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1803
Anonym bruker
"Vant Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Jeg har røyka cannabis alt fra en gang i halvåret, til 4 ganger i måneden de siste 7 årene.

Sliter noen ganger med at jeg får bisarre tanker, typ konspirasjonsteorier.
Kan prøve å se på noe chill som dokumentar om dyr eller natur, men ender med på å tenke over dobbeltbetydninger av det de filmer og snakker om.

Syns det er litt morsomt i ettertid, men mens jeg sitter der er det ganske skremmende og føler jeg har knekt koden til alle mysterier..
Det går som regel greit om jeg finner noe annet å gjøre, som å game eller noe.

Er det flere som sliter med det samme?
Mange som opplever noe paranoide eller av og til negative tankebanker på cannabis. Det kan være fokusert på en selv, på andre. Overtenking. Eller frykt for at noe skal skje.

Det er best å ikke røyke når man opplever slikt. I dit tilfelle høres det veldig lignende trekk man finner i tankegangen til folk som har psykose eller vrangforestillinger. Selv om du ikke har det, så ville jeg vært forsiktig med røykingen om jeg har deg - evt lagt den på hylla.
som torsken sier, men kan si av personlig erfaring at der du er nå er grenseland til den typiske noiaen folk kan røyke på seg.
du kan fortsette i stor risiko for derealisering og rusindusert psykose som de så fint kaller det, eller ta deg en god pause så du muligens kan bruke det trygt i fremtiden igjen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er da en av de vanlige egenskapene av cannabis rus (kanskje ikke alltid så markant i hasj), så ja, det du rapporterer er helt vanlig.
Folk vil kanskje håndtere det på forskjellige måter.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Dette er jo så kjent og "normalt" at NRK satiriks lagde en humorvideo om det
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Dette er jo så kjent og "normalt" at NRK satiriks lagde en humorvideo om det
Vis hele sitatet...
har du link? lyst til å se detta :P
Anonym bruker
"Fortvilet Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Damn, hjernen har kokt over til tider på bisarre tanker.. Det er helt vanlig. Ihvertfall om en ik røyker ofte.
Men det er jo stimulerende til hjernen og om det er konspirasjonsteorier så kan det alltids være noe i det som faktisk stemmer.
Har røyka i 15 år, har tenkt på alt mellom himmel og jord! Og av og til har det kommet noe godt ut av det
Det åpner jo deler av hjernen du kanskje ikke bruker ellers forutenom når du sover..
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er da en av de vanlige egenskapene av cannabis rus (kanskje ikke alltid så markant i hasj), så ja, det du rapporterer er helt vanlig.
Folk vil kanskje håndtere det på forskjellige måter.
Vis hele sitatet...
Det stemmer, det kan håndteres dårlig og man kan ende opp på en psykologs kontor, eller det kan håndteres bra og en lærer noe veldig viktig.

Psykedeliske stoffer kan være farlige da en ser ting en ikke er klar for å se og ikke er i stand til å håndtere på noen god måte, og det hele ender opp med en gigantisk misforståelse, ala. psykose.

Hvis du tror du har forstått alt, ville jeg vært forsiktig med dette. For det har du helt åpenbart ikke gjort, de som vet, vet at de ikke vet.
Sist endret av Hans Høyhet; 26. februar 2020 kl. 16:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det stemmer, det kan håndteres dårlig og man kan ende opp på en psykologs kontor, eller det kan håndteres bra og en lærer noe veldig viktig.

Psykedeliske stoffer kan være farlige da en ser ting en ikke er klar for å se og ikke er i stand til å håndtere på noen god måte, og det hele ender opp med en gigantisk misforståelse, ala. psykose.

Hvis du tror du har forstått alt, ville jeg vært forsiktig med dette. For det har du helt åpenbart ikke gjort, de som vet, vet at de ikke vet.
Vis hele sitatet...
det starta så bra, men så fortsetter du legge til nytt i posten din helt til vi kan se et perfekt eksempel på det TS snakker om..
de greiene her skjer så ofte med deg at jeg faktisk begynner få sansen for det xD
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Ftwig2n87 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Lurer oppriktig på hva hensikten med å poste artikler som glorifiserer cannabis, til en som har negative effekter kjent som hjernens forvarsel til potensiell psykose og psykisk lidelse er?

Forøvrig handler artikkelen om medisinsk cannabis, noe som ikke kan sammenlignes med cannabisen nordmenn bruker i Norge for rus.

Uforsvarliget og uvitenhet, og en fullstendig avsporing av tråden forøvrig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lurer oppriktig på hva hensikten med å poste artikler som glorifiserer cannabis, til en som har negative effekter kjent som hjernens forvarsel til potensiell psykose og psykisk lidelse er?

Forøvrig handler artikkelen om medisinsk cannabis, noe som ikke kan sammenlignes med cannabisen nordmenn bruker i Norge for rus.

Uforsvarliget og uvitenhet, og en fullstendig avsporing av tråden forøvrig.
Vis hele sitatet...
hmm, var sikker på jeg kunne det det meste om cannabis, så du har ikke no link til gode kilder som sier cannabisen på det illegale markedet i norge ikke kan sammenlignes med "medisinsk" cannabis?
..sjekk hva ekte medisinsk cannabis inneholder ala bedrocan osv og sammenlign det med cannabiniod-profilene til vanlig cannabis, uansett om d r weed el hasj..

enig i at å avspora tråden i den retninga er på trynet, men da må nesten kommentarer som din også enten ikke postes el gi korrekt informasjon.
Sist endret av Munted Artist; 26. februar 2020 kl. 20:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.