Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 10618
Hei,
Vet noen om det lar seg gjøre å bruke en openwrt-router(en Luci variant) som avspillingsmaskin/mediaserver. Dreier seg om en boks som tidligere er brukt som router(Iopsys DG301).

Er samba inlagt på den , og er ssh tilgang,men tenkte på om det lar seg gjøre å se film via den som f eks man gjør med KODI på raspberry pi?

Har googlet litt og da er det vel minidlna som skal brukes på openwrt istedet for KODI?

Men kan RAM bli en issue her med tanke på filmavspilling?

Er usb porter på den også.
Lite RAM og hardware med begrenset kraft kan helt klart bli et problem. Du får teste og se om den duger.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Dette høres ikke mulig ut - grunnen til rpi egner seg til dette er hardwarestøtte for avspilling av video. En slik enhet vil nok bli altfor underpowered.
Sitat av glenn Vis innlegg
Dette høres ikke mulig ut - grunnen til rpi egner seg til dette er hardwarestøtte for avspilling av video. En slik enhet vil nok bli altfor underpowered.
Vis hele sitatet...
Men ruteren spiller jo ikke av filmen, den sender data. Som en router vanligvis gjør, hele dagen.
▼ ... over et år senere ... ▼
Nå søkte jeg ikke opp din spesifikke router for å se hva slags maskinvare den har, men det skal være mulig å kjøre en mediaserver som minidlna i openwrt. Det funker stort sett greit på min router hvert fall.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hollow's Avatar
Trådstarter
Er det mulig å sette opp et trådløst nett ,ip-basert med Lorawan, till denne boksen?

Så en youtube-video der noen gjorde noe tilsvarende med en raspberry pi. Og kunne vila LoraWan koble seg till pi:en via ssh.
Men vedkommende satt nok i samme hus tror jeg.
https://www.youtube.com/watch?v=QWLax8e7jd4
Blir veldig usikker link kanskje.
Må jo han en Lora-sender da + en usb gps(som jeg har). Vedkommende i videoen bruker en hackrf tror jeg for å etablere Lora-linken.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av hollow Vis innlegg
Er det mulig å sette opp et trådløst nett ,ip-basert med Lorawan, till denne boksen?
[...]
Må jo han en Lora-sender da + en usb gps(som jeg har). Vedkommende i videoen bruker en hackrf tror jeg for å etablere Lora-linken.
Vis hele sitatet...
Du kan transportere TCP/IP over lorawan, ja.

Så lenge du får installert OpenWRT, har nok RAM til å kjøre nødvendig SW, og et lorawan-interface bør du få det til å funke.

Kva GPS har med det å gjere forstår eg ikkje.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hollow's Avatar
Trådstarter
Ikke gjort stort med denne boksen ennå..

Det lå en asterisk installasjon fra ISP på boksen-som jeg nå har testet lokalt å bruke -funket greit å ringe til 2 sip klienter på nettverket
og avhøre Musiconhold f eks

Hade vert fint å kunne fått lagt inn linphone-daemon på boksen men ser ikke ut som noen fått til å kompilere den for openwrt.

Er/var det standard at ISP:er la in Asterisk på ruterne ute hos brukerne?

Synes at Asterisk burde ligget hos ruter hos ISP for deres ip-telefonikunder