Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 20862
Sitat av Bored Vis innlegg
Problemene starter når man gifter bort barna sine med søskenbarna fra Pakistan, «tvinger» døtrene sine til å dekke til håret eller ansiktet sitt, og generelt diskriminerer sine kvinner. Det er heller slike problemer FrP har vært opptatt av.
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke selve de problemene Frp er opptatt av, dette skjer blandt massevis av etniske nordmenn også men det bryr ikke Frp seg om. De bruker sånne saker som et martyr kort for å spre islamfobi. Les det jeg skrev over om hvordan HRS som "kjemper mot muslimsk kvinneundertrykking" kom seg inn på krisesenter og systematisk plukket ut innvandrer kvinner som var sterkt nedbrutt og psykisk ødelagt for å manipulere de mer til å tale sin sak mot islam. Dette er samme "Frp klan" med millioner i pengestøtte takket være Frp.

De problemene er alvorlige men kommer fra patriarkalske holdninger som finnes i alle samfunn blandt alle etnisiteter og er ikke utelukkende et islamsk problem. Norske fedre tvinger også sine døtre til å gå mer tildekket, slår døtre og koner og generelt diskriminerer og flere norske trossamfunn bla kristne som Sylvi selv tilhører driver med arrangerte ekteskap og grov diskriminering av norske jenter og kvinner. Du gir uttrykk for å være opptatt av disse problemene og det er bra men hva gjør du for å minske de problemene blandt etniske nordmenn? Eller er det bare viktig når man kan legge skylden på muslimer? Er det de patriarkalske holdningene (som noen muslimer, noen nordmenn, noen av alle folkeslag og samfunnslag har) eller er det muslimer og islam du er i mot? For Frp gjelder bare det siste desverre! Når Sylvi var justisminister var en av de viktigste oppgavene hennes å levere utredning om oftere bruk av omvendt voldsalarm men hun fullførte ikke utredningen selvom det var flertall pluss purring fra riksadvokaten, vold og æresvold var ikke så viktig allikevel. Hun har og sagt i forbindelse med saker hvor norske kvinner står opp mot diskriminering og sexisme at engasjementet mot diskriminering er "galskap". Selv valgte hun bare menn til sentralstyret (10 menn, en kvinne, henne) til Frp, er i mot kvinners rettigheter ift abort og er i mot homofile ekteskap. Så å kjempe mot undertrykking er hvertfall ikke noe hun bryr seg om eller støtter, hennes kamp er mot innvandrere..

Hijab er forresten et plagg som svært mange bærer frivillig og det høres ut som at du trenger å høre mer fra de som faktisk bruker det enn å tro på fremmedfiendtliges propaganda. Hvor mange hijabbærere har du selv snakket med egentlig? Et fint sted å starte er NRKs serie Ikke spør om det, og svensk TVs samme variant Sakar du inte vågar fråga en hijabi eller høre på de mange hundre andre norske muslimene som bærer hijab frivillig på samme måten Sylvi selv bærer et kors rundt halsen.
Sitat av Mefibon Vis innlegg

Sylvi Listhaug har blandt annet sagt at båtflyktninger ikke skal tas i mot i Norge, at flyktninger skal returneres til krig og sult i Afrika og Afghanistan, Nei til migranter,
Vis hele sitatet...
Det er et bredt stortingspolitisk flertall om en lang rekke innstramminger av både asylpolitikken og den generelle innvandringspolitikken. Alle er enige om å ikke gi alle verdens sultende eller fattige mennesker oppholdstillatelse.Det hadde vært oppskriften på å fjerne velferdsstaten på dagen, selv om det sikkert hadde gjort verden noen promille bedre på kort sikt. At det, slik jeg tolker deg, bare er FRPs politikk som kvalifiserer som vitnesbyrd for ett ønske om å drepe mørkhudete framstår derfor litt inkonsekvent.

Jeg biter meg også merke i at du ikke kritiserer noen i FRP for å ikke gi penger til verdens fattige på privat basis. Det gir meg en mistanke om at du kanskje ikke ofrer så mye selv for alle de trengende du er så glødende opptatt av. Eller står du kanskje i dyp gjeld som ett resultat av din egen giverglede til flyktningehjelpen? Flyktningepolitikken har sosiale og økonomiske konsekvenser som fordeles svært skjevt på de som bor her i Norge. Da kan man spare seg for den største indignasjonen når den delen av samfunnet som bærer byrden gir uttrykk for at byrden ikke burde bli mye større.

Det kan også være greit å nevne at det ikke går noe direktefly fra konfliktfylte områder i Afrika eller Afghanistan. Det er altså nesten alltid snakk om en situasjon der flyktningene har "rømt" fra en rekke trygge mellomland for å komme til Norge. Det gjør at scenarioet du skisserer ikke nødvendigvis er veldig reelt og at konsekvensen av politikken heller er at flyktningene ender opp i et mellomland, gjerne i nærområdene, og ikke i krigssoner.

Sitat av Mefibon Vis innlegg
Frp v. Gry Anette Rekanes Amundsen i 2019 står på landsmøte å juger og påstår at man ikke kan gå på gata i dag uten å bli gjengvoldtatt av innvandrere, at det ukentlig er masseslåsskamper, knivstikkinger, skytinger, gjengvoldtekter og biler som brenner (LOL, før Bertheussen ble dømt),
Vis hele sitatet...
Alle de formene for kriminalitet er noe som beviselig har blitt på påvirket i negativ retning av innvandringspolitikken siden innvandrere er overrepresentert på nesten samtlige kriminalitetsstatistikker. Jeg tror neppe Gry vil få fram at hun har blitt gruppevoldtatt hver eneste gang hun har handlet på Rema, hentet ungene i barnehagen eller vandret plystrende gjennom nærmeste skogholt de siste årene. Å tolke henne så bokstavelig synes jeg virker litt påtatt uredelig.

Sitat av Mefibon Vis innlegg
At hun sier at Frp er et parti for arbeidsfolk er pur løgn, det kunne vi også se når de støtta Acer for noen år siden som vil selge råderett over norsk naturkraft til utenlandske aktører og skrenke Norges styringsrett over naturressursene og norsk industri. Først nå Frp har stilt seg kritisk til Acer men i kjent stil later de som å følge folkets meninger rundt valgkampen men utøver motsatt politikk av hva de lokker med. I ti av ti tilfeller velger Sylvi og Frp side med EU med milliardæren, velferdsprofitørene og lobbyistene deres. De nøler ikke selge Norge og det er ikke for mer penger i velferdskassa til staten men for mer penger i lommeboka til milliardærene.

Det at Sylvi går hardt ut mot sosialister sier også mye om hvordan samfunn hun vil ha mer og mer likt USA hvor hver bedrift får bestemme arbeidsvilkårene. Hvor det f eks ikke er krav på lønnet ferie, ikke betalt foreldrepermisjon, ingen oppsigelsesrettigheter og sjefen kan sparke deg når hen vil uten grunn, bare de rikeste har råd til god sykehusbehandling, gamlehjem, rehabiliteringssenter etter sykdom og ulykke, barnehage etc etc.
Vis hele sitatet...
Du må gjerne mene at politikken til FRP vil gi ugunstige konsekvenser, men å gå fra det til å konkludere med at motivet til noen som stemmer FRP må være å oppnå de negative konsekvensene du ser for deg er ikke akkurat gitt. Kanskje Listhaug for eksempel ser for seg at ett lavt skattetrykk vil gi en bedre økonomi, eller at forandringer i arbeidsmiljøloven vil gi gi større frihet og ett mer konkurransedyktig næringsliv? Jeg tviler i det minste på at motivasjonen er et slags manisk ønske om at folk ikke skal ha ferie.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Flyktningepolitikken har sosiale og økonomiske konsekvenser som fordeles svært skjevt på de som bor her i Norge. Da kan man spare seg for den største indignasjonen når den delen av samfunnet som bærer byrden gir uttrykk for at byrden ikke burde bli mye større.
Vis hele sitatet...
Hvem i Norge er det som lider økonomisk og "bærer byrden" av Flyktningepolitikken vi fører?

Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Alle de formene for kriminalitet er noe som beviselig har blitt på påvirket i negativ retning av innvandringspolitikken siden innvandrere er overrepresentert på nesten samtlige kriminalitetsstatistikker. Jeg tror neppe Gry vil få fram at hun har blitt gruppevoldtatt hver eneste gang hun har handlet på Rema, hentet ungene i barnehagen eller vandret plystrende gjennom nærmeste skogholt de siste årene. Å tolke henne så bokstavelig synes jeg virker litt påtatt uredelig.
Vis hele sitatet...
"Skal man tro politiets statistikk er en typisk voldtektsmistenkt norsk mann, ruspåvirket og han voldtok på fest. Tallene er hentet fra årsrapporten i Oslo politidistrikt for 2014 og fra Kripos' rapport Voldtektssituasjonen 2014 som omfatter hele landet."
Aftenposten

Så får jeg legge til, i anstendighetens navn:
Menn med minoritetsbakgrunn står bak ni av ti voldtekter i stavangerregionen de siste tre årene.
– Overraskende, mener politiet.
NRK
Sist endret av vindaloo; 11. mai 2021 kl. 03:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvem i Norge er det som lider økonomisk og "bærer byrden" av Flyktningepolitikken vi fører?
Vis hele sitatet...
I første rekke er det vel typisk barna til arbeiderklassefolk og innvandrere som allerede er her som må vokse opp med mer utrygghet, kriminalitet og æreskultur enn de ellers ville ha gjort. Oljefondet funker jo som en slags økonomisk støtdemper enn så lenge, så den økonomiske byrden er strengt tatt noe vi lemper i fanget på de som kommer etter oss.


Sitat av vindaloo Vis innlegg
I]"Skal man tro politiets statistikk er en typisk voldtektsmistenkt norsk mann, ruspåvirket og han voldtok på fest. Tallene er hentet fra årsrapporten i Oslo politidistrikt for 2014 og fra Kripos' rapport Voldtektssituasjonen 2014 som omfatter hele landet."[/i]
Aftenposten
Vis hele sitatet...
Artikkelen bruker kategorien norsk statsborgerskap. Siden folk med innvandrerbakgrunn også kan ha norsk statsborgerskap blir det vanskelig å si hva man kan konkludere med på bakgrunn av tallene.
Joda, men så må du huske på at begrepet "norsk mann" blir brukt om innvandrere med norsk statsborgerskap. Det er ikke så sort/hvitt som mange skal ha det til. For all del, litt av poenget er jo å argumentere for sine livssyn, men hva som er realititen er i mange tilfeller noe annet.

Kan dele en personlig erfaring: ei vennine ble voldtatt av en tidligere venn av meg, som var syrer med norsk statsborgerskap. Hva stod det i avisen når saken kom frem? 2 norske brødre voldtok ei dame de skulle på fest med.

Litt av poenget er at mange vil så veldig gjerne pakke inn sannheten etter hva som måtte passe seg selv og det som er politisk korrekt noe som igjen fører til enda mer frustrasjon, sinne og fortvilelse for veldig mange, som er fullt forståelig er man på høyresiden, og da hjelper det ikke å kvele dems utsagn med personangrep etterpå. Det er ihvertfall ikke veien å gå for å få fram sine argumenter på.

Bare å se på åssen karakteristikk mange her allerede har brukt om Sylvi og FRP som er låvmål, rett og slett.

Selvom det er stor aksept for å kalle Sylvi både det ene og det andre innad i deres omgangskrets, så resulterer ikke det akkurat opp til en sunn debatt.

Det skal, og bør være sånn at i et demokrati så kan alle sider komme med sine meninger og utsagn uten å bli sammenlignet med hitler osv, lol, det er ganske tåpelig egentlig.

Kan jo snu det på flisa. Tenk om det hadde vært høyeresiden som hadde kommet med sånne utsagn? Da er de ihvertfall nazister og både det ene og det andre. Kanskje rasister også?
Selvom det er mer politisk korrekt å angripe høyeresiden så er det faktisk like lavmål som mange far-right supportere driver med.
Sist endret av Sadhana; 11. mai 2021 kl. 03:53.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Sadhana Vis innlegg
Bare å se på åssen karakteristikk mange her allerede har brukt om Sylvi og FRP som er låvmål, rett og slett.
Vis hele sitatet...
Jeg lar det nok skinne litt for tydelig igjennom hva jeg mener om Sylvi.
Skal skjerpe meg.
Sitat av Sadhana Vis innlegg
2 norske brødre voldtok ei dame de skulle på fest med.
Vis hele sitatet...
Kan du linke meg den avisoverskriften? Jeg mistenker at du ikke er veldig objektiv når du fremstiller denne saken. Hva var dette med å
Sitat av Sadhana Vis innlegg
pakke inn sannheten etter hva som måtte passe seg selv
Vis hele sitatet...
igjen ?

Sitat av Sadhana Vis innlegg
Bare å se på åssen karakteristikk mange her allerede har brukt om Sylvi og FRP som er låvmål, rett og slett.
Vis hele sitatet...
Hvilke karakteristikker er det du reagerer på? Jeg har ikke lest tråden godt nok, men er ikke fremmed for å bruke relativt sterke, men begrunnede, karakteristikker av Listhaug selv.


Selvom det er stor aksept for å kalle Sylvi både det ene og det andre innad i deres omgangskrets, så resulterer ikke det akkurat opp til en sunn debatt.

Sitat av Sadhana Vis innlegg
Selvom det er mer politisk korrekt å angripe høyeresiden så er det faktisk like lavmål som mange far-right supportere driver med.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det lavmål å angripe en politisk retning egentlig? Jeg ser at det kan brukes mye taktikk og eventuelt ord som kan karakteriseres som "lavmål" men å angripe en politisk retning synes for meg å være helt innafor...
Sitat av Sadhana Vis innlegg
Selvom det er stor aksept for å kalle Sylvi både det ene og det andre innad i deres omgangskrets, så resulterer ikke det akkurat opp til en sunn debatt.
Vis hele sitatet...
Listhaug er vel ikke akkurat kjent for å legge opp til en sunn debatt heller. Man høster kanskje som man selv sår?
Sitat av Mefibon Vis innlegg
Nei jeg gjorde ikke det. Det er ikke bare muslimer som må lide av FRP's innvandringspolitikk og stigmatisering av innvandrere på Østkanten i Oslo.






Dere følger tydeligvis ikke med eller så klarer dere ikke konsekvenstenkning.

Sylvi Listhaug har blandt annet sagt at båtflyktninger ikke skal tas i mot i Norge, at flyktninger skal returneres til krig og sult i Afrika og Afghanistan, Nei til migranter, Frp v. Gry Anette Rekanes Amundsen i 2019 står på landsmøte å juger og påstår at man ikke kan gå på gata i dag uten å bli gjengvoldtatt av innvandrere, at det ukentlig er masseslåsskamper, knivstikkinger, skytinger, gjengvoldtekter og biler som brenner (LOL, før Bertheussen ble dømt), Jøran Kallmyr vil stoppe ankomsten av asylbarn til Norge, Christian Tybring-Gjedde tordner mot innvandrere både som flyktninger og innfødte og er for mer trakassering mot innvandrerungdom fra politiet, det var også han som nominerte Trump til Nobels fredspris. Brungot har kalt muslimer for barbarer og dødsfiender, Anne Østreng har offentlig støttet SIAN, det er FRP som har trumfet gjennom at den rasistiske organisasjonen Human Rights Service får statsstøtte (innvandrere som har vært talspersoner i HRS har gått ut å fortalt at de ble kontaktet mens de var på krisesenter, målrettet gått etter fordi de var brune, manipulert og diktert mens de allerede var psykisk ødelagte og misbrukt til HRS sin agenda. For de som ikke vet det er det Rita Karlsen og Hege Storhaug som er ledere i HRS, også kjent i media fra den omtalte chatte gruppa med Bertheussen messenger gruppe med hvor de spredde rasistiske konspirasjoner.) Frp har ført en rasistisk politikk i alle år og det gir naturligvis konsekvens for alle med innvandrerbakgrunn. Har du i det hele tatt fulgt med på landsmøtene og uttalelsene deres?

Jeg mener hvilken stein har du levd under om du ikke har fått med deg at Frps politikk vil medføre mer rasisme, diskriminering, lidelse for alle mørkhudede i Norge og også for alle de som de vil nekte å komme inn i Norge og sender tilbake til krig, fattigdom og lidelse? Eller er du så selvopptatt at du ikke tenker på hva som skjer med alle som blir sendt ut av Norge eller nektet adgang her, og all ungdommen som får mistillit til systemet pga politi og politikere stigmatiserer og diskriminerer de og stopper de på gata fra de er 9 år ute å leker med ball i nabolaget sitt i Oslo øst?

Sylvi står også bak den kjente sykehjemsskandalen hvor hun bevilget 30 mill av skattebetalernes penger på et sykehjem i Spania som aldri ble bygd, det ble færre sykehjemplasser i Norge enn før stikk i strid med partiprogrammet og valgløfter dems. Hun har hyllet og reklamert for eldreomsorg i privatsektor i media men løp å glemte seg for media når NRK avdekka at på samme eldresenter var det nærmest slave arbeid blandt de ansatte. Sylvi har vært en av velferdsprofitørenes varmeste forsvarer i alle år som politiker og syns det er helt innafor at rike skal profittere på barnehager, sykehjem og eldre, mens de ansatte i disse bedriftene blir utnyttet og ansatt uten rettigheter. At hun sier at Frp er et parti for arbeidsfolk er pur løgn, det kunne vi også se når de støtta Acer for noen år siden som vil selge råderett over norsk naturkraft til utenlandske aktører og skrenke Norges styringsrett over naturressursene og norsk industri. Først nå Frp har stilt seg kritisk til Acer men i kjent stil later de som å følge folkets meninger rundt valgkampen men utøver motsatt politikk av hva de lokker med. I ti av ti tilfeller velger Sylvi og Frp side med EU med milliardæren, velferdsprofitørene og lobbyistene deres. De nøler ikke selge Norge og det er ikke for mer penger i velferdskassa til staten men for mer penger i lommeboka til milliardærene.

Det at Sylvi går hardt ut mot sosialister sier også mye om hvordan samfunn hun vil ha mer og mer likt USA hvor hver bedrift får bestemme arbeidsvilkårene. Hvor det f eks ikke er krav på lønnet ferie, ikke betalt foreldrepermisjon, ingen oppsigelsesrettigheter og sjefen kan sparke deg når hen vil uten grunn, bare de rikeste har råd til god sykehusbehandling, gamlehjem, rehabiliteringssenter etter sykdom og ulykke, barnehage etc etc.

Ja dette gikk fra rasisme til antisosialisme men sånn blir det når Frp supportere tydeligvis ikke kan politikken til partiet de forsvarer!
Vis hele sitatet...
Mye tekst, mye følelser, lite innhold.
Du skriver masse, men lite belegg og fakta. Kun hersketeknikker ‘hvilken Stein har du bodd under’, ‘har dere ikke fulgt med’ osv osv. du skriver stort sett om din subjektive mening, som jeg feks mener er feil. Så da er vi like langt.

Her rører du fælt rett og slett.
Sist endret av venstrehook; 11. mai 2021 kl. 12:05.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Æh, jeg tenker vel mest at hun høster som hun selv sår. Listhaug spiller i stor grad på negative følelser, at dette også smitter av på hennes motstandere bør ikke komme som noe sjokk.

Jeg har aldri vært noen fan av FrP, men under Jensens styre var de i det minste relativt redelige (til politikere å være). Og 7 år som finansminister er svært så respektabelt, det klarer man ikke uten å levere stabilt godt arbeide.
Vis hele sitatet...
Redelige vet jeg nå ikke. Nå er jeg for all del ikke spesielt positivt innstilt til Frp i utgangspunktet, men jeg synes det klinger litt vel hult med "min frihet slutter der din begynner" eller "partiets politikk bygger på alle menneskers rett til å leve i frihet, så lenge disse ikke ønsker å innskrenke andres frihet" - det er jo, om ikke annet, helt uforenlig med å være et "status quo" lov og orden-parti der alt som er ulovlig skal fortsette å være ulovlig fordi det er ulovlig.

Min oppfatning er at de stort sett baserer seg på bait-and-switch - populisme som agn, laissez faire-kapitalisme som det man faktisk får. Om man faktisk liker sånt, er det vel greit nok som resultat - personlig gjør jeg tilfeldigvis ikke det (sjokk) - men fremgangsmåten er betenkelig uavhengig av dette.

Det jeg virkelig liker dårlig er at de regelrett lyver om sine egne standpunkter, og at økonomien de vil ha på plass ser ut som en fryktelig dårlig deal for de fleste. (Ser ut for meg, før noen gidder å flisespikke - økonomiske systemer virker som en helt annen diskusjon)

Så har man jo visse paralleller til USA av de siste årene, både i politikk, måten politikken selges inn, hva den selges inn med, retorikken som brukes, følelsene som spilles på, osv. - dette er heller ikke ting jeg finner spesielt tillitsvekkende eller redelige.
Sist endret av robhol; 11. mai 2021 kl. 15:52.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Han har vist ikke lært.
Nå skal Hoksrud fjerne bom igjen. VG
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Han har vist ikke lært.
Nå skal Hoksrud fjerne bom igjen. VG
Vis hele sitatet...
Altså, det er jo FrPs politikk å fjerne alle bommer, så det er jo ikke så rart at han sier det. Med flertall alene ville det blitt en realitet. Man kan jo ikke la være å markedsføre sitt syn selv om ikke andre er enig med deg? Får FrP 51% av stemmene så vil det jo bli en realitet.

Det er forskjell på å markere ens standpunkt, og det Jensen gjorde, som var nærmest å garantere at man ikke gikk i regjering uten å få fullt gjennomslag i bompolitikken. Som endte med at man fikk bygget sinnsykt mye vei, men måtte akseptere noe bompenger (riktignok et mye lavere nivå enn om høyre fikk bestemme alene).
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Bored Vis innlegg
Som endte med at man fikk bygget sinnsykt mye vei, men måtte akseptere noe bompenger (riktignok et mye lavere nivå enn om høyre fikk bestemme alene).
Vis hele sitatet...
Litt mer en noe bompenger.

Antall bommer økte med 44%
Inntektene økte med 37%
Og hvor mye vei ble det bygget? Og hvor mye økte investeringene?
Sist endret av Bored; 11. mai 2021 kl. 23:51.
Utdatert politiker som spiller kun på polarisering og hat. Hennes standpunkt mot rusreformer er også utilgivelig.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Frykter én milliard klimaflyktninger: – Det vil bli dramatisk

"I fjor var det over 30 millioner mennesker som mistet hus og hjem på grunn av naturkatastrofer.
Det er over tre ganger flere enn alle de som flyktet på grunn av krig og konflikt,
sier generalsekretær i Flyktninghjelpen, Jan Egeland."


Hvor mange er du beredt på å ta i mot Sylvi?
Spør fordi du i landsmøtetalen din fortsatt hevdet at klimaaktivister stort sett prøvde å ødelegge for folk flest.
Jeg klarer ikke helt å få det du har skrevet i kursiv til å ha noe sammenheng med spørsmålet du stiller.

Greit nok, 30 millioner fikk hjemmene sine ødelagt pga vann/brann/etc.. men hva mener du? At de skal bygge nye hus i Norge?
Sist endret av Superspurv; 12. august 2021 kl. 19:24.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Att flere å flere rammes av naturkatastrofer og vil trenge nye steder å bo.
Klimaflyktninger.

De 30 millionene var mer for å illustrere hvor det bærer hen.
Folk som regnet bort i Belgia eller brenner opp i Hellas og Tyrkia kommer ikke hit med det første.
Det er riktig.
Sist endret av vindaloo; 12. august 2021 kl. 19:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg klarer ikke helt å få det du har skrevet i kursiv til å ha noe sammenheng med spørsmålet du stiller.

Greit nok, 30 millioner fikk hjemmene sine ødelagt pga vann/brann/etc.. men hva mener du? At de skal bygge nye hus i Norge?
Vis hele sitatet...
Store deler av verden vil etter hvert bli ubeboelig, så disse menneskene har to valg, flytte, eller dø av ekstrem vær. De fleste vil velge å flytte
Bare et spørsmål om tid før Sylvi også innser dette og Frp får store problemer med sin klimafornektelse. Det kan jo få skikkelig fart på hennes bidrag til grønt skifte.
Jeg har to/tre grunnleggende problemer med Sylvi Listhaug og Fremskrittspartiet.
-
De påstår å være liberale med fokus på individets frihet i tanker og handling,
men den frie vilje gjelder ikke når vi snakker om å velge å bruke andre rusmidler
enn alkohol, som hennes/deres menighet promoterer større flyt av. Merkelig.
-
Hun har sugd fra Carl I Hagens pupp lærdommen om provokasjon og påfølgende
selvrettferdighet, med taktiske grep for å skape oppmerksomhet om egne utspill
og dermed støye til og avspore enhver potensielt viktig politisk/samfunns-debatt.
En velbrukt strategi for å få fokus på seg selv, og sette dagsorden deretter.
-
Fremskrittspartiet har blitt kuppet av konservative kristne krefter, og dermed
er de ubrukelig som et virkelig Allment Liberalt parti for folk flest. Dumt nok.
-
Godt valg :- )
Sist endret av radion; 13. august 2021 kl. 08:57.
Sitat av Neipådeg Vis innlegg
Store deler av verden vil etter hvert bli ubeboelig, så disse menneskene har to valg, flytte, eller dø av ekstrem vær. De fleste vil velge å flytte
Vis hele sitatet...
Da får vi se hva som skjer. Jeg ser for meg at endel konservative land kommer til å holde grensene stengt, slik når flyktningsstrømmen kom fra Syria i 2015+

Norge kommer mest sannsynlig til å ta inn sin kvote.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Da får vi se hva som skjer. Jeg ser for meg at endel konservative land kommer til å holde grensene stengt, slik når flyktningsstrømmen kom fra Syria i 2015+

Norge kommer mest sannsynlig til å ta inn sin kvote.
Vis hele sitatet...
Eg trur ikkje heilt du forstår skalaen.

Per i dag er det litt under hundre millioner på flukt; svært mange av dei i nærområda. Folk flyktar til nabolandet.

Med klimaendringer er det ikkje snakk om millioner. Det er snakk om langt meir - og nabolanda vil stortsett vere i samme situasjon. Det er snakk om relativt store land som India, som reelt vil verte for varme.
Hvis de verste spådommene slår til vil man innse at nasjonale grenser stort sett er en illusjon.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Da får vi se hva som skjer. Jeg ser for meg at endel konservative land kommer til å holde grensene stengt, slik når flyktningsstrømmen kom fra Syria i 2015+

Norge kommer mest sannsynlig til å ta inn sin kvote.
Vis hele sitatet...
Her snakker vi ikke om land i Afrika, men land som Spania, og Tyrkia. Land som i dag funger, vil bli ubeboelige. Spania står for mye matproduksjon, hvor skal vi få mat fra når de plutselig ikke kan fø seg selv engang?
Listhaug er en latterlig, vandrende selvmotsigelse. Hun prater høyt om «norske verdier», samtidig som hun bruker en retorikk som representerer det komplett motsatte. Hersk og splitt, oss mot dem og andre hersketeknikker i beste neocon-stil. De brunpolerte utspillene hennes fortsetter å senke terskelen for hva som bør være akseptable ytringer fra seriøse politikere i det offentlige rom, så jeg anbefaler alle å ignorere henne og det menneskefiendtlige, kapitalvennlige spetakkelet hun kverner i vei med. Hun er ikke verdt å ta alvorlig som annet enn et jævla frp-barometer.
Sitat av Neipådeg Vis innlegg
Her snakker vi ikke om land i Afrika, men land som Spania, og Tyrkia. Land som i dag funger, vil bli ubeboelige. Spania står for mye matproduksjon, hvor skal vi få mat fra når de plutselig ikke kan fø seg selv engang?
Vis hele sitatet...
Der er du inne på litt av essensen i tidens problemstilling.
Vi kan ikke stole på at det globale "frie" marked nødvendigvis
fungerer over tid og kan forsyne oss gjennom store kriser.
Da er sjølberging og den lokale forsyning av mat og andre
nødvendigheter plutselig meget viktig, men uten at vi er
forberedt, fordi tidens kredo setter globale markedskrefter
over den sunne fornuft i å sørge for at vi kan forsyne oss
selv, og gjerne kan dele av overskuddet med våre naboer,
hvis det går litt skeis der en periode, som kan skje her også.
-
Dette handler også om klimapolitikken, der vi må endre på
mønsteret at råvarer sendes halve jorden rundt, med utslipp,
bearbeides, med utslipp, og sendes tilbake til oss, med ....
Dette gjelder ikke bare Norge. Mange land er mere fanget i
den sirkelen, og lider ekstra mye i å være råvareleverandører
som ofte knapt nok har budsjett å kjøpe tilbake det de behøver.
-
Problemet er, delvis, at verden er låst i den logikken, og hvis
noe skal endres, som det må, kreves det intelligente offer fra
de rikeste økonomiene ( evt land ) for å heve det felles nivå
av nødvendige muligheter og grunnleggende nødvendigheter
når "systemene" endres til et gradvis lavere og mer lokalt ...
-
Når ting settes på spissen fungerer verken modellen om den
unike, nasjonale enklaven, eller utnyttelsen av de svake eller
underlegne grupper / samfunn for egen vinning / trygghet.
Vi blir tvunget til å se det hele og, for alles skyld å dele.
Det er tiden vi synes å gå inn i, om ikke i dag så i morgen.
-
Og det behøver ikke være så ille, alltid har det vært slik, men
snart, og nå, må vi erkjenne at ingen kultur kan leve alene.
Alle kan jobbe for eget beste og dele av grøden med sin neste
Vi er i samme båt, og setter kursen sammen.
Til gleden, eller sorgen, eller alt imellom ....
-
Sist endret av radion; 13. august 2021 kl. 15:27.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Carl I. Hagen: – Jeg gleder meg til å komme tilbake på Stortinget
Frp-veteranen går fram på NRKs nye supermåling. Selv tror han det skyldes kampen mot «klimahysteriet».
NRK
Sylvi får hjelp.
Carl Ivar Hagen er en av de beste bruktbil-selgerne i verden.
Og, som en venn av meg sa, de bilene er litt brune i kanten,
men det er jo ikke rust ...
Sist endret av radion; 13. august 2021 kl. 16:15.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Ganske sykt at folk i Norge tar fly til Hellas, Spania, Italia, Tyrkia og svir av
en masse fossilt brennstoff på jakt etter varme når folk dør og brenner opp i de samme landene
bla. som følge av bruken av fossilt brennstoff. Kan ikke helt skjønne hvordan folk forsvarer dette for seg selv.

(ikke at det har så mye med Sylvi å gjøre, men tråden tok en sving innom miljøproblematikken)
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ganske sykt at folk i Norge tar fly til Hellas, Spania, Italia, Tyrkia og svir av
en masse fossilt brennstoff på jakt etter varme når folk dør og brenner opp i de samme landene
bla. som følge av bruken av fossilt brennstoff. Kan ikke helt skjønne hvordan folk forsvarer dette for seg selv.

(ikke at det har så mye med Sylvi å gjøre, men tråden tok en sving innom miljøproblematikken)
Vis hele sitatet...
Fordi konsumering og produsering og luksus er selve essensen i det moderne samfunnet. En gjennomsnittlig vestlig person i dag lever slik bare konger og høyt velstående gjorde for hundrevis av år siden.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Fordi konsumering og produsering og luksus er selve essensen i det moderne samfunnet. En gjennomsnittlig vestlig person i dag lever slik bare konger og høyt velstående gjorde for hundrevis av år siden.
Vis hele sitatet...
Godt poeng, Quakecry. Og de nyrike, som Norge er fullt
av, illustrerer et gammelt poeng. Her i flat form : " Jo
mere man har jo mindre ønsker man å dele med andre."
Der er det ikke store forskjellen på ærverdige AP-folk og
æreskjeldte Frp-ere. Høyre er mer for de tradisjonelt rike
der faktisk det å gi allmisser til de nødne er mer i tradisjon.
-
Der gammel og ny Norsk overflod treffes, er i erkjennelsen
at deres velstand er avhengig av, og bygger på en modell
der alle har (hadde) nok til å jobbe med og bygge opp den
rikdommen de nyter godt av, og velferdsystemet støtter opp
om deres luksus-posisjon, ved å ta utgiftene til sykdom og
skade på felleskapets kappe. Det burde de (vi) sette pris på.
-
Det er også lettere å drive forretning og bli rik i et velutviklet,
velstående samfunn, og så lenge forskjellene ikke blir for store
innebærer "Den Norske Modellen", en trygghet for de som har
mest. Altså mindre behov for piggtrådgjerder og sikkerhetsvakter.
-
Det bør man se, og oppskatte .
- Godt Valg !
Sist endret av radion; 13. august 2021 kl. 17:15.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Fordi konsumering og produsering og luksus er selve essensen i det moderne samfunnet. En gjennomsnittlig vestlig person i dag lever slik bare konger og høyt velstående gjorde for hundrevis av år siden.
Vis hele sitatet...
Og den gang var verdens befolkning en brøkdel av hva den er i dag
▼ ... noen måneder senere ... ▼
sylvi listhaug etter at de gikk ut av regjering: Vi skal være opposisjonspartiet som sier nei til alt til partiene i regjering.

Sylvi listhaug så fort hun lukter en åpen plass på stortinget med AP: Om dere ikke kommer i mål med SV, kom til oss *wink wink*
Den dama er så full av integritet
Ble veldig glad da Siv trakk seg og Sylvi tok over.
Siv var vel lei av å unnskylde den ene justisministeren etter den andre som måtte gå av en etter en. For så å få en nestleder som Sylvi som rundt 90% av norges befolkning ikke tåler.

At Sylvi ble leder er fantastisk, FrP har aldri vært svakere. Og generasjonen som stemmer FrP er i ferd med å dø ut.
2021 RIP KRF
2025 RIP FRP? <3
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
2021 RIP KRF
2025 RIP FRP? <3
Vis hele sitatet...
Tror ikke det.

At KrF ikke lengre er relevant er mer naturlig for tiden vi lever i.
De er dels skyld i det selv gjennom å velge å legge seg på en konservativ linje som appellerer til få, men også fordi
religion (slik vi kjenner den gjennom de siste 2000 år) forsvinner mer og mer. Både Kristendom og Islam.

Man skulle kanskje tro at dette også ville gjelde et parti som FrP, men jeg tror ikke det.
Der KrF mistet fotfeste ved å tviholde på "Bibeltro" lære vinner FrP velgere blant alle de som er kristne bare
i navn og bare av vane samt ikke minst fordi noen forsøker å overbevise dem om at innvandrere tar fra dem retten til å tro.

Klimakrisen gjør det også naturlig for et parti som Fremskrittspartiet å ha et liv. Mange er redde og vil tviholde på det som var.
De har tradisjonelt profitert på konflikter generelt gjennom å peke nesa i den retningen som en hver tid er mest gunstig.
Sist endret av vindaloo; 25. november 2021 kl. 22:58.