Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1993
Crimea River
Alec's Avatar
Jeg har i lang lang tid prøvd å finne en plattform for å lagre dokumentasjon og how-to's for et community jeg administrerer. Intern knowledgebase med andre ord.

Vi starter å få nok av brukerkontoer å holde styr på fra før av, så jeg prøver å finne noe som kan benytte seg av google konto og fortsatt være gratis.

Så fant jeg det (nesten) perfekte verktøyet: Spaceli.io
Når det gjelder bruken så er det helt perfekt på alle mulige måter:
- Minimalistisk
- Enkelt å bruke
- Bruker Google kontoen for pålogging
- Har alle funksjonene jeg ønsket
- Gratis

Men den har en gigantisk dealbreaker. Den baserer seg på å lagre all informasjon i Google Drive, og trenger naturligvis da full access.
For meg så føler jeg at jeg på mange måter allerede har strekt meg langt nok til å lagre en hel haug informasjon hos google, men at jeg skal gi en ukjent 3. part tilgang til alt det samme ønsker jeg ikke.

Utvikleren skriver at ingen filene vi lagrer sendes til deres servere og at de benytter seg av Google sine API'er og dataen leser direkte fra nettleseren til Google Drive.
Det er jo greit nok, men jeg må fortsatt gi dem full access til hele min google drive..

Så er det noen som vet om noe tilsvarende verktøy som funker på nogenlunde samme måte?

Her er et skjermbilde av hvordan det ser ut:
Sist endret av Alec; 25. april 2022 kl. 08:59.
Hvor mange er dere? Confluence er gratis for 10 personer og kan bruke Google som innlogging.
Crimea River
Alec's Avatar
Trådstarter
Takk, skal sjekke det ut Har kommet over Confluence tidligere, men har kanskje følt at det virker for avansert med alle funksjonene de tilbyr. Vi er faktisk bare 4 stk og blir kanskje 6 iløpet av året. Jeg skulle så virkelig gjerne ønsket at noe alá spaceli fantes for eget hosting opplegg, men da må jeg nok lære meg å lage det selv

Jeg ser på nettsiden at den har alle funksjonene vi trenger. Takk igjen, jeg driver å setter det opp nå for å prøve det
Sjekk om https://wreeto.com/ kan være noe for deg?
Mener BookStack burde oppfylle kravene dine.