Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1829
Hei folkens

I morgen skal jeg i tingretten, etter jeg ikke har erkjent straffeskyld i en sak hvor jeg er tiltalt for medvirkning til oppbevaring av fleinsopp i kjøretøyet jeg førte.


Jeg trenger å vite om avhøret jeg hadde er tilgjengelig i retten?


Det er listet opp tre dokumenter på bevisoppgaven.
1. Rapport omransaking/beslag
2. Illustrasjonsmappe - bilder av beslag
3. Straffeattest (mitt navn)


Hva er denne straffeattesten?


Tusen takk
Sist endret av Dr.PsyceliumX; 22. mai 2022 kl. 22:52.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Rullebladet ditt.
Takk. Noen som vet om avhøret mitt er tilgjengelig i retten?
Ville jo være rart hvis det ikke var det.

Husker ikke hav det sto i oversikten sist jeg var meddommer, men alt skal stå der, tror jeg. Kan kanskje gå under beslagsrapporten.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I aktors prosedyre kan de bruke ting du har sagt fra avhør ja.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stusser over at det tilsynelatende ikke er noen dokumentasjon på at det faktisk er fleinsopp.

Har de ikke fått soppen analysert? I så fall hvordan skal de bevise at det er fleinsopp? Har de innkalt en soppekspert som vitne? Forventer de at dommerene er soppeksperter som kan identifisere sopp ut fra bilde??
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Stusser over at det tilsynelatende ikke er noen dokumentasjon på at det faktisk er fleinsopp.

Har de ikke fått soppen analysert? I så fall hvordan skal de bevise at det er fleinsopp? Har de innkalt en soppekspert som vitne? Forventer de at dommerene er soppeksperter som kan identifisere sopp ut fra bilde??
Vis hele sitatet...
Litt OT men jeg fikk razzia og da fant de 8g med knust fleinsopp i en morter jeg hadde. Dette ble skrevet opp som "Mekk iblandet hasj og tobakk" Så analyse ble ihvertfall ikke gjort i min situasjon.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Stusser over at det tilsynelatende ikke er noen dokumentasjon på at det faktisk er fleinsopp.

Har de ikke fått soppen analysert? I så fall hvordan skal de bevise at det er fleinsopp? Har de innkalt en soppekspert som vitne? Forventer de at dommerene er soppeksperter som kan identifisere sopp ut fra bilde??
Vis hele sitatet...
Sikkert fordi han tilsto i avhør
Anonym bruker
"Viss Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Av nysjerrighet, hvor mye "Fleinsopp" ble det funnet i bilen din?

Du bør henvise advokaten din til riksadvokatens nye retningslinjer for påtale knyttet til mindre mengder narkotika. Det er såpass nytt (forrige uke) at vedkommende kanskje ikke har fått med seg dette rundskrivet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Av nysjerrighet, hvor mye "Fleinsopp" ble det funnet i bilen din?

Du bør henvise advokaten din til riksadvokatens nye retningslinjer for påtale knyttet til mindre mengder narkotika. Det er såpass nytt (forrige uke) at vedkommende kanskje ikke har fått med seg dette rundskrivet.
Vis hele sitatet...
Det vil være spennende hvordan denne saken går med tanke på høyesterett og nye retningslinjer
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I aktors prosedyre kan de bruke ting du har sagt fra avhør ja.
Vis hele sitatet...
Det stemmer. Om du husker hva du har sagt før og du er fortsatt fornøyd med din tidligere forklaring så hold deg til den.

Hadde selv gjort det motsatte, ikke gått i avhør. Men forklart meg i retten.

Aktor er politiets talsperson som vil ha deg straffet, uten avhør har de mindre..