Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 5249
Hei, nå har alle rundt meg fått covid som jeg bor med og venter egentlig bare på det. Dere som har\ har hatt det, hvordan var det?
Litt feber og kuldefrysninger en natt. Muskelsmerter og hodepine. Det værste var kvalmen som varte i tre dager. Var ganske fin i skrotten etter 4-5 dager.

#uvaksinert
Sist endret av Ngldoefrfr; 29. januar 2022 kl. 11:00.
Jeg begynner å lure på hvem alle disse som er syke nå er i forhold til vaksinering?

Er det nå sånn at vaksinerte blir syke?
vaksinerte blir også syke.
Sitat av Dough Vis innlegg
Jeg begynner å lure på hvem alle disse som er syke nå er i forhold til vaksinering?

Er det nå sånn at vaksinerte blir syke?
Vis hele sitatet...
Ja. Vaksinen fungerer ikke 100% mot Omikron. Men man blir mildt syk.
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Ja. Vaksinen fungerer ikke 100% mot Omikron. Men man blir mildt syk.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke si at man bare blir mildt syk. Vet om flere som er proppa fulle av vaskinedoser som har ligget rett ut i to døgn med høy feber. Og alt annet som følger med denne influensaen.
Sitat av Ngldoefrfr Vis innlegg
Du kan ikke si at man bare blir mildt syk. Vet om flere som er proppa fulle av vaskinedoser som har ligget rett ut i to døgn med høy feber. Og alt annet som følger med denne influensaen.
Vis hele sitatet...
Det kan skje men man reduserer risikoen betraktelig.
Synes det er mer risiko med vaksinen enn covid.. Alle jeg kjenner som er uvaksinert og vaksinert har hatt en mild symptom forløp.

Hørt om en uvaksinert som ble lagt inn, men han er kjempe overvektig, astma, rygg problemer og masse annet. Fyren var døende uansett
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av alphamale1 Vis innlegg
Synes det er mer risiko med vaksinen enn covid.. Alle jeg kjenner som er uvaksinert og vaksinert har hatt en mild symptom forløp.

Hørt om en uvaksinert som ble lagt inn, men han er kjempe overvektig, astma, rygg problemer og masse annet. Fyren var døende uansett
Vis hele sitatet...
Hva du synes er revnende likegyldig. Og ja selv om muligheten for at sykdomsforløpet ikke er så ille er stor, har vi data på at mange har senvirkninger med covid, nedsatt kognitive evner m.m. om de ikke har tatt vaksinen.
Anekdotiske observasjoner kan selvfølgelig vise andre ting enn et komplett datasett, noe som igjen viser at man ofte ikke burde legge alt for mye lit i hva vi opplever selv.
Sist endret av Dodecha; 30. januar 2022 kl. 08:05. Grunn: skrivefeil
Ikke legge for mye lit i hva du opplever selv? Sier du at vi skal stole mer på andre enn oss selv?
Sitat av Jerna Vis innlegg
Ikke legge for mye lit i hva du opplever selv? Sier du at vi skal stole mer på andre enn oss selv?
Vis hele sitatet...
På ting du overhodet ikke har peiling på, så ja. Det er en grunn til at man må bruke x antall år på skole for å holde på med noe som helst relatert til helse, å bruke et par dager på google er ikke godt nok.
Det kan jeg være enig i ja. Fikk inntrykk av at dod mente generelt men burde nok påmint meg selv hvilken tråd jeg er i
Sitat av alphamale1 Vis innlegg
Synes det er mer risiko med vaksinen enn covid..
Vis hele sitatet...
Håper du slipper denne senvirkningen da, så du slipper å bytte brukernavn: http://uu4ve.org/
Sitat av Ngldoefrfr Vis innlegg
Du kan ikke si at man bare blir mildt syk. Vet om flere som er proppa fulle av vaskinedoser som har ligget rett ut i to døgn med høy feber. Og alt annet som følger med denne influensaen.
Vis hele sitatet...
Jo, det kan en si. For ca. 2 uker etter vaksinering så har immunforsvaret ditt lagd antistoffer mot piggproteinet på viruset. Men her er det en annen personlig komponent også. Denne personlige komponenten kan være ens gener, komorbiditeter, medisinbruk og den del andre faktorer.


Men hvis du allikevel blir blir ganske så syk, selv om det har gått ca. 2 uker etter du er vaksinert, så kan vi med sikkerhet si at du hadde blitt mye sykere uten vaksina.

Ellers så vil ca. 80 % ha et mildt forløp av sykdommen. Altså at infeksjonen kun når de øvre luftveier. For disse er ikke covid verre en litt stiv forkjølelse, i denne omgang. For en slik mild covid gir også veldig lav immunrespons. Så du kan gjerne få sykdommen opp igjen om noen måneder, og da er det igjen ca. 20% sjanse at kan den bli ille. Alle aldersgrupper sett i ett, så er ca. 20 % av tilfellene ganske ille. Altså det er en viruell lungebetennelse, som vi ikke kan behandle effektivt, når den bryter ut. For de som blir skikkelig syke, så er normalt den første uka ikke så ille, men det verste (lungebetennelse) kommer normalt i uke 2.

Husk at vaksinen kun inneholder genkoden for piggproteinet, som virksomt "stoff". Resten er egentlig der for å gjøre at dette genet overlever ferden inn til muskelen. Men dette genet kan ikke forandre dine gener, for det kommer aldri inn i cellekjernen, der ditt DNA er.
Har covid nå. Vet ikke hvilken variant det er. To dager med dundrende hodepine og feber. Dag 4 nå og hodepine som krever litt smertestillende. Par tre dager til så er formen god igjen tipper jeg. Minner litt om sånn syk man er når man er barn å er hjemme fra skolen hele uken. Uvaksinert.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Husk at vaksinen kun inneholder genkoden for piggproteinet, som virksomt "stoff". Resten er egentlig der for å gjøre at dette genet overlever ferden inn til muskelen. Men dette genet kan ikke forandre dine gener, for det kommer aldri inn i cellekjernen, der ditt DNA er.
Vis hele sitatet...
Husk også at det å få viruses gener inn i cellene er det som skjer når du blir smittet av et virus også. Viruset får cellene til å kopiere seg. Så mRNA-vaksiner er ikke mer genteknologi på kroppen enn en virusinfeksjon er.
Har bodd tett på 3 covidsyke personer i flere uker. Har sittet i karantene så har jo vært hjemme hele tiden og.
Testet meg hver dag, ikke vært positiv enda. Virker som vaksinen hadde veldig god effekt på meg vaffal
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Jerna Vis innlegg
Ikke legge for mye lit i hva du opplever selv? Sier du at vi skal stole mer på andre enn oss selv?
Vis hele sitatet...
Det her glir off-topic, men jeg føler for å gre ut om meningen min.

Du prøver å forenkle uttalelsen min men ender med å endre meningen (i mine øyne), jeg nevnte aldri "andre", jeg snakket om statistikk: Jeg mener anekdotiske observasjoner betyr ingenting i det store bildet: Bare data samlet fra en brukbar mengde subjekter kan gi deg indikasjoner på hva det hele bildet er.

I utvidet form vil jeg også nevne at man bør ofte tvile på en selv sine observasjoner ja: Hvor mange UFO observasjoner er gjort av folk som så venus, jupiter, satelitt eller et annet optisk fenomen?
Hvor mange øyevitneobservasjoner har vist seg å være helt feil? Allerede i 1908 Hugo Münsterberg, en pioner i praktisk bruk av psykologi, forsket lenge på hvor nøyaktige øyevitneobservasjoner var. Han konkluderte med at de er tilnærmet komplett ubrukelig og kan i mange tilfeller manipuleres av andre for å endre på forklaringen sin. Dette var juristene veldig i harnisk over, kanskje for de faktisk visste hvor lett det var å manipulere de?, og hans forskning ble ignorert av domstolene. Kilde.

Dette er noe forskere tar veldig til seg: De stoler aldri på en enkelt observasjon, de behersker seg , tar flere målinger, replikerer eksperimenter andre steder og ber andre prøve metodene deres for å luke ut evt feil og for å se om resultatene er verifiserbare fra andre kilder: Kort og godt så tviler gode forskere veldig på alt: Og dobbel trippel og quadruppelsjekker alt, flere ganger før de publiserer resultatene sine. Og endel folk hadde hatt godt av å være litt mer selvkritisk.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hadde delta selv, hodepine og feber i 2 dager. Syntes cannabis hjalp mye
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Jerna Vis innlegg
Ikke legge for mye lit i hva du opplever selv? Sier du at vi skal stole mer på andre enn oss selv?
Vis hele sitatet...
Han sier at man skal følge statistikk, fordi hundre millioner datapunkter forteller deg mer enn ett datapunkt.
Sist endret av robhol; 29. januar 2022 kl. 20:38.
Jeg har bare fått 1 dose foreløpig, jeg lå ganske slått ut i 3 dager, feber for det meste, halsen var ødelagt ene dagen men var kun den ene dagen.

Test slo ut 5 dager etter jeg var syk, alle tester før dette var negative.
Samboer har tatt to vaksiner mens jeg er uvaksinert.

Han endte opp som nærkontakt og ble positiv tre dager senere. Da måtte jeg i karantene og ble positiv tre dager etter han igjen. Virker som om viruset først sprer seg etter at det har formert seg en stund i ‘hosten’.

Jeg blir sjeldent syk og blir gjerne fort frisk igjen. Det samme skjedde nå. Slapp, vondt i hodet, litt muskelsmerter i korsrygg/hofter (kan også ha vært pga alt for mye sitting på rævva og det er ikke kroppen min glad i). Hadde hodepine og feber i 16 timer. Tok faktisk en paracet for å kunne sove og sov det bort. Rett og slett. Gikk like bra med samboer, dårlig litt lengre bare.
Sist endret av StupidFreak; 4. februar 2022 kl. 20:30.
Har tatt 2 vaksiner og er "syk" nå. Dvs igår hadde jeg bittelitt vondt i halsen (trodde først det bare var at jeg hadde liggi å snorka hele natta) ellers merker jeg absolutt ingenting. Ingen feber, ingen snørr, ingen hoste. Hadde jeg ikke tatt hurtigtest hadde jeg ikke hatt peiling at jeg var/er syk. Greit å vite da, så jeg kan holde meg alene og ikke smitte andre.
Jeg har 2 doser å er positiv. Har feber, slim i bryst, verker i muskler i hele kroppen og det føles som jeg er solbrent på ryggen... Men har vert mye verre enn dette når jeg har vert syk med influensa
Sitat av Sondre Vis innlegg
Har tatt 2 vaksiner og er "syk" nå. Dvs igår hadde jeg bittelitt vondt i halsen (trodde først det bare var at jeg hadde liggi å snorka hele natta) ellers merker jeg absolutt ingenting. Ingen feber, ingen snørr, ingen hoste. Hadde jeg ikke tatt hurtigtest hadde jeg ikke hatt peiling at jeg var/er syk. Greit å vite da, så jeg kan holde meg alene og ikke smitte andre.
Vis hele sitatet...
Sånn starte det for meg, tok noen dager. Plutselig kom symptomene Nå har jeg vært syk i en uke. Har to doser
Har to vaksiner, ble positiv denne uka. Milde forkjølelsesymptomer og litt hodepine. Syns synd på de som blir ordentlig dårlig, det har jeg heldigvis ikke blitt.
Kraftig hoste, snue, kvalme og feber om og mente i 2 uker. Testet positivt 14 dagen etter daglig testing i dag. Fortsatt ganske dårlig.

edit: Har 2 doser.
Sist endret av Viper33; 5. februar 2022 kl. 17:53.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hard forkjølelse. Over på en ukes tid. Så fortsatt hoste i en uke eller to, påfølgende xray av lungene og bekreftet kraftig dobbeltsidig inflammasjon og spørsmål om hvordan man har klart å være i oppreist stilling. Idk... Steroidebehandling og innhalator, får se om noen dager om det er bedre.

Covid er gaven som bare gir og gir.

2x Astra, 1x Cansino, og (nå) 3x COVID
Sist endret av nso; 5. februar 2022 kl. 23:02.
Sitat av nso Vis innlegg
..og (nå) 3x COVID
Vis hele sitatet...
sant?
Eksklusiv kategori.
Under 30 i Norge meg bekjent.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Er ikke i Norge. Har lavt immunforsvar. Testet positiv hver gang. Testet på private laboratorier så er meg bekjent ikke en del av offentlig statistikk.

Omicron sprer seg som ild i tørt gress her, lange køer inn for å bli testet.
Sist endret av nso; 5. februar 2022 kl. 23:18.
Sitat av nso Vis innlegg
Er ikke i Norge. Har lavt immunforsvar. Testet positiv hver gang. Testet på private laboratorier så er meg bekjent ikke en del av offentlig statistikk.
Vis hele sitatet...
take care.
Har forresten testet positivt. Fikk fæl feber og vondt i hele kroppen og hodepine den første dagen. De neste to dagene var det litt vondt i kroppen og gørr i halsen.

Nå er det hoste, gørr i halsen, og nysing, mye kløe i nesen.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Har forresten testet positivt. Fikk fæl feber og vondt i hele kroppen og hodepine den første dagen. De neste to dagene var det litt vondt i kroppen og gørr i halsen.

Nå er det hoste, gørr i halsen, og nysing, mye kløe i nesen.
Vis hele sitatet...
Smak-og luktesans normal?
Oppdatering: Jeg ble aldri no mer syk enn at jeg hadde litt vondt i halsen en morgen. Kjente kanskje litt "trykk" i hodet. Ellers bare litt slapp. Jeg har ikke vært sengeliggende iheletatt. Bare bittelitt shabby i et døgn. Jeg fikk andre dose vaksine for 2uker siden. Så kanskje det hjalp på at jeg ikke ble så syk. Luktesans og smak er helt normal.
Merka ingenting.

Uvaksinert.
Sitat av *pi Vis innlegg
Smak-og luktesans normal?
Vis hele sitatet...
Heldigvis! Den effekten der som flere får skremte meg litt. Jeg smaker og lukter like bra som før. Hadde ingen problemer med dette når jeg var syk heller.
Sist endret av Relevant; 6. februar 2022 kl. 19:30.