Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4926
Jeg har fått mail fra Altibox/Lyse;
Hvis du ikke får åpnet HBO Max-appen på dekoderen din, kan årsaken være at hjemmesentralen din står i bromodus (sjekk om bromodus er aktivert på Mine sider her).

Dersom bromodus er aktivert, vil HBO Max kun fungere hvis:
- du skrur av bromodus, eller
- du kobler dekoderen til en Google Nest-/Google Wifi-router som igjen er koblet til hjemmesentralen


Jeg har bromodus og vil fortsette med det, så igår sa Altibox på chat at Q22 bare behøvdes flyttes over til mitt kablede hjemmenettverk, ved test feiler det da IPTV ikke virker ...
Idag sier Altibox på chat at Google Nest/Wifi er en forutsetting da "Google wifi / google nest har igmp snooping og vlan91/101 aktivert"
... men i chat har de ikke mer info, men jeg har spurt etter mer.
Er det andre som har mer informasjon om hva som skal til for å få HBO Max til å virke med bromodus og Q22?
du får ikke hbo max til å fungere med en hjemmesentral i bridge mode og q22. hbo max er avhengig av internett og det får den ikke på tv-portene når du har hjemmesentral i bridge.
Forøvring igmp-proxy som trengs for å få multicast trafikken fra vlan 101 -> lan, ikke igmp snooping.
igmp snooping bare passer på at ikke multicast går ut på alle portene på lan, kun på portene hvor det er en enhet som faktisk har kjørt igmp-join på den aktuelle multicast adressen.
Trådstarter
8 0
Takk for svar @Trrunde, men noe er fremdeles litt uklart;
Tidligere er vlan100 (Telefoni), vlan101 (IPTV) og vlan102 (Internet) identifisert, hva er da vlan91?

Det du sier er at en må gå "all in" og fjerne FMG med oppsett ala atg eller ditt for å å fortsette med bridge mode og q22?
... men for min del, kommer jeg nok da benytte HBO Max på Nvidia Shield / Apple TV med HBO Max brukernavn/passord fra Altibox (Gidder ikke kjøpe Model a som også kunne løse dette, da den skal kobles til Internet og ikke IPTV nettet?)
https://en.wikipedia.org/wiki/Private_VLAN

vlan 91 på noden -> vlan 101 til sluttkunde

ja, dersom du har q22 og vil ha hbo-max på denne har du to muligheter;
1. Skru av bridge mode og bruke hjemmesentralen
2. gå all in, ta fiberen direkte i eget utstyr og sett opp dette for både internett og tv.
Alternativt bytte ut Q22 med Model A
Jeg har også altibox sentralen i bro-modus og q22 boksen - og hbomax bare surrer og går hvis jeg prøver å åpne hbomax via dekoderen. Men jeg har android tv (med wi-fi), så det funka å installere hbo-max appen via google play store, da logger du bare inn og tut og kjør.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har fiksa hbo max igjennom altibox sin nettside. Men hvordan får jeg logga inn? Har jo aktivert det på mine sider, men når jeg åpner hbo max på tven er jeg ikke logga inn.

Registrer gjennom Altibox
Du er bare et skritt unna en verden av endeløs underholdning. Følg instruksjonene nedenfor for å opprette en HBO Max-konto og koble den til leverandøren din.

Med Altibox TV får du poeng til å bruke på favorittunderholdningen din. Logg inn på Mine sider og velg inn kanaler og strømmetjenester som HBO Max. Har du allerede valgt inn HBO Max via Altibox, kan du også aktivere abonnementet under ‘Strømmetjenester’ på Mine sider. Er du allerede HBO Max-kunde, logger du bare på HBO Max-appen på Altibox-dekoderen din.
Les mer på altibox.no/streaming


Må man virkelig være rakettforsker for å få sett på serie nå om dagen?