Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1624
Klatret på et offentlig bygg i sentrum og ble fersket av politiet. Jeg tilstod forelegg på stedet eller hva de spurte meg om og ble dimittert. Noen dager seinere fikk jeg brev i posten og bot på 8,000kr.. er det virkelig så dyrt for ordensforstyrrelse?

Var riktig nok greit oppmøte med politi på stedet når vi kom ned, og virket veldig «nyutdannet», men hyggelige..
Hei,
Erfaringsmessig ligger størrelseorden på bot for ordensforstyrrelse normalt mellom 4000,- og 10 000,-.
Jeg ser for meg at det kan være en måte å stadfeste at de mener dette absolutt var utrygt i tillegg til ulovlig, og velger derfor å sette bot såpass høyt. Ved å sette seg selv eller andre i fare for liv eller helse vil de oftere gi høyere utmåling. Men det er kun mine tanker basert på erfaring, ikke et faktum.
Klart det skal koste! Hvem tror du betaler for at du skal falle ned og være på sykehus resten av livet? Jeg begynner å bli provosert over alle her inne som tror staten er pappas lommebok.