Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 702
Hei,

jeg har et problem med å overføre video fra et digtalt videokamera.

Jeg har Pinnacle Studio 10.7, og hvis jeg prøver aa capture video, så får jeg følgende feilmelding:

http://xs109.xs.to/xs109/06471/pinnacle.PNG

Dette er hvis jeg har koblet kameraet til en USB-port ( Ja, den kommer fram i Min Datamaskin ). Jeg har også en Firewire-kabel, men hvis jeg kobler kameraet til denne så oppdager ikke PC-en den ( O, ja, må jeg laste ned firewire-drivere eller noe for at det skal virke? )

Uansett, det merkelige er at jeg får tatt opp film med Windows Media Maker uten problemer hvis jeg kobler den til samme USB-port som i Pinnacle.

Så det jeg har gjort, er å lagre en filmfil i WMM og så redigere den i Pinnacle. Ganske tungvindt i lengden, og kvaliteten blir kraftig redusert i WMM

Noen som vet hva problemet kan være? All hjelp mottas med stor takk
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Prøv å finne drivarar for firewire-porten din, og prøv med den. Eg trur usb2 og dv gir dårlegare kvalitet fordi usb er meint som preview, så eg trur uansett du vil ha det til å fungere i fw-modus.

Finn drivar, og plug i.

Dersom ikkje noko kjem opp, så prøver du å importere uansett. Eg veit ikkje korleis windows oppfører seg mtp iplugging av FW-enheter.
tittel
Zahremar's Avatar
Trådstarter
Jeg lastet ned en Windows-oppdatering ( KB904412 ) som visstnok skulle rette på problemer ang. firewire, men det hjalp ikke. Jeg vet iikke hva slags Firewire-port jeg har ( manufacturer etc. ), men er det samme hva slags driver jeg laster ned, da`?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Neocon
Jeg lastet ned en Windows-oppdatering ( KB904412 ) som visstnok skulle rette på problemer ang. firewire, men det hjalp ikke. Jeg vet iikke hva slags Firewire-port jeg har ( manufacturer etc. ), men er det samme hva slags driver jeg laster ned, da`?
Vis hele sitatet...
Kanskje. Har aldri installert drivarar på windows, men på *nix er det iallefall samme for så godt som alle fw-kort.

Eit godt tips er å finne produsenten av kortet og nytte deira driver.
tittel
Zahremar's Avatar
Trådstarter
Okay, takk for hjelpen, vidarlo.
Jeg har aldri hørt om et miniDV kamera som kan kobles til med USB for å capture. FireWire er definitivt løsningen.

Lengesiden jeg har redigert på PC, men på Mac kommer ikke kameraet opp på skrivebordet/Min Datamaskin når du kobler det til. Prøv å koble til og se om det går dersom du bruker firewire.
Har du undersøkt menyen på ditt kamera? Kan hende det må velges ett eller annet alternativ!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
neocon, jeg har samme problem. Fant du ut hva som er galt? Jeg har prøvd å byttet kabel og kamera osv.