Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1632
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Legger denne i undergrunn da jeg ønsker å være anonym.

Jeg leverer peth-prøver kvartalsvis etter alkoholmisbruk. Jeg er snart ferdig, har bare tre prøver igjen.
For en tid siden ble min fastlege gjennom mange år pensjonist og jeg havnet på en liste uten fastlege hos legekontoret. Siden flyttet jeg til en annen landsdel av familiære årsaker, og her er det ingen fastleger ledige så jeg har satt meg på venteliste.
Nå nærmer det seg at jeg skal levere ny prøve. Jeg tok kontakt med mitt gamle legekontor men de kan ikke sende journalen min nedover da jeg ikke har fastlege å sende den til. Mitt nye legekontor kunne gjerne ta blodprøve men har heller ingen å sende resultatet til.

Hva i helv…. Gjør jeg nå? Jeg har ikke mulighet til å reise 80 mil midt i uka for å ta en blodprøve på mitt gamle legekontor, og jeg har absolutt ikke mulighet til å la fastlegemangelen potensielt føkke mes førerkortet mitt da jeg er avhengig av det på jobb. Tips…?
Finn ut hvor prøven sendes å be det nye legekontoret sende prøven dit.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må det skje gjennom fastlege eller kan du få en annen lege til å hjelpe deg midlertidig? For eksempel privat, som Dr. Dropin. Om du tar blodprøver vil vel resultatene legges i journal slik at enhver behandlende lege har tilgang til dem.
Gjelder det førerkortet? Da ville jeg forhørt med med Trafikkstasjonen, evnt Politiet om hvordan det løses.