Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 853
Hei,

jeg har et ganske så irriterende problem. Alt på skjermen min, tekst, bilder, spill er blurry. Det er litt vanskelig å forklare, så jeg legger ved et bilde som kanskje kan hjelpe.

http://surl.se/djbq Ettersom også det bildet mitt er blurry på skjermen min vet jeg egentlig ikke om dere ser problemet mitt, i så fall er det bare å si ifra.

Jeg har en LCD av merket Samsung SyncMaster 940BF og skjermkortet mitt er NVidia GeForce 6800GS.

Jeg har prøvd å restarte PC-en, skru av og på skjermen, trykket på en knapp på skjermern som oppdaterer skjermen (eller noe slikt), endre refresh rate, bytte oppløsning og tatt av meg kontaktlinsene.

Det har vanligvis hjulpet å trykke på den knappen som oppdaterer skjermen (Det er en knapp med det samme tegnet som enter-tasten).

Noen som vet hva det kan være`?

På forhånd takk.
Sist endret av Zahremar; 6. september 2007 kl. 18:33.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det høyrest ut som du køyrer skjermen på anna oppløsning enn native oppløsning. På lcdskjermer vil det gi dei symtoma du beskriver.

Iflg google er native oppløsning 1280x1024, så prøv å sett skjermen til denne oppløsninga og sjå om det kjem seg.
Du kan jo prøve å oppgradere driveren til skjermkortet ditt. Ellers kan du jo prøve dette:
http://www.google.no/search?q=Blurry...ient=firefox-a
tittel
Zahremar's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo
Det høyrest ut som du køyrer skjermen på anna oppløsning enn native oppløsning. På lcdskjermer vil det gi dei symtoma du beskriver.

Iflg google er native oppløsning 1280x1024, så prøv å sett skjermen til denne oppløsninga og sjå om det kjem seg.
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt 1280 x 1024 siden jeg fikk PC-en for et år siden, så det er ikke problemet. :/ Har heller ikke sjekket nye skjermdrivere, da jeg oppdgraderte for en måned siden, men jeg skal se om jeg finner noen etterpå. Det tenkte jeg ikke på. :P

redigert:

Problemet fikset seg selv. Gud vet hva det var, men nå er det i orden igjen.
Sist endret av Zahremar; 6. september 2007 kl. 19:13.