Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1231
Ser etter en stygg usexy sykkel som presterer bra og som ingen vil stjele. Må kunne låses ute om natta og når jeg tar tur inn til butikken uten at noen tar seg bryet å tæshe det. Må være digg og lett så jeg ikke svetter alt for mye når jeg sykler oppover. Digg sete som ikke gjør vondt i rævva også.
Kanskje du kan gi oss den informasjon som faktisk er viktigst om du ønsker hjelp av oss?

Hva er budsjettet ditt?
Fatti å sulten
putinerdritt123's Avatar
Trådstarter
Ikke mer enn 10 laks. Vil helst ha no ferdig snekra for som dere sikkert har skjønt så er jeg en ordntelig latsabb, men hvis diy må til for å få til no sånt så man jo nesten bare gjøre det. Gjerne no brukt fra finn men vil ikke kjøpe tyvegods da. Sikkert mange av dere som er eksperter på dette så bare krysser fingra på at dere eksperter blir gira som faen når dere ser denne tråden her når dere våkner og gir meg prima råd.

Natta.
en jeg kjente til før i tiden låste aldri sykkelen sin men tok med seg setet, ingen stjeler en sykkel uten sete
Hvilket som helst sykkel det, men du må bare gjøre litt selv. Få det så den ser ut som den er rustet i stykker. Mange måter og gjøre dette på, hovedsaklig med litt maling men for og lage skikkelig stygge rust bobler og sånt, bruk litt sån putty man bruker til og fylle bulker i biler osl. Spray litt hvitt maling på dekkene også, har lagt merke til de er svært synlig og folk som stjeler sykkler vil nok helst ikke blitt merket når de sykler unna.
Låser du den ute hver dag er det nok bare et spørsmål om tid for noen tæsjer den uansett. Må nesten ha sykkelen inne hvis du bor i byen
Kjøp sado sete med pigger opp. Knyt fast sykkelen i en strikk
Sitat av Jerna Vis innlegg
Kjøp sado sete med pigger opp. Knyt fast sykkelen i en strikk
Vis hele sitatet...
Skulle akkurat til å si det samme. Ingen bløffer en sykkel med en spiss opp der setet skal være. Skrus til med verktøy.
Om om noen er dumme nok til å gjøre det på fylla, er det dem det går hardest inn/utover.
Vet ikke hvor du holder til, men i Oslo sentrum stjeles ALT og det kan gå rimelig fort også.
Fatti å sulten
putinerdritt123's Avatar
Trådstarter
Fuck it. For vel bare leie de bysyklene selvom de er helt rævva å kjøre. Det er vel gunstigere å abonnere eller leie tjenester siden folk bare stjeler alt om dagen.
Noen må jo kjøpe syklene som stjeles og?
Momas Jason
Sitat av Elijah Price Vis innlegg
Noen må jo kjøpe syklene som stjeles og?
Vis hele sitatet...
Ja enten det eller så er det en bande i byen som sitter på en enorm samling. /joke

Noe er nok brukstyveri, folk skal fra A til B og tar en sykkel. Andre havner kanskje nedover Europa eller blir slaktet og solgt som deler. Rammer fra Kina er jo skambillig, så om noen liker å mekke sykkel så kan de sikkert flytte deler over fra stjålet sykkel til ny kinaramme ganske mange ganger i løpet av en dag. Og da er det plutselig lettomsettelig og med rammenummer som ikke dukker opp som stjålet.

En må nesten bare leve med at sykler forsvinner, for det har jo vært slik siden 80 tallet sies det, og har noen hørt om at det har blitt tatt noen sykkelbander som driver stort? Slikt etterforskes nok ikke engang, selv om vi har stor andel kostbare sykler i Norge i forhold til folketall.

I både frankrike og nederland er jo majoriteten av syklene en ser rene klenodier så gamle og velbrukte er de. Danskene også har mye gamle sykler.