Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2991
Familien drifter et hotell på privat basis.
Vi har nettopp gått ut av bindingstiden til forrige TV-leverandør, noe som vil si at vi ikke lenger har TV-signaler på coaxial-nettet.

Vi vil gjerne se om vi kan finne en annen løsning enn å fornye avtalen med leverandøren, ettersom vi nå er i en nyere tid enn den gangen vi inngikk avtalen.

Vi har en coax-sentral som så fordeler coax-signalet rundt til alle rom. Alle rom har også ethernet-kontakt.

Rommene har gamle TV-er (Andersson LED32512FHD), og vi vil gjerne prøve å unngå å måtte investere i nye TV-er. Vi vil heller gå for å oppgradere alt annet rundt TV-en.

Jeg har sett litt på set top box løsninger, f.eks. Android TV og lignende, men jeg blir helt ærlig ikke klokere på dette. Vi har vurdert IPTV, men etter å ha undersøkt markedet, ser det ut til at det ikke er tillatt for bedrifter å etablere en IPTV-tjeneste og distribuere det over flere enheter mot fortjeneste, eller lignende.

Vi har nå bestemt oss for å bare beholde løsningen hvor vi får signaler fra coax-nettet, men da gjenstår det å finne ut om vi kan få ordnet TV på alle rom til en billigere pris enn nåværende leverandør. Vi ønsker å kunne betale maks 50,- i måneden for signaler til hvert rom, men har et par hundre tusen å investere.

Tusen takk for alle innspill.
Hva med cromecast i alle tver?
De fleste jeg kjenner har enlan form for streamingtjeneste tilgjengelig på tlf.
Kan bli litt stress dersom klientellet er eldre eller mye turister.
Sitat av johannesr Vis innlegg
Hva med cromecast i alle tver?
De fleste jeg kjenner har enlan form for streamingtjeneste tilgjengelig på tlf.
Kan bli litt stress dersom klientellet er eldre eller mye turister.
Vis hele sitatet...
Isåfall hvorfra skal vi få tv-kanaler? Det må være mulig å være bedriftskunde..
Telia for eks har egne bokser for dette som kjører ip inn og ukodet coax ut som du kobler mot eksisterende nett.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Finnes flere leverandører for dette, Triax har vel en av de mest kurante løsningene. Du har også Wisi, a2b og mange flere. Jeg synes Wisi sin Chameleon er helt kurant. Parabol på taket, ned til en multiswitch og så inn på en Chameleon-tuner som du stapper et parabolkort i. Denne tuneren kan sende ut i DVB-T eller DVB-C, over coax.

En annen mulighet er å bruke DVB-T-modulatorer med HDMI inn, du må da ha én tuner for hver kanal.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Drit i det?

Folk oppdager at TV ikkje funker etter at dei har sjekka inn - og strengt tatt tipper eg veldig mange i dag heller vil ha HDMI-kabel til laptopen enn TV-kanaler.

Eg har aldri gidda å skru på TVen på hotell. Tvert imot er stortsett det første eg gjer å nappe ut kontakten og plugge i lader til egen elektronikk.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Drit i det?

Folk oppdager at TV ikkje funker etter at dei har sjekka inn - og strengt tatt tipper eg veldig mange i dag heller vil ha HDMI-kabel til laptopen enn TV-kanaler.

Eg har aldri gidda å skru på TVen på hotell. Tvert imot er stortsett det første eg gjer å nappe ut kontakten og plugge i lader til egen elektronikk.
Vis hele sitatet...
Viss det ikke er fungerende TV på hotellrommet mitt er det deal breaker og jeg velger et annet hotell.
Sitat av hala Vis innlegg
Viss det ikke er fungerende TV på hotellrommet mitt er det deal breaker og jeg velger et annet hotell.
Vis hele sitatet...
Definitivt når det er business. Da skal jeg ikke bruke fritida på plundre med HDMI-nett-Casting osv.
Privat kunne jeg vurdert valget å spare litt kroner å velge bort TV.